Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre batteritid med Skylake

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intels nya Skylake-processorer för bärbara datorer ger stora förbättringar i batteritid visar jämförelser, vilket bådar gott inför framtida Macbook-datorer.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-15 18:23

Jag tror nog inte Apple ger oss längre batteritid, snarare ett mindre batteri med lättare vikt som följd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-15 23:42

Går det att lite fritt resonera om hur stor del av batteriförbrukningen som processerna har vid surfande? Alltså hur stor andel jämfört med skärm och annat jag inte vet vad det kan vara..:)

För övrigt känns det till skillnad från iPhone inte som det är särskilt prioriterat att öka batteritiden. Däremot om andra nya komponenter drar mer ström, typ Retina(som kanske inte drar mer ström?) är det viktigt att man får ned strömförbrukningen på annat.

Så en MBA med Retina och lägre vikt samt samma batterikapacitet som idag skulle kunna få mig att bli köpsugen.

Måttligt irriterande hur sega Apple är med att få ut 15" Pro-modellen med Skylake.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Måttligt irriterande hur sega Apple är med att få ut 15" Pro-modellen med Skylake.

Det är Intel som är sega med att få ut Skylake med integrerade grafikkretsar. Ska komma nästa år.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2015-12-16 20:32
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det är Intel som är sega med att få ut Skylake med integrerade grafikkretsar. Ska komma nästa år.

Sitter på både i7-6600k och en i5-6260U båda köpta i Sverige. Visst är det svårt att få tag i men Apple verkar ej heller stå långt fram i kön

1
Bevaka tråden