Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råkade rader alla iPhone appar (ipa) från iTunes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-12-29 22:43

Jag är på semester utomlands och passade på att rensa datorn när jag hade tråkigt. Tyvärr råkade jag radera alla appar i iTunes biblioteket. Jag vet att jag kan ladda ner alla "Purchased" igen. Men de laddar inte ner de som enligt plist är installerade pulas att det är väldigt många jag inte använder.

Så min fråga är om jag först gör en backup på min iPhone, raderar alla appar i iTunes, och sedan gör en restore från iCloud. Kommer apparna tillbaks (laddas ner) igen då?

Ja, finns ingen anledning att ha apparna i iTunes nuförtiden. Kommer att laddas ner från App Store.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-12-29 22:49
Ursprungligen av keptang:

Ja, finns ingen anledning att ha apparna i iTunes nuförtiden. Kommer att laddas ner från App Store.

Jo jag vill det Så jag kan göra som jag förklarade? Vill inte riskera förlora alla appar och börja om från början.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-29 22:52

Tanken med att ha backup på Appar är väl att man skall kunna synka in dem i mobilen 1. utan att påfresta sin surfpott, 2. om man har långsamt internet, 3. om appen försvinner från App Store. Och försvinner en app från App Store så är det trist men ofta försvinner stödet/uppdateringar och appen blir i princip värdelös.
-Kan man stänga av att iTunes sparar IPA-filer på datorn?

Ursprungligen av Matsaki:

Jo jag vill det Så jag kan göra som jag förklarade? Vill inte riskera förlora alla appar och börja om från början.

Ja, det svarade jag ju på.
Om nu inget går fel för dig vid återställning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-12-29 22:55

Great! Jag radera alla appar i iTunes på datorn. Gör jag bara en sync sedan?

Ursprungligen av Matsaki:

Great! Jag radera alla appar i iTunes på datorn. Gör jag bara en sync sedan?

Troligen, alternativt att du behöver välja överför inköp eller vad valet nu heter i iTunes (sitter inte framför en dator och kan kolla vad det heter).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-12-29 23:55

Raderade alla appar. Kopplade in luren och lärde en sync och en "Transfer Purchases from "x"" Men inget förs över till iTunes.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-12-30 00:05
Ursprungligen av Matsaki:

Raderade alla appar. Kopplade in luren och lärde en sync och en "Transfer Purchases from "x"" Men inget förs över till iTunes.

Fick du dem till telefonen? För om apparna inte finns mer i appstore så skulle de inte laddas ner till telefonen.

Har de en backup på itunes biblioteket? Bättre med en timemachine backup kanske.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-12-30 00:08

Jag har dem kvar på telefonen ja. Och har ingen timemachine eftersom jag inte är hemma. Apple har stängt av "Transfer" funktionen läste jag nu. Men det ska finnas andra lite omständigare sätt att lösa. Pluggar vidare

1
Bevaka tråden