Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6C kan lanseras redan under våren

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nästa telefon heter enligt uppgift Iphone 6C och kan släppas redan under våren. Enheten sägs få färger som Ipod Touch och design som Iphone 6.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-04 11:11

Hoppas verkligen den kommer nya 4-tums modeller! Annars får jag nog byta tillverkare för första gången på många år vid nästa telefonbyte...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-04 14:30

Jag tror inte så mycket på en iPhone 6C förrän jag får det bekräftat utav Apple, jag ser det inte som en självklarhet att det ska komma en eftersom iPhone 5C endast var en direkt ersättare till iPhone 5 (som de stoppade all försäljning utav ett litet tag innan) med ny antenn för att rätta till LTE så det fungerade överallt.

Tittar man vidare på ryktena om en iPhone 6C så finner man även att den (enligt rykten från Mydrivers.com) kommer att kosta 4 000 yuan (cirka 5170kr) och det är mer än vad en iPhone 5S kostar (som kostar 3990kr) som den skulle vara ersättare för om den kommer och det verkar ju dumt om det ska vara en "instegsmodell" när de redan har en som är billigare.

  • Medlem
  • 2016-01-04 16:01
Ursprungligen av Exteron:

Jag tror inte så mycket på en iPhone 6C förrän jag får det bekräftat utav Apple, jag ser det inte som en självklarhet att det ska komma en eftersom iPhone 5C endast var en direkt ersättare till iPhone 5 (som de stoppade all försäljning utav ett litet tag innan) med ny antenn för att rätta till LTE så det fungerade överallt.

Tittar man vidare på ryktena om en iPhone 6C så finner man även att den (enligt rykten från Mydrivers.com) kommer att kosta 4 000 yuan (cirka 5170kr) och det är mer än vad en iPhone 5S kostar (som kostar 3990kr) som den skulle vara ersättare för om den kommer och det verkar ju dumt om det ska vara en "instegsmodell" när de redan har en som är billigare.

Som det står i artikeln så kostar den billigaste varianten av iPhone 5S 5295 kr. iPhone 6C kommer förmodligen (om den släpps) kosta en aning mer, men det kommer nog inte bli en någon stor prisskillnad ändå. Jag vet inte vart du fått 3990 kr från, kanske från en återförsäljare, men vi borde ändå utgå från Apples egna priser.

Dessutom så tror jag att de flesta uppskattar en ny 4-tums telefon än iPhone 5S, som idag är rätt gammal. Ny processor, mer ram och ett bättre batteri, samt med ett nytt utseende.

Senast redigerat 2016-01-04 16:52
  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-01-04 22:52

Ge mig!!!!!!

Enda anledningen till att jag håller hårt i min 5S är att den är just det - 4 tum. Större skärm är inget för mig. Det har jag ipaden och macen för.

Och en liten telefon med ipod-touch-design vore smaskigt!

Fasen :/ Om jag vetat detta kanske jag hade väntat med att skaffa en 6s. Trots mina rätt stora händer tycker jag ändå att 4 tum känns skönare vid enhandsanvändning. Dock är det istället lite litet men 4 tum då jag skriver i porträttläge, och 3d-touch är galet skönt när jag ska flytta markören... Vette tusan vilken jag skulle skaffat ändå.

  • Medlem
  • 2016-01-05 15:19

Blir fett tråkigt om Apple släpper en 4 tums iPhone utan 3D Touch. Vill verkligen ha en jag också, men med ett rejält lyft från 5S:an. 3D Touch och en rejäl processor är ett måste!

Ursprungligen av WiFi:

Blir fett tråkigt om Apple släpper en 4 tums iPhone utan 3D Touch. Vill verkligen ha en jag också, men med ett rejält lyft från 5S:an. 3D Touch och en rejäl processor är ett måste!

Jag sitter på en 6s nu och hade innan en vanlig 5:a. För mig är 2gb ram och live photos de bästa uppgraderingarna. Även selfie-blixten är användbar ibland. Visst är 3d-touch skönt då och då men det är långt ifrån det jag uppskattar mest. Dock verkar det som att apple inte vill ge möjlighet till live photos på enheter utan 3d-touch :/

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-05 19:44
Ursprungligen av WiFi:

Som det står i artikeln så kostar den billigaste varianten av iPhone 5S 5295 kr. iPhone 6C kommer förmodligen (om den släpps) kosta en aning mer, men det kommer nog inte bli en någon stor prisskillnad ändå. Jag vet inte vart du fått 3990 kr från, kanske från en återförsäljare, men vi borde ändå utgå från Apples egna priser.

Dessutom så tror jag att de flesta uppskattar en ny 4-tums telefon än iPhone 5S, som idag är rätt gammal. Ny processor, mer ram och ett bättre batteri, samt med ett nytt utseende.

Så det gör den?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180326

Du kan heller inte förvänta dig några "under" utav en iPhone 6C, den kommer inte att vara mycket bättre än den som den kommer att ersätta (om den kommer).

  • Medlem
  • 2016-01-05 19:57

Jag tycker att det vore bra om Apple hade 3 olika storlekar med ungefär samma prestanda. Men då det skiljer sig mellan 6s och 6s plus så skall man inte ha för stora förhoppningar

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-01-05 22:31

Läste du följande som WiFi skrev?

"Jag vet inte vart du fått 3990 kr från, kanske från en återförsäljare, men vi borde ändå utgå från Apples egna priser."

Ursprungligen av Exteron:

Så det gör den?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180326

Du kan heller inte förvänta dig några "under" utav en iPhone 6C, den kommer inte att vara mycket bättre än den som den kommer att ersätta (om den kommer).

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-06 00:47
Ursprungligen av JohannesKBA:

Läste du följande som WiFi skrev?

"Jag vet inte vart du fått 3990 kr från, kanske från en återförsäljare, men vi borde ändå utgå från Apples egna priser."

Men det spelar ju fortfarande ingen roll när den bara kostar 3990kr hos flertalet ÅF.

  • Medlem
  • 2016-01-06 15:47
Ursprungligen av Exteron:

Så det gör den?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180326

Du kan heller inte förvänta dig några "under" utav en iPhone 6C, den kommer inte att vara mycket bättre än den som den kommer att ersätta (om den kommer).

Okej, men om det släpps en ny 4 tums iPhone med mer ram, ny processor, samt med ett nytt utseende så tycker jag ändå det är värt den lilla prisskillnaden (om den kommer kosta 4000 yuan och om man utgår från Apples egna priser). Sen om man anser att det är ett under eller inte får varje individ själv tycka, men jag skulle vara grymt nöjd om en framtida 4 tums iPhone får det som står i artikeln. 1 GB ram är tok för lite tycker jag.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-06 19:44
Ursprungligen av WiFi:

Okej, men om det släpps en ny 4 tums iPhone med mer ram, ny processor, samt med ett nytt utseende så tycker jag ändå det är värt den lilla prisskillnaden (om den kommer kosta 4000 yuan och om man utgår från Apples egna priser). Sen om man anser att det är ett under eller inte får varje individ själv tycka, men jag skulle vara grymt nöjd om en framtida 4 tums iPhone får det som står i artikeln. 1 GB ram är tok för lite tycker jag.

För en mobil räcker 1GB gott och väl, allt utöver är bara skrytsiffror.

  • Medlem
  • 2016-01-06 20:07
Ursprungligen av Exteron:

För en mobil räcker 1GB gott och väl, allt utöver är bara skrytsiffror.

Well, då tycker vi olika.
1 GB ram räcker inte i längden om man håller på med flera saker samtidigt, en sån användare är jag. Inte kul när allt behöver laddas om igen.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-06 20:29
Ursprungligen av WiFi:

Well, då tycker vi olika.
1 GB ram räcker inte i längden om man håller på med flera saker samtidigt, en sån användare är jag. Inte kul när allt behöver laddas om igen.

En mobil är en mobil, vid mer avancerade saker så använder man annat. I iPad skulle de däremot kunna utöka mängden RAM, men den fyller ett annat syfte.

  • Medlem
  • 2016-01-06 20:33
Ursprungligen av Exteron:

En mobil är en mobil, vid mer avancerade saker så använder man annat. I iPad skulle de däremot kunna utöka mängden RAM, men den fyller ett annat syfte.

1 GB ram går snabbt åt även om man inte gör avancerade saker. Det räcker med några saker uppe och några flikar, och sen måste varje grej ladda om. Detta är något jag ofta upplevde själv och mina kompisar var med om samma sak.

Men alla är olika och alla gör inte samma sak på telefonen. För mig och många andra räcker inte 1 GB ram, men det är toppen att det finns många andra som klarar sig på det.

Mata inte trollet...

  • Medlem
  • 2016-01-06 21:51
Ursprungligen av Exteron:

En mobil är en mobil, vid mer avancerade saker så använder man annat. I iPad skulle de däremot kunna utöka mängden RAM, men den fyller ett annat syfte.

En mobil behöver så mycket prestanda så att den inte upplevs som seg efter 1 år. Om det är 1GB eller 4 GB RAM kvittar fullständigt. Men om nu 1 GB hade varit fullt tillräckligt för att slippa ladda om i safari 2015 så hade nog Apple inte ökat det i 6S och 6s plus.

  • Medlem
  • 2016-01-06 21:54
Ursprungligen av Exteron:

En mobil är en mobil, vid mer avancerade saker så använder man annat. I iPad skulle de däremot kunna utöka mängden RAM, men den fyller ett annat syfte.

Men om man gått post PC och använder sin mobil till avancerade saker då är det ju inte fel. Man kan aldrig ha för mycket prestanda

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-01-07 20:57
Ursprungligen av Exteron:

En mobil är en mobil, vid mer avancerade saker så använder man annat. I iPad skulle de däremot kunna utöka mängden RAM, men den fyller ett annat syfte.

"640 k ought to be enough for anyone..."
Tider förändras.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-07 22:15
Ursprungligen av JohannesKBA:

"640 k ought to be enough for anyone..."
Tider förändras.

Jag bara ÄLSKAR människor som tar ett citat helt ur sitt sammanhang, du kanske skulle ta och kolla på hela talet istället.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-01-09 12:08

Haha, jag kände mig bara tvungen

Men faktum är ändå att innan första iPhone lanserades kunde man bara drömma om "Desktop Performance" på en mobil enhet.

Jag arbetar en del med virtualisering och även om jag föredrar iPad och Macen framför iPhone så finns det tillfällen när man bara måste köra lite mer avancerade applikationer på telefonen. Vid de tillfällena är det skönt att ha hårdvara som klarar av det.

Ursprungligen av Exteron:

Jag bara ÄLSKAR människor som tar ett citat helt ur sitt sammanhang, du kanske skulle ta och kolla på hela talet istället.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-11 07:09
Ursprungligen av JohannesKBA:

Haha, jag kände mig bara tvungen

Men faktum är ändå att innan första iPhone lanserades kunde man bara drömma om "Desktop Performance" på en mobil enhet.

Jag arbetar en del med virtualisering och även om jag föredrar iPad och Macen framför iPhone så finns det tillfällen när man bara måste köra lite mer avancerade applikationer på telefonen. Vid de tillfällena är det skönt att ha hårdvara som klarar av det.

...och den hårdvara som finns idag för iPhone klarar det galant, resten är bara för att man vill skryta med siffror man inte har användning för a la Samsung

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-01-11 18:07
Ursprungligen av Exteron:

...och den hårdvara som finns idag för iPhone klarar det galant, resten är bara för att man vill skryta med siffror man inte har användning för a la Samsung

Jag kan faktiskt vara beredd att hålla med dig gällande skrytsiffror. Har stött på många "Apple-motståndare" och de viftar alltid med specs... som de alltid gjort Mjukvara och hårdvara i kombination är det bästa, det har vi ju lärt oss.

1
Bevaka tråden