Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar Netatmo Väderstation

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns få ämnen som det pratas om lika flitigt som vädret. För de som verkligen vill få koll på väderleken erbjuder Netatmo en smart väderstation med flera tillhörande sensorer som 99mac testat.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-12-09 20:31

Adrian har testat den tidigare. http://www.99mac.se/artikel/4243-netatmo-urba...

Och var sjutton fick Ida tag på vindmätaren nånstans? Jag kan inte hitta någonstans att köpa den. Inte ens på netatmo.com:s egen shop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-09 21:52

Vill bara hålla med, har allt utom vindmätaren(som jag inte trodde var ute ännu). Det är en väldigt trevlig väderstation där gränssnittet är riktigt bra, både på iOS och OS X. Och precis som skrivs är det ett extra plus att kolla hur alla andra har det(vädermässigt) just nu. Känns som att prylarna dessutom håller hög kvalitet.

Själv funderar jag på hur regnmätaren(och i framtiden vindmätaren) klarar minusgrader? Regnmätaren känns som om den helt enkelt borde frysa ihop..?

Ursprungligen av Sir N.:

Och var sjutton fick Ida tag på vindmätaren nånstans? Jag kan inte hitta någonstans att köpa den. Inte ens på netatmo.com:s egen shop.

Vindmätaren kommer från Lifestylestore.

Ursprungligen av Mija:

Adrian har testat den tidigare. http://www.99mac.se/artikel/4243-netatmo-urba...

Jadå, det skriver jag i början. Det har hänt en hel del sedan dess, varför vi testat igen.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vindmätaren kommer från Lifestylestore.

De har inga i lager. Påstår sig få in den 11/12. Vi får väl se...

Ursprungligen av xms67:

Vill bara hålla med, har allt utom vindmätaren(som jag inte trodde var ute ännu). Det är en väldigt trevlig väderstation där gränssnittet är riktigt bra, både på iOS och OS X. Och precis som skrivs är det ett extra plus att kolla hur alla andra har det(vädermässigt) just nu. Känns som att prylarna dessutom håller hög kvalitet.

Själv funderar jag på hur regnmätaren(och i framtiden vindmätaren) klarar minusgrader? Regnmätaren känns som om den helt enkelt borde frysa ihop..?

Inuti är det en liten plastvippa som tippar åt höger omväxlande vänster för att tippa ut vattnet den samlar in. Den borde inte kunna frysa fast, men det var inte tillräckligt kallt under testet för att kunna säga något säkert om det förstås. Vindmätaren har inga rörliga delar som syns heller.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Inuti är det en liten plastvippa som tippar åt höger omväxlande vänster för att tippa ut vattnet den samlar in. Den borde inte kunna frysa fast, men det var inte tillräckligt kallt under testet för att kunna säga något säkert om det förstås. Vindmätaren har inga rörliga delar som syns heller.

Jag hade regnmätaren ute under förra vintern och den gick inte sönder. Men den kan naturligtvis inte mäta nederbörd som inte flyter. Så är man orolig kan man ju ta in den under vintern eftersom man ändå inte har nån nytta av den då.

Ursprungligen av Sir N.:

De har inga i lager. Påstår sig få in den 11/12. Vi får väl se...

Mm, vår kontaktperson sa det till mig med. Hoppas det stämmer.

Nån plan/tanke på att testa av Elgatos Eve-enheter? Room och weather ger ju motsvarigheten till baspaketet om jag inte förstått det fel...

Ursprungligen av magebarf:

Nån plan/tanke på att testa av Elgatos Eve-enheter? Room och weather ger ju motsvarigheten till baspaketet om jag inte förstått det fel...

Titta in hit... http://www.99mac.se/forum/t/315285-homekit-elgato-eve-highway-to-hell

BTW: Clas Ohlson har bra pris just nu på startpaketet 1299 kr

http://www.clasohlson.com/se/V%C3%A4derstation-Netatmo-f%C3%B6r-smartphone/36-5561

  • Medlem
  • Spånga
  • 2015-12-10 11:44

Gav bort en Netatmo i 70-årspresent till farsgubben. Fungerar fin-fint. Men det var ingen monteringssats med till regnmätaren, borde det inte varit det? Att bara ställa regnmätaren någonstans så blåser den ju iväg. Verkar finnas separat att köpa men inte sett någon som har den i lager av de som säljer själva stationen.

Vad jag också missat att kolla var att han bara hade en iphone4 och inte kunde använda den senaste versionen av netatmo-appen. Men den äldre versionen finns i app-store och kan användas till dess han byter upp sig på iphone.

edit:stavning

Senast redigerat 2015-12-10 13:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-10 18:43
Ursprungligen av loftux:

Gav bort en Netatmo i 70-årspresent till farsgubben. Fungerar fin-fint. Men det var ingen monteringssats med till regnmätaren, borde det inte varit det? Att bara ställa regnmätaren någonstans så blåser den ju iväg. Verkar finnas separat att köpa men inte sett någon som har den i lager av de som säljer själva stationen.

Vad jag också missat att kolla var att han bara hade en iphone4 och inte kunde använda den senaste versionen av netatmo-appen. Men den äldre versionen finns i app-store och kan användas till dess han byter upp sig på iphone.

edit:stavning

Jag fick inte med någon monteringssats vilket gjorde det lite pilligt att sätta upp det. Dessutom är gängorna i skruvhålet i botten tum. Var på Fredells i Stockholm och de hade inget bult som passade och de hävdade att det bara finns en butik i hela Stockholm som säljer bultar med tumgängor.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-13 00:45

Företag som pysslar med amerikanska bilar har skruv/bult med tumgängor.

1
Bevaka tråden