Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Är på jakt efter en begagnad eller en billig Macbook till min svägerskas dotter. Hon är 13 år, har ingen annan dator sedan tidigare och hon kommer inte (vad jag vet) spela något på den. Utan plugga på, skriva etc. Kolla Youtube, allmänt användande med andra ord.

De frågade mig om jag kunde kolla runt lite eftersom jag är den mest insatta inom Teknik osv.

Vilken modell skulle passa henne tror ni?

Budget?

Ursprungligen av j0hanSE:

Hejsan!

Är på jakt efter en begagnad eller en billig Macbook till min svägerskas dotter. Hon är 13 år, har ingen annan dator sedan tidigare och hon kommer inte (vad jag vet) spela något på den. Utan plugga på, skriva etc. Kolla Youtube, allmänt användande med andra ord.

De frågade mig om jag kunde kolla runt lite eftersom jag är den mest insatta inom Teknik osv.

Vilken modell skulle passa henne tror ni?

Beroende på budget tycker jag 2010 macbooken ifrån Greentech är ett bra alternativ. Greentech De ger dessutom 12 månaders garanti. Om du sätter in en SSD innan du ger den till henne så bör den funka bra i ett par år. De flesta vill ju ha 2500 kr för sina begagnade maskiner ändå. Andrahandspriserna är ju skyhöga.

  • Medlem
  • Framför skärmen
  • 2015-12-10 16:22

Skulle satsa på en bärbar med aluminium unibody chassi. Det är alla macbook air, macbook pro fr o m late 2008. Macbook får det också men senare. Håller med om SSD. Har en Macbook Pro late 2008, en fantastiskt duglig maskin om än något stor. På denna länk kan du se datormodellernas prestanda: http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks

Lycka till!

Det viktigaste är väl också att se till att det är minst en Core 2 Duo eftersom den då kommer vara hyfsat aktuell ett tag till eftersom det är 64 bits teknologi till skillnad ifrån den här ex. Core Duo outdated?

1
Bevaka tråden