Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9.2 och El Capitan 10.11.2

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple släpper IOS 9.2 och El Capitan 10.11.2!

Och nu kom även watchOS 2.1

#nyhetstips

Senast redigerat 2015-12-08 19:29

Gick snabbt att få ner på 6S, 10 sekunder.
Hoppas det löser lite problem jag har med att telefonen gör "respring" ibland.

edit: Mer info här om vad som fixats; https://support.apple.com/en-gb/HT201222.

Väntar på 10.11.12, jag.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Väntar på 10.11.12, jag.

Finns ute nu!

  • Medlem
  • 2015-12-08 20:03
Ursprungligen av jakobnilsson:

Finns ute nu!

Själv försöker jag få hem 10.11.2 och det går segt som attan. Vågar inte tänka på hur segt det blir att få hem 10.11.12

  • Medlem
  • Västerås
  • 2015-12-08 20:06

Löser förhoppningsvis mina Bluetooth-anslutningar som plötsligt inte fungerade idag

Ursprungligen av Ljung:

Själv försöker jag få hem 10.11.2 och det går segt som attan. Vågar inte tänka på hur segt det blir att få hem 10.11.12

Haha, well tids nog. Idag får vi nöja oss med 10.11.2 och de andra uppdateringarna

Apple Remote App for iOS Now Works With New Apple TV Following tvOS 9.1 Update!

Någon som provat?

Ursprungligen av _empty:

Apple Remote App for iOS Now Works With New Apple TV Following tvOS 9.1 Update!

Någon som provat?

Japp, det funkar som för tidigare modeller. Vet inte än hur man gör allt som man kan med fjärrkontrollen som medföljer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-08 20:39

Jag är inte så tekniskt bevandrad. Vad är det för säkerhetsuppdatering av nyckelringen i iOS?

Fråga: Varför hamnar alla uppdateringar i samma tråd?
Lite jobbigt att läsa när det blir många inlägg om de olika operativen/enheterna.

Senast redigerat 2015-12-08 20:59
  • Medlem
  • Västerås
  • 2015-12-08 21:01
Ursprungligen av oqvist:

Löser förhoppningsvis mina Bluetooth-anslutningar som plötsligt inte fungerade idag

Det hjälpte. Och nu är det klart. Rätt snabb uppdatering jämfört med förra gången då El Capitan släpptes.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2015-12-08 21:02
Ursprungligen av CekariYH:

Fråga: Varför hamnar alla uppdateringar i samma tråd?
Lite jobbigt att läsa när det blir många inlägg om de olika operativen/enheterna.

Många glömmer citera funktionen kanske?

Ursprungligen av oqvist:

Många glömmer citera funktionen kanske?

Menade mer att iOS, OS X, TV och Watch borde ha olika trådar?

Ovanligt snabbt att ladda hem uppdateringarna idag, 6 enheter klara, bara en kvar som är inlåst på jobbet, så den får bli imorgon.

Hade lite förhoppningar att de skulle fixa så att man med flaggskeppet 6s kan fotografera med apples kamera och ha musik i lurarna, men det var lite mycket begärt...

Only a fools hope...

Attans...jag uppdaterade till 9.2 public beta igår...nu blir det att återställa till iOS 9.1 via ISPW för att få "äkta" 9.2.

Ursprungligen av jockeapa:

Hade lite förhoppningar att de skulle fixa så att man med flaggskeppet 6s kan fotografera med apples kamera och ha musik i lurarna, men det var lite mycket begärt...

Only a fools hope...

Räcker det inte med att stänga av Live Photo och sen starta kameran igen? Live Photo har ju även ljud, så jag kan förstå att musiken stängs ner under tiden funktionen är igång.

Bara en gissning, har inte testat själv.

Ursprungligen av jockeapa:

Hade lite förhoppningar att de skulle fixa så att man med flaggskeppet 6s kan fotografera med apples kamera och ha musik i lurarna, men det var lite mycket begärt...

Only a fools hope...

Ursprungligen av Segas:

Räcker det inte med att stänga av Live Photo och sen starta kameran igen? Live Photo har ju även ljud, så jag kan förstå att musiken stängs ner under tiden funktionen är igång.

Bara en gissning, har inte testat själv.

Måste nog vara det som Segas säger, för det funkar iaf med min 6+ och mina trådlösa lurar och har nog vad jag kan minnas funkat så rätt länge.

Verkar som News-appen har dykt upp under Bakgrundsuppdatering i Inställningar. Tror inte den var där tidigare. Men själva appen verkar ju inte finnas. Antar att detta endast gäller Nyheter under spotlight.

TV 4: Bättre upplägg på App Store och lite nya appar.

Ursprungligen av Segas:

Räcker det inte med att stänga av Live Photo och sen starta kameran igen? Live Photo har ju även ljud, så jag kan förstå att musiken stängs ner under tiden funktionen är igång.

Bara en gissning, har inte testat själv.

Ursprungligen av CekariYH:

Måste nog vara det som Segas säger, för det funkar iaf med min 6+ och mina trådlösa lurar och har nog vad jag kan minnas funkat så rätt länge.

Nä det funkar inte, i alla fall inte för mej.

Är det någon annan med 6s som fått det att funka?

Jag kan köpa att det inte funkar med LivePhotos aktiverat men om man stänger av den funktionen borde det väl inte stänga av musiken? (Spotify och Music i mitt fall)

Vad gör jag för fel?

Ursprungligen av jockeapa:

Nä det funkar inte, i alla fall inte för mej.

Är det någon annan med 6s som fått det att funka?

Jag kan köpa att det inte funkar med LivePhotos aktiverat men om man stänger av den funktionen borde det väl inte stänga av musiken? (Spotify och Music i mitt fall)

Vad gör jag för fel?

Provade själv nu. Starta iTunes, startade en låt, öppnade kamera-appen och direkt tonade musiken ner helt. Ingen skillnad oavsett om Live Photos var aktiverat eller ej.

Ursprungligen av Segas:

Provade själv nu. Starta iTunes, startade en låt, öppnade kamera-appen och direkt tonade musiken ner helt. Ingen skillnad oavsett om Live Photos var aktiverat eller ej.

Felanmäla? Borde ju funka med musik och vanliga foton som på 6+ tycker man ju.

Ursprungligen av CekariYH:

Felanmäla? Borde ju funka med musik och vanliga foton som på 6+ tycker man ju.

Enligt specifikationerna ska det inte skilja 6s och 6s+ något åt i det sammanhanget.

Ursprungligen av CekariYH:

Felanmäla? Borde ju funka med musik och vanliga foton som på 6+ tycker man ju.

Har haft det här strulet sedan jag köpte min 6s, den levererades med 9.0.2 om jag inte minns fel.

När jag kontaktade Apple support fick jag efter lite hänvisningar mailkontakt med en Senior Technical Advisor som i sin tur hänvisade till teknikernas svar att "det är inte ngt fel, det ska funka så här"

Det är alltså bara de senaste iPhonemodellerna med Live Photos som har den här "funktionen" (eller feldesignen som jag tycker att det är).

Kollar man på Apples supportforum finns det flera trådar om samma ämne.

Det kan kanske låta som en skitsak, men om man fotograferar mycket med sin iPhone och är van att ha musik i lurarna samtidigt kändes det rätt surt att den senaste modellen inte fixade det...

Jag har i alla fall skrivit till http://www.apple.com/feedback/iphone.html och gnällt, antar att det bara är strength in numbers som kan rubba teknikerna...

Nog gnällt av mej för ikväll!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-12-09 00:48

Finns det någon combo att ladda ner? Har flera macar och segt internet.

Edit: Hittade https://support.apple.com/kb/DL1850?locale=sv...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-12-09 01:06
Ursprungligen av CekariYH:

TV 4: Bättre upplägg på App Store och lite nya appar.

Är det inte bättre att du mailar Apple om det eftersom det inte är 99mac som sköter uppdateringarna? Apple gillar att lyssna på sina kunder, så de skulle säkert uppskatta det...sen är väl buggfixar viktigare än appar, eller hur...

Ursprungligen av Exteron:

Är det inte bättre att du mailar Apple om det eftersom det inte är 99mac som sköter uppdateringarna? Apple gillar att lyssna på sina kunder, så de skulle säkert uppskatta det...sen är väl buggfixar viktigare än appar, eller hur...

Eh, du missuppfattar nog, det var bara en inlägg om att det hade hänt med nya 9.1 för TV 4. En förbättring alltså

Dessutom så leder all nyheterna från igår om uppdateringar för dom olika prylarna till denna tråd.

Bevaka tråden