Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på fodral till iPhone 6S

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sitter nu och väntar otåligt på en iPhone 6S, men eftersom jag var helt för ivrig med att beställa telefonen så glömde jag i min eufori att köpa till ett skal/fodral...
Någon som har tips på bra skal till 6S, gärna utifrån kriterierna:
- inte för bulkigt
- inte silikon eller mjukt gummi
Tack på förhand

Apple Original

Apple Original Läder

Som ovanstående skriver, Apple original läder.
Eller kanske detta K11 Bumper.

Eller båda.

Jag kör med Apple original i läder och har beställt en K11 Bumper som matchar telefonen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-19 11:07
Ursprungligen av tenghamn:

Sitter nu och väntar otåligt på en iPhone 6S, men eftersom jag var helt för ivrig med att beställa telefonen så glömde jag i min eufori att köpa till ett skal/fodral...
Någon som har tips på bra skal till 6S, gärna utifrån kriterierna:
- inte för bulkigt
- inte silikon eller mjukt gummi
Tack på förhand

Jag gillar apples läderskal. Vilken färg har du beställt på telefonen?

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Jag gillar apples läderskal. Vilken färg har du beställt på telefonen?

Ja de verkar vara många som gillar dem! Har beställt en silvrig iphone.

Ursprungligen av keptang:

Som ovanstående skriver, Apple original läder.
Eller kanske detta K11 Bumper.

Eller båda.

Jag kör med Apple original i läder och har beställt en K11 Bumper som matchar telefonen.

Sweet! ja det blir definitivt ett läderskal, verkar vara en favorit här
Men bumpern såg också riktigt bra ut!

Ursprungligen av bjorsi:

Kör denna på min iPhone 6, riktigt nöjd
http://www.iphonebutiken.se/puro-crystal-cover-iphone-66s-4266.html

snyggt och cleant! Drar nog iväg en beställning på ett sådant

Ursprungligen av tenghamn:

Sweet! ja det blir definitivt ett läderskal, verkar vara en favorit här
Men bumpern såg också riktigt bra ut!

Var beredd på att läderskalen "åldras" bara. De erhåller alltså en mer "sliten" look efter ett tag. Om du inte gillar det så är dessa skal inget för dig. Bra att veta

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Var beredd på att läderskalen "åldras" bara. De erhåller alltså en mer "sliten" look efter ett tag. Om du inte gillar det så är dessa skal inget för dig. Bra att veta

Ja precis, blir en snygg patina!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-11-19 22:01

Jag slutade med Apple original läder-case, man kommer inte åt kanten på skärmen för en skön swipe.
Asbilligt kinaskal (EBay) i transparent plast funkar tillräckligt bra för mig.

Ursprungligen av mattiL:

Jag slutade med Apple original läder-case, man kommer inte åt kanten på skärmen för en skön swipe.
Asbilligt kinaskal (EBay) i transparent plast funkar tillräckligt bra för mig.

Bättre känsla på skärmen med det?

Fodral till IPHONE 6S

Ursprungligen av tenghamn:

Sitter nu och väntar otåligt på en iPhone 6S, men eftersom jag var helt för ivrig med att beställa telefonen så glömde jag i min eufori att köpa till ett skal/fodral...
Någon som har tips på bra skal till 6S, gärna utifrån kriterierna:
- inte för bulkigt
- inte silikon eller mjukt gummi
Tack på förhand

Ett förslag har använt deras typ i flera år, mycket smidigt och inte minst viktigt snyggt.
https://www.twelvesouth.com/product/surfacepa...
med vänliga hälsningar
Peter af Petersens

Jag tog och köpte mig ett fodral på Ebay. Tror jag fick betala ca 75-80kr totalt. Kan tyckas vara skräp pga priset men satan i gatan vad det inger kvalité. Länk till säljare: http://www.ebay.com/itm/iPhone-6-iPhone-6-Plu...

Jag kör med The Slight från Desmay. Endast 0.35 mm tunn. Skyddar inga större smällar men klarar repor samt att luren inte blir lika hal. Sitter som berget och det är inget man tar på & av hela tiden. Jag har försäkring mot rubbet så skulle den åka i backen så hämtar jag bara ut en ny, annars så hade jag nog övervägt att köra med nån bumper.

Beställde ett tunt hårdplastskal men kommer komplettera med ett Apple Original lädercase. Tack för alla bra förslag

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-11-20 17:11
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Bättre känsla på skärmen med det?

Skalet täcker inte skärmen alls, och har ingen kant som sticker upp över skärmkanten, så swipe funkar bättre tycker jag.
Skyddar naturligtvis skärmen lite sämre.

Ursprungligen av Cancerman:

Jag tog och köpte mig ett fodral på Ebay. Tror jag fick betala ca 75-80kr totalt. Kan tyckas vara skräp pga priset men satan i gatan vad det inger kvalité. Länk till säljare: http://www.ebay.com/itm/iPhone-6-iPhone-6-Plu...

http://i.ebayimg.com/images/g/NEQAAOSwk5FUywDo/s-l500.jpg

Gick in på sidan .. Har du inte betalt ? För nu så säljer man inte till Sverige av alla länder i hela världen ?

Ursprungligen av MalcomX:

Gick in på sidan .. Har du inte betalt ? För nu så säljer man inte till Sverige av alla länder i hela världen ?

Haha det var som fan. Borde finnas fler som säljer dessa läderskal.

Hej!
Min nuvarande mobil lider för tillfället av spräckt skärm (landade på ett mikroskopiskt gruskorn eller nått), så jag gick till teknikmagasinet (eller får man bättre hjälp om man söker sig till typ macoteket/digitalinn?) för att höra vad det rekommenderade för att undvika att min nya telefon (iphone 6) inte lika lätt skulle råka ut för samma öde (tänker inte använda den fören den är insluten i rosa bubbelplast eller dyl).

självklart så plockade killen bakom disken fram det absolut dyraste de hade (800kr) vattentätt ner till 2 meter å allt va det var, blev mest irriterad på att han direkt tog den dyraste, om ni kanske förstår hur jag menade, (de har ju ett antal andra extremskydd med) så jag bad om att få återkomma. Vill inte ha det absolut dyraste (eftersom de har lull-lull som inte är nödvändigt) men vill ha ett som överlever att landa på skärmen.

Så nu till min fråga; Vad rekommenderar ni? Tänkte först köpa ett Griffin Survivor skal, men sen funderade jag på om det kanske var överdrivet, (är inte direkt ute å springer i skogen å telefonen riskerar inte direkt att skadas i jobbet (studerar) ) men är iofs mamma till en snart två åring, å han får ju tag på telefonen ibland.

Sen tänkte jag om jag skulle ta typ ett otterbox commuter eller otterbox symmetry (med något bra skärmskydd - men då är man ju uppe i prisklass som de skalen med skärmskydd).

Tl;dnr: Vill ha ett skal som gör att mobilen överlever att landa på skärmen.

Ursprungligen av Cancerman:

Haha det var som fan. Borde finnas fler som säljer dessa läderskal.

Ja det finns massor som säljer samma fodral och priserna varierar och de flesta har fri frakt

Köpte ett par stycken av några olika. De man inte vill ha, kan man ju ge bort i julklapp

Ursprungligen av Kitsunegari:

...Vill ha ett skal som gör att mobilen överlever att landa på skärmen.

Jag rekommenderar att du kollar på dessa:
http://youtu.be/qmH1gCBqGB8
http://youtu.be/Nfy3sGdeW98

Erik Sjölund: Tack!

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Jag rekommenderar att du kollar på dessa:
http://youtu.be/qmH1gCBqGB8
http://youtu.be/Nfy3sGdeW98

Tänk att förstöra så många iPhone för en så dålig test
Allt beror ju på hur den landar

Ursprungligen av MalcomX:

Tänk att förstöra så många iPhone för en så dålig test
Allt beror ju på hur den landar

Visst påverkas resultatet mycket av hur telefonen landar, men det är långt ifrån helt avgörande. Jag tycker det är ett mycket bra test

  • Medlem
  • International user
  • 2015-12-09 20:11

Apples orginalläderskal samlar ju smuts som bara den. Blir sjukt osnygga efter bara några månader. Har haft 2 ljusbruna. Helt värdelöst. Apples silkon är avsevärt bättre på den fronten.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-12-09 21:32
Ursprungligen av c5j:

Apples orginalläderskal samlar ju smuts som bara den. Blir sjukt osnygga efter bara några månader. Har haft 2 ljusbruna. Helt värdelöst. Apples silkon är avsevärt bättre på den fronten.

Håller med dig, jag har ett orange skinnskal, det har nästan svartnat i kanterna, verkar inte gå att rengöra heller.
400 spänn i sjön. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-09 22:43

Det mesta är väl sagt, men kör med Apples läder. Mycket bra. Även om jag tycker man förstör en fantastisk design genom att dra på ett skal så är man ju ändå lite rädd om sin telefon(6S). Som nämnts ovan så går skalet upp lite över skärmen vilket förstör känslan något(skal i sig, förstör iofs känslan mycket). Men å andra sidan ger ju just det ett litet, men ändå, skydd för skärmen. Läder är ju sedan ett levande material och är det av bra kvalitet blir det bara finare med tiden medan ett billigare lätt blir lite sunkigt. Vi får se hur det är med dessa. För er som har ljusa skal av läder som blivit smutsiga kan jag rekommendera kemiskt ren bensin. Det använder man på läderskor om man vill göra dem riktigt rena, det tar även bort rester av skokräm.

Är nu på jakt efter ett mer skyddande skal utan att det ska vara allt för stort. Vi ska iväg på en resa där jag gärna ser att telefonen är mer skyddad. Någon som har ett tips? Gör inte så mycket om det kostar lite mer om det är riktigt bra.

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Visst påverkas resultatet mycket av hur telefonen landar, men det är långt ifrån helt avgörande. Jag tycker det är ett mycket bra test

Tvärtom så är det helt avgörande. Du såg väl vad som hände med dem som landade platt till skillnad från de som landade på en hörna. Så om du tänker till lite så var det så långt ifrån en vetenskaplig test man kan komma och det ena kunde vara bättre än det bästa och inte varit det sämsta om det landat "rätt"

Bevaka tråden