Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Astropad gör Ipad Pro till en Wacom Cintiq-utmanare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Astropad uppdateras nu med bättre stöd för Ipad Pro och Apple Pencil. Apples stora platta kan med programmet användas i Mac-program ungefär som Wacoms Cintiq-produkter.

Läs hela artikeln här

-Är bildkvaliteten sämre för att den speglas till iPaden?
-Är det laggfritt som då man använder iOS-programmen direkt i iPaden? Om inte hur mycket lagg är det?

Ja bildkvalitén på iPad [jag har Air2] är ganska usel använd ihop med en 27" iMac. Så det känns inte så kul att se på den. iPadskärmen är kraftigt pixelerad. Det är visserligen intressantare än att titta på en gammal Wacom, men sedan är det inte så mycket mer på en skala. Utom då att iPaden bara täcker en bit av skärmen. Så jämfört med min gamla a4 Wacom ritplatta så ger Astropad en mindre räckvidd. En iPad Pro har ju större upplösning och borde ge större arbetsyta, tänker jag. Men om det får någon annan ge besked. Bra tillämpning för den som inte har en Wacom platta, men ändå lite tveksamt om Astropad är prisvärd. iPad tagen för sig själv ger som jag ser det nästan lika mycket om en köper ritprogram till den och sedan skickar över dem i befintligt skick, så att säga. Jag har redan tryckkänsliga pennor för min iPad och dessutom en Bamboo. Så det känns lite som att jag spillde ut mjölk efter att ha använt AstroPad. Får titta närmare på om det går att göra så att det går att arbeta över hela iMac-skärmen, dock om alternativet är att ställa om upplösningen på den, ja, då får det vara.

Ursprungligen av Chaosstar:

-Är bildkvaliteten sämre för att den speglas till iPaden?
-Är det laggfritt som då man använder iOS-programmen direkt i iPaden? Om inte hur mycket lagg är det?

Ska gärna gräva mer mig lite djupare i det här nu när nästan alla ledigheter är avklarade för ett tag. Lagg upplevde jag inget alls när jag testade sist, då satt jag och ritade en stund i Photoshop.

Upplevde inte heller någon lagg [jämfört med Wacom Intous GD-0912-U]. Använde PixelMator.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2016-01-22 16:59

Astropad just nu till 50% rabatt (9,99 USD/109 kr)!

Är det någon som retuscherar foton med Astropad och en Ipad pro och skulle vilja skriv lite om hur det funkar? Vilken dator sitter ni på?

Hur funkar det att spegla skärmen på astropad? Tänker främst på Om man som fotograf skulle kunna ha en spelning av capture one brevid sig när man fotograferar. Kan man välja att bara spelgal en del av skärmen?

Måste man vara på samma Wi-Fi eller går det att köra iPad:en på 4g?

Tack.

1
Bevaka tråden