Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Outlook 2016 att synka med Google Apps kalender + kontakter???

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade bestämt för mig att man kunde få Outlook att prata med Google Apps. Mailen är ju inga problem men jag vill även ha klander och kontakter i Outlook och vill till varje pris undvika att skaffa en "riktig" Exchange. Satte upp en Google Apps, men jag får inte till det. Och Outlook 2016 kan ju inte köra någon CalDAV eller CardDAV. Finns det inget vettigt sätt att få Outlook att samarbeta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-08 08:12

https://support.office.com/en-us/article/Can-...

Citat:

Outlook for Mac 2016 currently doesn't support synchronizing your Google calendars, notes, tasks, and contacts.

Finns det någon tjänst, förutom exchange, som jag kan få att synka mellan iOS och Outlook 2016?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-08 09:59

Verkar finnas tredjepartstjänster som kan fixa Outllook 2016 till Google synk. 50 dollar/år.

http://www.companionlink.com/outlookformac/

Citat:

Outlook for Mac Sync to Google

Advantages: Your PC Syncs to DejaCloud, DejaCloud connects to Google, and Google Syncs to your phone. This is a great choice if you require your Outlook for Mac data in Google Calendar and Contacts for other reasons. CompanionLink for Google sync can be set automatically and will run in background on your PC.

Disadvantages: Uses DejaCloud as a hub. Direct Google Sync will be available in Winter 2016

Outlook kan ju synka med Apple Calendar.

Så om du har kontot i Calendar och sedan använder dig av sync services i Outlook.

Ursprungligen av Borttaget:

Outlook kan ju synka med Apple Calendar.

Så om du har kontot i Calendar och sedan använder dig av sync services i Outlook.

Har datorn typ 300 mil bort men är inte det förbehållet Windows-versionen? Jag har outlook för Mac.

Senast redigerat 2018-07-23 14:32
Ursprungligen av pmarriott:

Har datorn typ 300 mil bort men är inte det förbehållet Windows-versionen? Jag har outlook för Mac.

sync services finns specifikt för Outlook för Mac.

Outlook --> inställningar --> sync services

Edit: jag har fan fel.
Nu på jobb och Outlook for Mac 2016 har inte längre sync services.

Senast redigerat 2016-02-09 07:09
1
Bevaka tråden