Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öka arbetsminne på MacPro 2012 mitten

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har Mac Pro 2012 mitten med:

Processor 3,2 GHz Quad-Core Intel Xeon
Minne 6 GB 1066 MHz DDR3 ECC
Grafik ATI Radeon HD 5770 1024 MB

Den går så sjukt segt, inte så konstig eftersom den har bara 6 GB arbetsminne.
Var kan man hitta bra arbetsminne?. Tänker byta ut gamla till 16 eller 32 GB. (Finns fyra platser)
Fungerar det vilket märke som helst?. Tex hos Dustin? det måste vara en 1066 MHz och inget annat?.
som det här till ex.

https://www.dustin.se/product/5010883249/ddr3

Kommer det att bli stor skillnad om man byter ut arbetsminne? Jag redigerar och komprimerar video.
Eller måste jag köpa ny kraftfullare dator?

Tacksam för hjälp.

/J

Ursprungligen av jojosurf:

...det måste vara en 1066 MHz och inget annat?...

Nja, det är ju fler saker som måste stämma, än bara frekvensen.

Det ska vara DDR3.
Det ska vara ECC.

Minnet som du länkar till verkar uppfylla de kraven. Och Crucial är ett bra märke.

Bär det gäller videoredigering är GPU viktigast för bra prestanda. Troligtvis är en modern MBP många gånger kraftfullare än din dator.

Ursprungligen av jojosurf:

...Kommer det att bli stor skillnad om man byter ut arbetsminne? Jag redigerar och komprimerar video. Eller måste jag köpa ny kraftfullare dator?...

Ja, det kommer att märkas om du går från 6 GB till 16 (eller mer).

Men som hummel påpekar så är grafikkortet också väldigt viktigt för videobearbetning. Att byta grafikkort skulle nog påverka prestandan minst lika mycket som att utöka internminnet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, det kommer att märkas om du går från 6 GB till 16 (eller mer).

Men som hummel påpekar så är grafikkortet också väldigt viktigt för videobearbetning. Att byta grafikkort skulle nog påverka prestandan minst lika mycket som att utöka internminnet.

Tack alla för tips.

Vad för typ grafikkort rekommenderas?

1
Bevaka tråden