Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scannerprogram SilverFast 8

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har installerat scannerprogrammet SilverFast 8 på nytt på min iMac OS X Yosemite efter hårddiskbyte.
Det fungerar, men när jag tänkte uppgradera programmet, och går in på
”SilverFast Features” så står det så här hela tiden:

This is the SilverFast upgrade page

Currently loading content from internet…

If this message remains there is a problem with the
internet connection and/or firewall setting.

Inget som indikerar att den skulle ladda ner något från internet, förutom texten Currently loading..., och jag förstår inte vad som kan vara problemet, eller var jag ska kolla. Under ”Nätverksinställningar” är det grön lampa och ”Ethernet ansluten”. Och var kollar man ”Firewall settings”.

Nån som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-01 17:18
Ursprungligen av sborje:

Hej
Har installerat scannerprogrammet SilverFast 8 på nytt på min iMac OS X Yosemite efter hårddiskbyte.
Det fungerar, men när jag tänkte uppgradera programmet, och går in på
”SilverFast Features” så står det så här hela tiden:

This is the SilverFast upgrade page

Currently loading content from internet…

If this message remains there is a problem with the
internet connection and/or firewall setting.

Inget som indikerar att den skulle ladda ner något från internet, förutom texten Currently loading..., och jag förstår inte vad som kan vara problemet, eller var jag ska kolla. Under ”Nätverksinställningar” är det grön lampa och ”Ethernet ansluten”. Och var kollar man ”Firewall settings”.

Nån som vet?

Under Äpplet - systeminställningar - säkerhet och integritet hittar du brandvägg = firewall

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-01 18:18

Kan ju oxå vara så att filen som den försöker ladda ner inte längre existerar på den plats som programmet letar på.

Kan du ladda ner uppdateringen på hemsidan kanske?
https://www.silverfast.com/get_update/en.html

Tack
och ursäkta detta sena svar.
Har nu varit in och kollat på brandväggen som var avstängd, men jag tror den ska vara det när man har fiberanslutning, och någon uppdatering fanns inte, men programmet fungerar, så det får väl gå i alla fall.
Har värre problem, men det får bli en ny tråd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-03 17:10

Brandväggen bör aldrig vara avstängd, oavsett anslutning, om jag förstått det rätt!

1
Bevaka tråden