Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

t68 batteritid

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 13:58

Har just köpt en begad t68. Främst för Salling Clicker..

Hursomhelst så undrar jag vad ni har för batteritider på era t68:or? Nu klarar telefonen bara att vara igång typ 3 dygn. Låter lite tycker jag. Det är ett sprillans standardbatteri.

  • Medlem
  • 2003-08-20 14:19

Om du har BT påslagen hela tiden då blir batteritiden kortare. Annars ska det vara mellan 5 och 7 dagar med inte mycket snack och medelgod signal från basstationen. Så är det för mig i alla fall och mitt batteri är 10 mån gammalt.

P.S. För ett par veckor sedan höll mitt batteri bara i två dagar max men det var utomlands i 40 gradigt värme och skittaskig signal från basstationen. Nu är allting normalt igen.

Kör du mycket blåtand drar batteriet ut snabbt som attan. När jag snålar med BT så tankar jag bara en gång i veckan.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 15:52

Ingen blåtand än så länge. Jag väntar på min usbplopp som kommer med posten när som helst nu.

Jag ska avvakta och se om det stabiliserar sig. Annars blir det att åka och klaga.

Jag är rätt besviken på min batteritid. Laddar den varje eller varannan dag för tillfället. Jag pratar inte överdrivet mycket tycker jag, men kanske mer än genomsnittet.

Får dessutom panik om jag får RBOD (red blink of death, internt uttryck... )! Better safe than sorry.

//fredrik

Var ute och seglade en vecka i sommras utan att ladda T68an alls. Då var den visserligen tom när jag kom hem men det tyckte jag var bra.

Med BT påslaget får man nog inte ut mer än 2-3 dagar.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 15:45

Helt sjukt. Jag laddade batteriet för två dagar sedan och sen dess har det gått bra. Tills idag.. Hade typ 75-80% kvar på batteriet. Drygt fyra timmar taltid och 250+ standby, enligt statusen på telefonen. Svarar på ett inkommande samtal och efter en dryg minut dör telefonen helt. Går inte heller att få igång tillfälligt utan är helt tömd.

Nu blir det service. Aldrig får man vara nöjd..

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 16:05

Om det är samma problem som det var med min T610 vet jag inte men mitt batteri behövde laddas en massa gånger för att kunna ta laddning till max. Jag laddade mitt batteri ca 7 gånger innan jag fick en bra standby.

med senaste mjukvaran så kanske man kan undvika eventuella barnsjukdomar men det här med batteriet verkar ju lustigt, ladda fler gånger så stabiliserar det sig...
Teknikens under:D

Jag har haft en T68i och var mycket nöjd med den, men att hitta en telefon att höja ribban med är bara SE själva som lyckas med, inget som matchar från andra tillverkare vad jag sett i alla fall. Har nu en T610:) Köp en!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 09:20

Rykten säger att ett gammalt SIM-kort, vad nu gammalt innebär, kan tjuva stret från batteriet. Kanske får testa när jag får tillbaka min telefon från service.

1
Bevaka tråden