Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lös skärm på iPhone 6

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har en knappt månad gammal iPhone 6 som det nu känns som glaset är löst nere i högra hörnet. Hade tidigare en 5s som jag fick samma problem med. Trycker man på glaset där klickar det liksom till och så ser man att det är löst. Någon som vet vad det beror på? Om man kan fixa det själv? Och om hur och om apple löser detta om man går in på Apple Store?

/ O

Apple kan absolut lösa det, men frågan är väl kanske om de gör det gratis eller ej. Beror det på yttre påverkan så vill de säkert ha en slant.

Gå till Apple Store och snacka med dom. Är du säker på din sak, det vill säga, du har inte tappat den i backen etc - stå på dig.

Jag har haft 2 st 6 plus med samma problem. LAN-Master i Göteborg bytte bägge utan knussel.

Ja precis! Förutom ett litet märke är där inte en skada nån stans på telefonen och har inte tappat den, dessutom är den baracken månad så de borde de ju lösa. Vet ni om de tar in den och lagar den över en tid eller de kan fixa det på plats? Eller om man rent av får en ny som jag hört vissa har fått?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Apple kan absolut lösa det, men frågan är väl kanske om de gör det gratis eller ej. Beror det på yttre påverkan så vill de säkert ha en slant.

Gå till Apple Store och snacka med dom. Är du säker på din sak, det vill säga, du har inte tappat den i backen etc - stå på dig.

Så gör min också ibland (iPhone 6), just nere i högra hörnet. Trycker jag till så håller den ett tag. Har inte brytt mig om att göra nåt åt det dock.

Ursprungligen av oscarqrx:

Någon som vet vad det beror på? Om man kan fixa det själv?
/ O

https://m.youtube.com/watch?v=aa18l8hZ3ZA

1
Bevaka tråden