Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lenovo utmanar Macbook med supertunn Yoga

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lenovo trycker hårt på hybrider mellan bärbara datorer och surfplattor, och nya Yoga 900S är både tunn, lätt och har prima batteritid.

Läs hela artikeln här

Vore kul att veta hur mycket minne och lagring man får till det priset. Verkar ha tre olika typer av USB också; typ A, typ C och en för laddning.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vore kul att veta hur mycket minne och lagring man får till det priset. Verkar ha tre olika typer av USB också; typ A, typ C och en för laddning.

Lenovos egen sajt gav inte mycket ledtrådar, men vad jag kan hitta kan man få den med upp till 8 GB RAM och en SSD på upp till 512 GB. Den verkar ha 2 x USB 3.0 och 1 x USB Type-C.

Ja upp till, men då lär den kosta mer.

Ser förresten ut att vara en mikro-USB för laddning också, mellan det två andra.

Senast redigerat 2016-01-08 12:12

Lenovo vinner åtminstone vad gäller bloatware i sina datorer, no questions asked.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Lenovos egen sajt gav inte mycket ledtrådar, men vad jag kan hitta kan man få den med upp till 8 GB RAM och en SSD på upp till 512 GB. Den verkar ha 2 x USB 3.0 och 1 x USB Type-C.

Har fått specifikationerna från Lenovo nu, och det ser ut som följande:

Portar:
1x USB 3.0 (Type A)
1x USB 3.0 Type-C with video out
1x DC-in with USB 2.0
Audio combo jack

Lagring: Upp till 512 GB Samsung PCIe SSD
Primärminne: Upp till 8 GB LPDDR3
Trådlöst: 802.11ac, Bluetooth 4.0

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-01-09 22:12

Står att skärmen är vändbar i 360 grader. Undrar hur det går till? Jag kanske inte tänker utanför boxen, men jag skulle kalla det 180 grader.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-10 11:47
Ursprungligen av Bloink:

Står att skärmen är vändbar i 360 grader. Undrar hur det går till? Jag kanske inte tänker utanför boxen, men jag skulle kalla det 180 grader.

Tänk inte utanför boxen, tänk cirkel. Vid 90 grader använder du den som en laptop, vid 180 grader ligger skärmen plant tillsammans med tangentbordet, vid 360 grader används den som pekplatta. Att komma på ett användningsområde när man har den i 270 grader, det är att tänka utanför boxen!

1
Bevaka tråden