Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FaceTime fungerar inte för mig med El Capitan

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterade min mac till El Capitan, funkade ju suveränt tills jag skulle öppna FaceTime, då avslutades FaceTime hela tiden när samtalet skulle kopplas upp, kollade med paddan, då vart det inget problem, så det bör vara något med El Capitan. Några tips.

Senast redigerat 2015-10-07 11:33

Vilken dator har du? Felmeddelande?

Ursprungligen av mollerpojken:

Uppdaterade min mac till El Capitan, funkade ju suveränt tills jag skulle öppna FaceTime, då avslutades FaceTime hela tiden när samtalet skulle kopplas upp, kollade med paddan, då vart det inget problem, så det bör vara något med El Capitan. Några tips.

omstart.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilken dator har du? Felmeddelande?

Borde kanske sagt att jag har en iMac mitten 2007, får inget felmeddelande, programmet bara avslutar hela tiden.

Ursprungligen av mollerpojken:

Borde kanske sagt att jag har en iMac mitten 2007, får inget felmeddelande, programmet bara avslutar hela tiden.

Vad säger loggarna? Du får gärna lägga upp en på tex pastebin.
https://discussions.apple.com/message/2616149...

Är tydligen en större bugg, undrar när det löses.

http://www.onemorething.nl/community/topic/os...

Ursprungligen av mollerpojken:

Är tydligen en större bugg...

Bugg? - ja.
Större? - nja.

Vet inte om man ska kalla det "större" när källan ären person på ett holländskt forum som har problemet på en av sina tre datorer, och de andra två funkar bra.

Tja leta runt så ska du se, många som har problem med FaceTime, efter uppdatering.

Testade lite "random" på min iMac efter uppdateringen till El Capitan.
Och det funkade klockrent hela tiden.

Jag fick äntligen igång/kunde logga in på FaceTime med El Capitan. Fungerade aldrig med Yosemite pga 'iCloud-buggen'.
Är glad att uppgraderingen till El Capitan varit flawless.
Buggar drabbar lite olika på olika set-ups, Apple blandar och ger, kind of?

Hoppas TS hittar lösningen, eller att buggfix kommer snart.

Vill TS inte återkomma med en rapport så tipsar jag om ominstallation (givet då att du tar backup innan).

Efter uppdatering till 10.11.2 så funkar FaceTime, tja väntar man tillräckligt länge så löser det sig.

1
Bevaka tråden