Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages sparar på Documents men inte Dokument

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-11-29 11:08

När jag skall spara ett Pages- dokument (eller Numbers) är det förinställt i rullgardinen på "Documents".
Om jag väljer det läget hamnar inte det sparade i Dokument som jag lagt ut i Sidofältet, där är det alltid tomt.
Det hamnar i: Hemmamappen/Bibliotek/Containers/com.apple:iWork.pages/Data/Documents, vilket jag hittat via Spotlight.

Oftast vill jag spara det jag jobbar med på skrivbordet tills jag är klar och måste alltså vareviga gång ändra från Documents till Skrivbord, inget stort problem men lätt irriterande i vardagsarbetet.
Hur kan jag komma förbi detta?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-11-29 11:48
Ursprungligen av munvig:

När jag skall spara ett Pages- dokument (eller Numbers) är det förinställt i rullgardinen på "Documents".
Om jag väljer det läget hamnar inte det sparade i Dokument som jag lagt ut i Sidofältet, där är det alltid tomt.
Det hamnar i: Hemmamappen/Bibliotek/Containers/com.apple:iWork.pages/Data/Documents, vilket jag hittat via Spotlight.

Oftast vill jag spara det jag jobbar med på skrivbordet tills jag är klar och måste alltså vareviga gång ändra från Documents till Skrivbord, inget stort problem men lätt irriterande i vardagsarbetet.
Hur kan jag komma förbi detta?

Dessutom går det inte att flytta därifrån till Dokument! Till andra andra platser går det dock bra att flytta.

Ursprungligen av munvig:

...i Dokument som jag lagt ut i Sidofältet...

Den dokument-mapp som du har lagt i sidofältet, exakt vilken mapp är det?

Jag tänker att det kanske är en annan användares dokumentmapp, eller något liknande.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-29 17:15

Har du döpt om/flyttat på din Dokumentmapp? Är det samma i andra program, tex Textredigeraren?
Om du sparar ett dokument i iCloud, kommer Pages ihåg det till nästa gång? (Pages kommer ihåg vart jag sparade sist).

1
Bevaka tråden