Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper batteriskal för Iphone 6S

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu finns det ett Apple-skal med inbyggt batteri för Iphone 6S och 6 utöver tidigare varianter av läder eller silikon.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-12-08 10:49

Det är nästan som att de erkänner att den nya modellen har sämre batteritid.
Fult skal också

  • Medlem
  • International user
  • 2015-12-08 12:10
Ursprungligen av macki81:

Det är nästan som att de erkänner att den nya modellen har sämre batteritid.
Fult skal också

Skulle Steve tillåtit detta? Detta är ju att erkänna fel fokus i design skedet.

Möjligtvis är det ett sätt att kolla efterfrågan på längre batteritid.

Ursprungligen av macki81:

Det är nästan som att de erkänner att den nya modellen har sämre batteritid.
Fult skal också

Jag tror detta är ett sätt att visa designspråket från iphone 7. Först visar de oss utstickande kameror i 6an och nu ska vi även få njuta av en batteriknöl

Hemskt fult! Vafan händer?!?!?

Hade de inte kompromissat med batteritiden för att göra telefonerna så förbannat tunna hade det inte ens funnits ett behov för dessa vrålfula skal. Lyckligtvis är batteritiden i Plus-modellen fortfarande bra.

6S har ju en grym batteritid, vill man ha ännu bättre så kan man nog stå ut med lite bulk.

Billig var den iallafall inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-08 14:57
Ursprungligen av keptang:

6S har ju en grym batteritid, vill man ha ännu bättre så kan man nog stå ut med lite bulk.

Billig var den iallafall inte.

Grym o grym...inte bättre än iPhone 6, enligt mig. Jag har maximalt 20-30% kvar när jag ska lägga mig på kvällen.

Ursprungligen av zinned:

Grym o grym...inte bättre än iPhone 6, enligt mig. Jag har maximalt 20-30% kvar när jag ska lägga mig på kvällen.

Jag får ut ovanligt bra, vet inte varför, men vid normal användning har jag kvar 60-70% efter en dag. Det har jag aldrig lyckats med tidigare.

Men det där med batteritid är ju väldigt olika.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-12-08 15:09
Ursprungligen av keptang:

6S har ju en grym batteritid, vill man ha ännu bättre så kan man nog stå ut med lite bulk.

Billig var den iallafall inte.

Va?, Min gamla 4S höll ju lika länge med gammalt batteri...

Är det verkligen Apple som ligger bakom den här designen? Ser ju horribelt ut, haha.

  • Medlem
  • 2015-12-08 15:55

App, app, app... le. Den var inte vacker!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-08 16:16

Haha, vem har knockat Ive? Värsta jag skådat från Apple på länge.

Först så gnälls det över att Apple prioriterar form före funktion... Och nu klagar vi över att de prioriterar funktion över form

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-08 16:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Först så gnälls det över att Apple prioriterar form före funktion... Och nu klagar vi över att de prioriterar funktion över form

Här har de ju varken prioriterat form eller funktion:

  • Den är ful som stryk och batteriet täcker inte hela baksidan, vilket borde göra att den ser konstig ut i fickan.

  • Är lika tjock som konkurrenterna.

  • Den kan inte ens ladda en iPhone 6 fullt. Utan kommer till 83% från tomt batteri.

  • Man kan inte stänga av den, så den börjar tömmas så fort man kopplar in telefonen. Vilket är dumt eftersom effektiviteten av laddningen minskar ju saktare man laddar (tomgångsströmmen i 5V boost kretsen blir en större del av det totala effektuttaget).

  • Kostar mer än konkurrenterna.

  • Enda fördelen är att den integrerar med iOS så att man kan se batterikapacitet direkt i telefonen.

Med risk för att låta som CmdrTaco: Dyr. Laddar lite. Är ful.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-08 16:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Först så gnälls det över att Apple prioriterar form före funktion... Och nu klagar vi över att de prioriterar funktion över form

Men den tillför ingen funktion jämfört med de batteriskal som redan funnits på marknaden, förutom att den laddas med lightning-kontakt där jag tror att alla tredjeparts batteriskal laddas med micro-usb. I övrigt kostar den mer för mindre antal ampertimmar.

Men det var sannerligen en "One more thing" bland appleprodukter år 2015 - totalt oväntad!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-08 17:18

Apple är ju sämst på produktbeskrivningar: mAh? Kan man använda Lightningporten som vanligt? Ljudkontakten?
http://www.apple.com/se/shop/product/MGQL2ZM/...

Passar de verkligen inte 6/6+?

Ursprungligen av zinned:

Grym o grym...inte bättre än iPhone 6, enligt mig. Jag har maximalt 20-30% kvar när jag ska lägga mig på kvällen.

Beror ju helt på hur mycket man använder telefonen, och även vad man använder telefonen till under dagen. Så det är en bedömningsfråga.

Ursprungligen av reboot81:

Apple är ju sämst på produktbeskrivningar: mAh? Kan man använda Lightningporten som vanligt? Ljudkontakten?
http://www.apple.com/se/shop/product/MGQL2ZM/...

Passar de verkligen inte 6/6+?

Jo 6:an står det ju att de också passar till. Men inte 6+.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-12-08 19:01

1:a April redan??
Asful!

Det ser inte särskilt tjockt ut egentligen. Borde fått plats inuti telefonen istället.

Är det bara jag som faktiskt gillar det här fodralet? Ett givet köp för mig iaf Bara att välja bästa färgen till en 6s guld nu...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-09 06:57
Ursprungligen av keptang:

Jag får ut ovanligt bra, vet inte varför, men vid normal användning har jag kvar 60-70% efter en dag. Det har jag aldrig lyckats med tidigare.

Men det där med batteritid är ju väldigt olika.

Ursprungligen av Cancerman:

Beror ju helt på hur mycket man använder telefonen, och även vad man använder telefonen till under dagen. Så det är en bedömningsfråga.

Visst är det så. Spel, framför allt, drar väldigt på batteriet.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det ser inte särskilt tjockt ut egentligen. Borde fått plats inuti telefonen istället.

Jag tror att det är som Rene Ritchie har påpekat. Apple är troligen inte så mycket ute efter tunnheten utan efter att reducera vikt. Lättare telefon är lättare att använda (även små ändringar är märkbara). Mer batteri ger tyngre telefon.

Skillnaden mellan 6 och 6 plus är för mig framförallt vikten. Storleken märks bara när jag använder den. Att plus-modellen är tyngre märks hela tiden - även när jag inte använder den och den bara ligger i fickan.

Ursprungligen av beh:

Här har de ju varken prioriterat form eller funktion:

  • Den är ful som stryk och batteriet täcker inte hela baksidan, vilket borde göra att den ser konstig ut i fickan.

  • Är lika tjock som konkurrenterna.

  • Den kan inte ens ladda en iPhone 6 fullt. Utan kommer till 83% från tomt batteri.

  • Man kan inte stänga av den, så den börjar tömmas så fort man kopplar in telefonen. Vilket är dumt eftersom effektiviteten av laddningen minskar ju saktare man laddar (tomgångsströmmen i 5V boost kretsen blir en större del av det totala effektuttaget).

  • Kostar mer än konkurrenterna.

  • Enda fördelen är att den integrerar med iOS så att man kan se batterikapacitet direkt i telefonen.

Med risk för att låta som CmdrTaco: Dyr. Laddar lite. Är ful.

Extra batteri är funktion - något annat tycker jag är svårt att säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-09 08:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Extra batteri är funktion - något annat tycker jag är svårt att säga.

Jag sa inte att batteriskalet saknade funktion, jag sa att Apple i mina ögon inte prioriterat varken form eller funktion.

Brutalsågning av nya skalet hos TechInAsia: https://www.techinasia.com/disconnect-apples-...

Ursprungligen av Charlie Custer:

It looks like your iPhone is pregnant with an iPod.

Ursprungligen av Charlie Custer:

the power-to-price ratio is terrible. It’s not even enough power to fully recharge your iPhone if the battery runs out.

Ursprungligen av Charlie Custer:

you can’t turn it on and off, meaning that if you’re going to be away from power for a long time, the only way you can be sure you’ll have enough juice at the end of your trip to use your phone would be to take the battery case off. Otherwise it’ll automatically drain itself charging your phone.

Ursprungligen av Charlie Custer:

Apple has not come up with a smart solution to the headphone jack problem.

Och så vidare...

Dessutom många länkar till (bättre) alternativ.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-12-09 10:13
Ursprungligen av johan_tanying:

Brutalsågning av nya skalet hos TechInAsia: https://www.techinasia.com/disconnect-apples-...

Och så vidare...

Dessutom många länkar till (bättre) alternativ.

borde tipsa Tim cook.

Ursprungligen av juanito:

borde tipsa Tim cook.

Han är dessvärre upptagen med att leta helt nya sätt att köra det Jobs byggde upp i botten.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-12-09 14:31
Ursprungligen av Erik Nyberg:

Han är dessvärre upptagen med att leta helt nya sätt att köra det Jobs byggde upp i botten.

Jepp och det verkar som om inte Ive kan fylla skorna. Form och function är inte samma sak mera hos Apple. Men det såg vi ju redan med Ive's prestation på UI jämfört med Forstalls.

Ok att man gick för långt med skeuomorphism under Forstall och Jobs tid men en total avsaknad är katastrof. Även det reflekteras här, man går bort från one size fits all till detta :(. Kanske inte one size fits all alltid är så bra heller men nu börjar det likna Nokia. Man designar telefoner med den orginella iden att de alla ska ha skal (se kameran), och då kan man ju även ha ett eget batteri skal.

Det är inte detta som gjorde Apple stort, det är denna strategi som fick Nokia på fall nämligen att kapitalisera på det gamla, inte att göra nytt bättre än tidigare modeller.

Bevaka tråden