Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävla och vinn extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-11-27 09:59

OST! Jag skulle lagra massor av Gruyere, långlagrad och grottlagrad har jag redan, men ingen hårddisklagrad!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2015-11-27 17:41
Ursprungligen av Redaktionen:

Lagring är en sådan där grej som man aldrig kan få för mycket av. Nu kör vi igång en tävling där vinsten är en extern hårddisk från Toshiba.

Läs hela artikeln här

Har alltid önskat att jag kunde paketera dofter. Jag skulle lagra doften av syren!

Min dotters framsteg

min dotter har plötsligt blivit ett år gammal och hon hinner lära sig nya saker under tiden man kollar ut genom fönstret för att se om det regnar... Jag skulle filma hennes framsteg varje dag och spara på hårddisken.

Jag skulle definitivt lagra Ove Sundberg.

Det skulle väl egentligen inte behövas en så lång förklaring till varför. Men några rader kan man ju absolut skriva.
- Den Ove vi alla känner måste ju vara Sveriges snålaste person, som alltid skapar plats för sig själv, hur mycket någon än försöker neka. Så det känns som ens hårddisk troligtvis aldrig hade nekat dig till att föra över något... För där inne sitter Ove och gör allt för att lyckas. Påstridig in i det sista och lyckas för det mesta få mycket gratis eller till ett extremt lågt pris, inget ska komma i vägen.
Finns absolut många fler rader som skulle kunna skrivas för att utvärdera hur Ove samarbetar med hårddiskens utrymme, men jag tror ni förstått min idé.
Tack för mig

Tänk om jag kunde lagra precis vad jag ville
Utgången filmjölk, tomma pizzakartonger eller syrrans nördiga kille
På min hårddisk jag skulle förvara de mest underliga ting
Dammråttor, avbitna tånaglar och otvättade leopardkalsonger i string
För vem vet vad man i framtiden har att vänta
Kanske får jag användning av en smartphone för vänsterhänta
Mitt navelludd kanske blir värt sin vikt i guld
Då kan jag betala tillbaka om jag har någon gammal skuld
Den som spar han har, och spara det skulle jag
Ni kallar det skräp, men ni ska se att det kommer till nytta en vacker dag

Hej!

Nu är den här tävlingen avslutad och juryn påbörjar sitt arbete med att välja ut en vinnare. Vi skickar först ut ett PM till personen och söker kontakt, när vi fått det postar vi också här och hälsar grattis.

Juryn hade en hel del bidrag att gå igenom den här gången, mycket roligt! Endast en kan vinna och efter en hel del överläggningar står det klart att han heter @kjellebelle. Stort grattis!

Här kommer juryns motivering:

"För en altruistisk och vacker vision om framtidens lagringskapacitet. I världen behövs det absolut mer tolerans och förståelse för andra människor, och juryn önskar att denna typ av fildelning blir allt vanligare framöver."

Grattis @kjellebelle!

Ursprungligen av keptang:

Grattis @kjellebelle!

Tack!

Grattis @kjellebelle!

Ursprungligen av CekariYH:

Grattis @kjellebelle!

Tack!

Bevaka tråden