Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur klarade Apple 2015?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac går igenom Apples 2015 och delar ut betyg enligt de önskemål som vi uppgav i början av året.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-12-31 14:46

Många nya produkter som börjar sin bana som beta eller rentav illa designade!

Det hade aldrig hänt om Steve levt;-/

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2016-01-01 11:50
Ursprungligen av jas:

Många nya produkter som börjar sin bana som beta eller rentav illa designade!

Det hade aldrig hänt om Steve levt;-/

Verkligen!

Klockan i all ära men tycker den både är överprissatt och sen extremt dålig batteritid.
Jag skulle ju aaaaldrig orka med att ladda en klocka mer än nån gång i veckan, helst skulle jag se en månads batteritid innan köp.

Samma sak med telefonerna, upplever batteritiden som dålig. Däremot så beror nog det på hur sjukt mycket och intensivt man använder lurarna idag, jämfört med för säg 5 år sedan. Men jag klarar definitivt inte mer än 24h på en laddning, vilket gör det jobbigt dom dagarna man inte sitter på kontoret, om man samtidigt glömmer ladda luren under natten. Detta har jag dock löst med ett sånt USB-battery pack.

Även ipad pro är en besvikelse. Pennan står fortfarande på 4-5 veckors leveranstid på deras hemsida, inga nyheter på fronten om ett Smart Cover med nått annat än US-layout, och Logitech Create tangentbordet man köpte istället, gick (för vissa) sönder i och med ios 9.2.
Mao så är två av dom största dragplåsterna för ipad pro, 1,5 månad efter release, inte tillgängliga.

Apple TV:n gillar jag, förutom fjärren. Just designen att man inte "känner" vad som är upp eller ner, och att touchen är såpass "känslig" gör att man ofta lyckas "zappa fel" av misstag när man ska lyfta upp den, saker som att man lyckas dra ner nån on screen meny eller pausa/snabbspola när man vill lyfta den för att ändra volym.... Sen att den verkar spricka för minsta lilla fall om man har otur är inte bättre, visst att det är ens egen klantighet, men handen på hjärtat, hur många gånger har man inte haft ner sin fjärr till tvn/digitalboxen i golvet?
Nu funkar ju iaf remote-appen, men det är inte alls lika smidigt som en fysisk fjärr.
Saknar även 4k i den, får fortsätta köra Netflix 4K i appen i tvn... Antagligen tills AppleTV 5.

Jag gillar fortfarande apple och deras produkter, det märks väl framförallt eftersom dom får mina pengar.
Men tycker att dom börjar "slip up" på att ha det där lilla extra, en topnotchnivå med guldkant.

Ursprungligen av jas:

Många nya produkter som börjar sin bana som beta eller rentav illa designade!

Det hade aldrig hänt om Steve levt;-/

Vilket struntprat! Läs på lite: Things that happened while Steve Jobs was alive that wouldn't have happened if Steve Jobs were still alive.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2016-01-01 13:14

Vilken humorfri zon du befinner dig i!

1
Bevaka tråden