Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färglaser för El Capitan

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vadstena
  • 2015-12-22 11:50

För några OSX-versioner sedan kunde jag skriva ut på kontorets Aficio C2500, men sen droppades stödet för den.

Då skrev jag ut på kontorets OKI C5500MFP istället. Sen droppades stödet för den i en senare OSX.

Sen dess har jag skrivit ut på en Xerox 6280N och det funkade fint fram till El Capitan.

Synd att det ska vara så dåligt stöd i OSX. Jag vet att det är tillverkarnas ansvar, men kan samtidigt konstatera att alle tre skrivare funkar utmärkt i Ubuntu och div. Windows-versioner.

Så, står nu i begrepp att köpa en en ny skrivare för att kunna skriva ut någonstans. Vill ha en färglaser.

Vad ska jag välja som inte slutar funka så fort Apple uppdaterar? Finns det något skrivarmärke som som är speciellt duktiga mot Apple-världen när det gäller att uppdatera drivrutiner till gamla skrivare?

Skulle tro att HP är ett rätt säkert kort med tanke på att drivrutinerna kommer med OS X och Apple säljer HP-skrivare
http://www.apple.com/se/shop/mac/mac-accessor...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-22 12:00

Jag tycker även att Brother håller sina drivrutiner väl uppdaterade till OS X.

HP. Solklart val.

Har även kört Canon och Samsung på Mac, och det har väl funkat bra. Brother och Epson kan nog också funka. Men jag skulle i första hand välja HP.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-22 13:30

Canon skulle jag inte rekommendera, de är rätt kända för att inte uppdatera...

Efter att ha provat alla möjliga märken, så har jag numer och av någon anledning bara HP på skrivarsidan, både på bläck och laser. Har haft mycket dåliga erfarenheter av både Brother (otroligt irriterande ljudligt gnällande ljud, usla utskrifter och lövtunn kvalitetskänsla) och Samsung (mycket måttligt pålitlig och usla och blaskiga utskrifter modell den närsynta bofinken Knut - åkte på tippen innan den faktiskt slutade fungera). Enda problemet med HP är att den kan vara lite morgontrött när man väcker den och behöver diverse uppväckningsprocedurer (verkar vara ett vanligt problem). Skriver dock mycket bra och är annars pålitlig. Hade en Xerox vaxskrivare, som skrev jättefint tills den grodde igen fullständigt (fortare är väntat). Har ingen erfarenhet av Canon, bortsett från en tidig laser med deras matarverk, samma om i Apples första laser, som var otroligt pålitlig, även om det kostade mer än en liten bil.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2015-12-22 16:26
Ursprungligen av mans71:

Då skrev jag ut på kontorets OKI C5500MFP istället. Sen droppades stödet för den i en senare OSX.

Jag har en OKI 5700 med duplex och dubbla pappersfack och med hyfsat uppdaterade drivrutiner. Fungerar för mig.

1
Bevaka tråden