Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad Mini 4 – den lilla plattans återkomst

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av adress@mac:

Det gick tydligen inte att ordna Ida. Bild/ gämförelse iPad mini 4 och iPhone 6 Plus ?

Lugn i stormen! Vi ska ordna det, men behöver komma åt vår Iphone 6 Plus först. Fixar en bildjämförelse imorgon.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Lugn i stormen! Vi ska ordna det, men behöver komma åt vår Iphone 6 Plus först. Fixar en bildjämförelse imorgon.

Jag är lugn. Trodde det hamnat mellan stolarna under dessa dagar. Tacksam när det kommer. ?

Inte de bästa bilderna, men håll till godo!

Senast redigerat 2015-10-08 09:56

Nej eller hur! Det är verkligen fortfarande fråga om två olika "klasser" av produkter, även om det är den största respektive den minsta av varje klass.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Nej eller hur! Det är verkligen fortfarande fråga om två olika "klasser" av produkter, även om det är den största respektive den minsta av varje klass.

När iPad Pro kommer - kan det bli den största av båda klasserna. Då skulle nog bilden se grotesk ut.

Beställde just en 128GB wifi/cell. Har köpt en av varje generation. Mitt världsbibliotek.

Ursprungligen av Demiurgen:

Beställde just en 128GB wifi/cell. Har köpt en av varje generation. Mitt världsbibliotek.

Är du nöjd med din produkt? jag var o testade den igår; provade att titta på en filmsnutt via svtplay och tyckte att det för ganska mörkt fast jag justerade till max-ljus. Det kanske var bara just den filmen som var för mörkt?.

Har inte fått den än!!! Dustin hoppas på januari. Nå - jag har redan den förra generationen och huvudsaken dom fick iväg fakturan så att det går på årets budget. Den kommer när den kommer.
Det du upplevde med "mörk" har nog ingentying med verkligheten generellt att göra - inte kränger Apple produkter som är för "mörka". Jag är 100% säker på att det är världens bästa läsplatta på alla sätt och vis. I familjen har vi 4 st. av olika storlekar och generationer - dottern har senaste normalstora - och dom är alla sanslöst bra.
Antingen har du fel på ögonen eller så var filmen mörk.

Ursprungligen av calinou:

Är du nöjd med din produkt? jag var o testade den igår; provade att titta på en filmsnutt via svtplay och tyckte att det för ganska mörkt fast jag justerade till max-ljus. Det kanske var bara just den filmen som var för mörkt?.

Ursprungligen av Demiurgen:

Har inte fått den än!!! Dustin hoppas på januari. Nå - jag har redan den förra generationen och huvudsaken dom fick iväg fakturan så att det går på årets budget. Den kommer när den kommer.
Det du upplevde med "mörk" har nog ingentying med verkligheten generellt att göra - inte kränger Apple produkter som är för "mörka". Jag är 100% säker på att det är världens bästa läsplatta på alla sätt och vis. I familjen har vi 4 st. av olika storlekar och generationer - dottern har senaste normalstora - och dom är alla sanslöst bra.
Antingen har du fel på ögonen eller så var filmen mörk.

Tack för svaret. Jag har inte fel på ögonen. Efter att ha jämfört (svtplay/homeland/del 10 ) med hur det ser ut på min dator så är det lika mörk där. Så det är fel på filmen. Överlag borde det finnas möjlighet att kunna öka ljusstyrkan på apple skärmarna.

Tryck på "solknappen" på tangentbordet - eller justera i Systeminställningar/Bildskärmar.

Ursprungligen av calinou:

Överlag borde det finnas möjlighet att kunna öka ljusstyrkan på apple skärmarna.

Ursprungligen av Demiurgen:

Tryck på "solknappen" på tangentbordet - eller justera i Systeminställningar/Bildskärmar.

Mina solknapparna fungerar inte nu längre. Tack för tipset om var man justerar via menyerna. Det blev genast mycket bättre.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-13 13:43

Du har inte råkat ändra hur F1 etc ska fungera?
Kolla under Äpplet - Systeminställningar - Tangentbord, fliken Tangentbord. Inget kryss i Använd F1, F2.....
Nu är ju det här tråden om iPad mini....

Ursprungligen av kenjon:

Du har inte råkat ändra hur F1 etc ska fungera?
Kolla under Äpplet - Systeminställningar - Tangentbord, fliken Tangentbord. Inget kryss i Använd F1, F2.....
Nu är ju det här tråden om iPad mini....

Det var inbockat där! Tack för tipset

Beynnerlig inställning en del har: ALLA modeller ska ha samma maximala prestanda. Gäller detta också Imacs? Iphones? Bör det gätta även andra mäsken? Andra produkter? Hus? Bilar? Inte mig emot...men var kommer denna verklighetsfrämmande attytyd från? Vad har hänt? Det har ju aldrig tidigare i mänsklig historia av produkttillverkning och säljande varit så att alla modeller i en nisch har samma maximala prestanda...och mig veterligen har nästan alla människor på jorden tyckt att detta är normalt, sak; vad har hänt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-15 11:07

Datorer är väl de enda maskiner människan har tillverkat som kan användas för en mängd olika saker. Allt annat har tillverkats enbart med ett mål.
Just datorns flexibla möjligheter, genom programvaran att kunna byta "verktyg", gör att prestanda kan justeras för just det man vill använda den till just då.

Är det samma storlek /utseende på iPad mini 2, 3 och iPad mini 4?

Ursprungligen av calinou:

Är det samma storlek /utseende på iPad mini 2, 3 och iPad mini 4?

Skiljer sig en del, här finns all data; https://en.wikipedia.org/wiki/IPad_Mini

Ursprungligen av keptang:

Skiljer sig en del, här finns all data; https://en.wikipedia.org/wiki/IPad_Mini

Tack för länken! väldigt bra överskådlighet

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-12-16 08:05
Ursprungligen av calinou:

Är det samma storlek /utseende på iPad mini 2, 3 och iPad mini 4?

Vad har utseendet med saken att göra? Det är väl innehållet som räknas...eller?

Ursprungligen av Exteron:

Vad har utseendet med saken att göra? Det är väl innehållet som räknas...eller?

Det är ang. iPadskal jag ville veta. Det visar sig att det skiljer sig lite på vissa modeller.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-12-16 09:19
Ursprungligen av calinou:

Det är ang. iPadskal jag ville veta. Det visar sig att det skiljer sig lite på vissa modeller.

Ok, då förstår jag

Vad hjälper det att ha en tjusig iPad eller iPhone i guld; silver eller vad de nu är när man ändå ska dölja det med ett skal?

Ursprungligen av calinou:

Vad hjälper det att ha en tjusig iPad eller iPhone i guld; silver eller vad de nu är när man ändå ska dölja det med ett skal?

Jag har en iPad Air 2 i guld med ett Apple Smart Case i midnattsblått. Och det är enligt mig väldigt snyggt med guldet i kontrast till det blåa där man ser guldet. Till exempel vid Lightning porten.

Funderar på att skaffa denna men undrar hur bra den klarar att streama lokala medier(720p/1080p) över nätverket via Plex?

Finns det tap to wake på denna?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-28 19:13
Ursprungligen av Laserturken:

Funderar på att skaffa denna men undrar hur bra den klarar att streama lokala medier(720p/1080p) över nätverket via Plex?

Finns det tap to wake på denna?

Ja och bra

Nej

Bevaka tråden