Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skiv/Mapp behörighet....

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kållered
  • 2015-11-28 01:17

Hej, jag har inte importerat CD till iTubes på länge. Har däremot bytt dator ett par ggr. Får ett felmeddelande: Rubrik: Filen kunde inte konverteras. "Du har inte skrivbehörighet för mappen iTunes Media eller en mapp inne i den. Ändra behörigheten genom att markera mappen iTunes Media i Finder och välj Arkiv > Visa info."

Jag har sökt aktuell mål mapp på min externa disk, men där är ett antal hundra olika mappar och submappar.

Har någon tips om att ändra alla mapparna på datorn så att man får bort tidigare ägare och får samtliga mappar att "lyda" under min egen profil?

Tröttsamt detta om det inte finns något program eller script, har aldrig använt script men alla tips är välkomna.

MVH

Maths Björklund

Om du sätter dig själv som ägare (läs/skriv) i Finder kan du klicka på den lilla kugghjulsmenyn och välja "Apply to enclosed items" så slår det på hela klabbet.

  • Medlem
  • Kållered
  • 2015-12-01 01:56

Hej Marcus!

Tack för tipset, jag har lagt ett kommando på både HD som ext HD i helgen skall se om jag kan importera till iTunes i veckan. Funkar det inte så återkommer jag

  • Medlem
  • Kållered
  • 2015-12-10 02:33
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om du sätter dig själv som ägare (läs/skriv) i Finder kan du klicka på den lilla kugghjulsmenyn och välja "Apply to enclosed items" så slår det på hela klabbet.

Hej glömt att tacka för hjälpen, det funkade!

Maths

1
Bevaka tråden