Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-26 14:14

Oh, just det...jag blev varslad idag.

*slut på meddelandet*

  • Medlem
  • 2015-11-26 14:41
Ursprungligen av zinned:

Oh, just det...jag blev varslad idag.

*slut på meddelandet*

Surt värre! Hoppas du hittar nåt nytt.

Ursprungligen av zinned:

Oh, just det...jag blev varslad idag.

*slut på meddelandet*

Jobbigt ☹️

Ursprungligen av zinned:

Oh, just det...jag blev varslad idag.

*slut på meddelandet*

Surt. Lagom till jul.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-26 20:31

Äsch, det löser sig.

Vill man ha jobb så finns det jobb. Man måste bara vara framme o hugga, visa framfötterna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-27 09:02
Ursprungligen av Dalle:

Viaplay... Har jag av en enda anledning, Formel 1. 279:-/mån för att se ett eller två lopp varje månad. Snudd på svindyrt i mina ögon med tanke på vad jag utnyttjar det till.

Var glad för det. Min familj har Tivo från ComHem endast för att kunna spela in F1 och se i efterhand. 800:- ner i diket varje månad enbart för den möjligheten.

Den dagen Viaplay låter oss se F1 mer än fyra timmar efter livesändningen så åker ComHem ut ut mitt hus med huvudet före.

Försöker regga en vinstlott, fattar inte vad felet är...kolla länk LÄNK

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-29 16:17
Ursprungligen av missman:

Försöker regga en vinstlott, fattar inte vad felet är...kolla länk LÄNK

Kanske går bättre på sidan https://www.miljonlotteriet.se ?

Eller skojar du med oss när du tror att en sida med adressen http://miljonlotteriet-bluff.se är den officiella hemsidan? Det ser ut som en sida som någon privatperson lagt upp. Varför kan man undra, men så här förklarar hen själv:

Citat:

OM MILJONLOTTERIET BLUFF
Miljonlotteriet bluff är en sida som reder ut sanningen om myter och rykten kring miljonlotteriet. Miljonlotteriet låter hela sitt överskott oavkortat gå till IOGT-NTO som är en organisation som ska hjälpa människor ur alkoholmissbruk. Därför är det viktigt att Miljonlotteriet inte anses som en bluff utan istället så ska dess rätta värden tas fram. Att spela för en god saks skull är ett värde som behöver lyftas upp.

Jag tror sidan motverkar sitt syfte...

Ursprungligen av IngoX:

Kanske går bättre på sidan https://www.miljonlotteriet.se ?

Eller skojar du med oss när du tror att en sida med adressen http://miljonlotteriet-bluff.se är den officiella hemsidan? Det ser ut som en sida som någon privatperson lagt upp. Varför kan man undra, men så här förklarar hen själv:
Jag tror sidan motverkar sitt syfte...

Ja verkligen... Det måste vara en av de mest förvirrande sajter jag skådat.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-01 10:13

Fy 17 för Netflix på ATV4. "Snyggt" men nästintill oanvändbart. Var dålig översikt med på kravspecen? Jag ser alltså 4 titlar åt gången när jag bläddrar på min stora skärm.
När eftertexterna kommer så erbjuds jag fler titlar att se på, men om jag vill se eftertexterna så går det inte.
Profiler kommer man åt i inställningar, aldrig att barn och tjejen orkar med det utan jag får leva med att min profil fylls upp av förslag på tecknade serier...
Hade det inte varit för vad barnen kollar på så hade jag sagt upp Netflix bums.

  • Medlem
  • 2015-12-01 20:39

SEB, detta jävla skämt till bank.
Först fick jag ringa eftersom jag inte fick något nytt Visa-kort hem i brevlådan trots att det gamla gick ut i november. När jag väl fick kortet efter 5 dagar så skulle jag få vänta på en ny kod. Kortet hämtade jag ut för en vecka sedan. Koden har inte kommit än... Nu ska de försöka skicka hem en ny kod med posten, vi får väl se om de lyckas bättre denna gång...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-14 23:34

…för att föräldrar trotsar förskolans fotoförbud och avfyrar blixtar på barnen 07:00 under deras Luciaföreställning. Jag är egentligen inte mycket för fotoförbud, men blixt, af-lampor och pipljud är rent utav trams. Föräldrarna borde "veta hut", detta med tanke på var de befann sig.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-15 09:12
Ursprungligen av reboot81:

…för att föräldrar trotsar förskolans fotoförbud och avfyrar blixtar på barnen 07:00 under deras Luciaföreställning. Jag är egentligen inte mycket för fotoförbud, men blixt, af-lampor och pipljud är rent utav trams. Föräldrarna borde "veta hut", detta med tanke på var de befann sig.

Vi har inte fotoförbud under barnens luciatåg, men förra året blev det lite väl mycket fotande. Jag försökte vara skötsam och fota utan blixt, med bra kamera och ljusstark optik. Hälften av bilderna blev överexponerade p.g.a. alla mobil- och kompaktkamerablixtar som slog mer eller mindre konstant.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-15 11:58

Bättre med blixtförbud än fotoförbud.

Med tanke på hur folk ohämmat lägger upp bilder på andras barn och det enligt uppgift finns barn på ungarnas förskola som lever med skyddad identitet så tycker jag nog att ett fotoförbud är befogat. På ungarnas förskola får man lov att fotografera sitt eget barn före och efter luciatåget.

Ursprungligen av pmarriott:

Med tanke på hur folk ohämmat lägger upp bilder på andras barn och det enligt uppgift finns barn på ungarnas förskola som lever med skyddad identitet så tycker jag nog att ett fotoförbud är befogat. På ungarnas förskola får man lov att fotografera sitt eget barn före och efter luciatåget.

Jo. Det finns de som har det värre än vad jag har det och det är lätt att glömma att ett oskyldigt foto på ett socialt media kan ställa till mycket elände.

Är det inte dessutom så att det är allmänt fotoförbud på skolor i alla sammanhang? Jag tyckte att jag läste något om det för ett tag sedan men hittar inget om det nu.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-15 16:44
Ursprungligen av Papperskatt:

Är det inte dessutom så att det är allmänt fotoförbud på skolor i alla sammanhang? Jag tyckte att jag läste något om det för ett tag sedan men hittar inget om det nu.

Nej något sådant existerar inte (på nationellt plan), men många kommuner har infört förbud som täcker in hela kommunens (för)skolor.

Ursprungligen av pmarriott:

Med tanke på hur folk ohämmat lägger upp bilder på andras barn och det enligt uppgift finns barn på ungarnas förskola som lever med skyddad identitet så tycker jag nog att ett fotoförbud är befogat. På ungarnas förskola får man lov att fotografera sitt eget barn före och efter luciatåget.

På en av mina ungars dagis försökte de sig på ett fotoförbud också för några år sedan. Då organiserade vi föräldrar som inte hade något emot att våra barn fastnar på bild i ett socialt sammanhang ett eget luciatåg som vi plåtade. Kärringarna blev förstås hemskt upprörda och påstod att det var diskriminering mot de barn som inte fick vara med, men vi talade om för dem att vi inte brydde oss så länge de fjantade sig med sitt förbud. Efter den näsbrännan har kärringarna inte vågat mopsa sig igen. I alla fall inte på just det sättet.

Ursprungligen av GustafMA:

På en av mina ungars dagis försökte de sig på ett fotoförbud också för några år sedan. Då organiserade vi föräldrar som inte hade något emot att våra barn fastnar på bild i ett socialt sammanhang ett eget luciatåg som vi plåtade. Kärringarna blev förstås hemskt upprörda och påstod att det var diskriminering mot de barn som inte fick vara med, men vi talade om för dem att vi inte brydde oss så länge de fjantade sig med sitt förbud. Efter den näsbrännan har kärringarna inte vågat mopsa sig igen. I alla fall inte på just det sättet.

Är du seriös med ditt språkbruk? Då tycker jag synd om din omgivning.

Edit: Vänta, jag tycker synd om din omgivning oavsett när de utsätts för en mental surgubbe som dig.

Ursprungligen av reboot81:

Nej något sådant existerar inte (på nationellt plan), men många kommuner har infört förbud som täcker in hela kommunens (för)skolor.

Ah, så var det. Tack.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-17 17:56

Seriöst Macoteket, ni har inte bara problem med att stava utan ni är hela 150 kr dyrare än självaste Apple Store. Skärpning.

Microsoft: jisses, Win 10 är ju bara så bra, men…
I tio dagar har den försökt uppgradera till senaste stora versionen vilket funkat kalas på min MP under Parallels, men misslyckats på min MBPr under Parallels och Intel Compu Stick där det skitit sig varje gång.
Nåväl efter mycket googlande fann jag att datorer med ett SD eller MicroSD anslutet kommer att krascha under uppdateringen och bägge hade ett MicroSD. Så bort med dessa och försöka igen men va fan, under dom två senaste dagarna kommer det ingen uppdatering trots att jag försöker framtvinga en nu när jag har lite tid över… SUCK

Nu sätter CBS/paramount stopp för fanbaserade Star Trek Axenar

http://www.slashfilm.com/star-trek-fan-film-lawsuit/

  • Medlem
  • 2016-01-11 12:04

RIP David Bowie

  • Medlem
  • 2016-01-11 20:31

Bye bye Viaplay!
Jag betalar inte 400kr för noll, ett eller två F1-lopp i månaden! No way!

(Viaplay höjer priset för sportpaketet från 279 till 399kr/mån)

  • Medlem
  • 2016-01-11 20:39
Ursprungligen av Dalle:

Bye bye Viaplay!
Jag betalar inte 400kr för noll, ett eller två F1-lopp i månaden! No way!

(Viaplay höjer priset för sportpaketet från 279 till 399kr/mån)

Håller med dig
Dyrt
Jag har RTL för 19 kr i månaden enbart för att se loppen. Du kan inte ha den som ala carte?

Ursprungligen av Dalle:

Bye bye Viaplay!
Jag betalar inte 400kr för noll, ett eller två F1-lopp i månaden! No way!

(Viaplay höjer priset för sportpaketet från 279 till 399kr/mån)

Vansinnig höjning, börjar likna C More. Tur det finns andra alternativ.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-12 12:01
Ursprungligen av keptang:

Vansinnig höjning, börjar likna C More. Tur det finns andra alternativ.

Andra alternativ än Cmore finns inte när man vill se Allsvenskan.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2016-01-19 15:49

Jag blir sur på alla dj-vlar som envisas med att åka snöskoter mitt i vår stad (ja, eller by då). Det låter illa, det luktar illa och inte f-n respekterar de hastighetsbestämmelserna.

Bevaka tråden