Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Danske Bank börjar med Touch ID

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples fingeravtrycksläsare Touch ID kan nu användas för att logga in i Danske Banks mobilbank.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-12-07 08:52

Hoppas nu bara att de svenska bankerna följer efter. Illa kvickt!

Såå skönt. Hoppas Swedbank vaknar ur sin dvala och börjar uppdatera sin app. Inte ens stöd för Iphone 6 upplösningen än........... Skamligt.

  • Medlem
  • 2015-12-07 09:45
Ursprungligen av _empty:

Såå skönt. Hoppas Swedbank vaknar ur sin dvala och börjar uppdatera sin app. Inte ens stöd för Iphone 6 upplösningen än........... Skamligt.

Nu vill jag inte vara dryg på något sätt.
Men varför skulle Swedbank vara snabba med att få Touch ID om de inte ens har anpassat appen till den större skärmen som kom med iPhone 6 för över ett år sedan? Vänta något år till så kanske de börjar titta på det. De kanske är upptagna med sina mysiga möten under sin fina ek?

Det är ju det jag menar. Risken är väldigt liten.

Ursprungligen av Dalle:

Nu vill jag inte vara dryg på något sätt.
Men varför skulle Swedbank vara snabba med att få Touch ID om de inte ens har anpassat appen till den större skärmen som kom med iPhone 6 för över ett år sedan? Vänta något år till så kanske de börjar titta på det. De kanske är upptagna med sina mysiga möten under sin fina ek?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-12-07 10:26

Jag vill också ha en extension till Watch så att man kan se snabbsaldo på klockan.

Danske Bank är överlägset avancerad vartenda bank i Sverige tillsammans. En god vän till mig jobbar med Danske Bank's bakomliggande system och det är minst sagt imponerande hur mycket säkrare och funktionella dom är.

Nordea klarar knappt att integrera enkla moduler som OCR-scanning. Touch ID lär vi väl se ungefär samtidigt som vår stadsminister kan forma en ordentlig och förståelig mening - det vill säga aldrig.

Gällande Nordeas app så blir det mer problem för varje uppdatering. Ganska innovativt att göra allting sämre, men mindre praktiskt i längden.

Finns på Nordea via deras experiment-app NeXt, som även visar saldo på klockan. Funnits någon månad nu, funkar bra.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Finns på Nordea via deras experiment-app NeXt, som även visar saldo på klockan. Funnits någon månad nu, funkar bra.

Om inte Nordea ens får rätt på sin officiella app känns det olustigt att dem påbörjar en ny.

Ursprungligen av Segas:

Om inte Nordea ens får rätt på sin officiella app känns det olustigt att dem påbörjar en ny.

Jag vet inte riktigt vad som krånglar med deras officiella app, använder båda tämligen mycket även om jag sällan betalar räkningar med dem. Det finns väl en del funktionalitet som saknas, men något krångel har jag inte haft.
Förstår heller inte varför man inte kan utveckla en ny för att öka funktionaliteten.

Ursprungligen av Segas:

Danske Bank är överlägset avancerad vartenda bank i Sverige tillsammans. En god vän till mig jobbar med Danske Bank's bakomliggande system och det är minst sagt imponerande hur mycket säkrare och funktionella dom är.

Nordea klarar knappt att integrera enkla moduler som OCR-scanning. Touch ID lär vi väl se ungefär samtidigt som vår stadsminister kan forma en ordentlig och förståelig mening - det vill säga aldrig.

Skönt att någon har koll på alla svenska bankers system och appar.

Kör båda nordeas appar och tycker dom fungerar bra, next har ju touch id som vanliga appen saknar men den har å andra sidan ocr scanning som fungerar bra

Ursprungligen av Fitinghoff:

Skönt att någon har koll på alla svenska bankers system och appar.

Det ligger i min arbetsmiljö att ha kännedom om det, dock inte i Danmark men där fyllde en bekant i med detaljer.

Ja, det uppskattas starkt. Inte för det är en "börda" att skriva in en 4-siffrig kod, men alltid smidigt med Touch ID.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-08 09:58

SEB säger att de har det "i planeringen".

  • Medlem
  • International user
  • 2015-12-10 22:36
Ursprungligen av Segas:

Danske Bank är överlägset avancerad vartenda bank i Sverige tillsammans. En god vän till mig jobbar med Danske Bank's bakomliggande system och det är minst sagt imponerande hur mycket säkrare och funktionella dom är.

Nordea klarar knappt att integrera enkla moduler som OCR-scanning. Touch ID lär vi väl se ungefär samtidigt som vår stadsminister kan forma en ordentlig och förståelig mening - det vill säga aldrig.

Gällande Nordeas app så blir det mer problem för varje uppdatering. Ganska innovativt att göra allting sämre, men mindre praktiskt i längden.

Haha, va?

DNB bytte ju nyligen ut Java på sin Internetbank....

Någon som ligger långt fram är Länsförsäkringar och deras iOS-app.

Har aldrig varit så nöjd med en bank förut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-12-11 12:50

Nu har även Nordea uppdaterat med Touch-id som inloggning. #nyhetstips

Ursprungligen av joakimo:

Nu har även Nordea uppdaterat med Touch-id som inloggning. #nyhetstips

Japp, och det funkar bra. Men jag begriper inte varför man ska ange ett användarnamn. Kräver Touch-ID att det finns ett sådant? Det verkar underligt. Telefonen i sig är väl jag som användare?

Ursprungligen av Björn Malmehed:

Japp, och det funkar bra. Men jag begriper inte varför man ska ange ett användarnamn. Kräver Touch-ID att det finns ett sådant? Det verkar underligt. Telefonen i sig är väl jag som användare?

Du kan ha flera användare i appen (kopplade till ditt konto som du anger första gången). Du behöver bara göra det en gång.

1
Bevaka tråden