Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävla och vinn extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Eftersom mitt minne blivit lätt utslitet eller möjligen fullt skulle jag vilja koppla en hårddisk till mitt eget minne.
Då hade jag kunnat ha en jag kopplade på på jobbet och en när jag gick hem.

Lagra en genväg till molnet för vem använder hårddiskar idag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-24 11:24

Kattvideos. Svaret är alltid kattvideos. Så många som det får plats.

Skulle utan tvekan lagra vin på min hårddisk om det gick. Värdens smidigaste vinlager!

  • Medlem
  • Finspång
  • 2015-11-24 20:49

Jag skulle helt klart ta en backup på mina katter för att enkelt kunna återställa dom den dagen det behövs

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-11-24 20:59

Whitney Houston som hologram, och resten Bitcoin!

Svår fråga men skulle nog valt urminnes recept som dopp i grytan. Tänk om tusen år vad har man då på julbordet.
Kanske pulled pork, oxfilé med bearnaise, vad vet jag. Jag kan bara tänka mig mina barns barns barn vid datorn en sådan här november kväll i mitt fall eller om man ens har datorer vad vet jag. De letar efter något nytt och så hittar de hårddisken med dopp i grytan. Detta recept hade man ju på vasatiden och lever kvar i vissa grenar än idag men om hundra år, vet faktiskt inte. Undrar om jorden gott under vid denna tid. Är i grottor som Ida säger och har inte så mycket resurser, vore det inte då kul att ha något recept av typ vatten och trä.
I L vatten
1 Matsked rivet trä.
Någonting sånt, vem vet. Vad är de vana vid.

Då hade jag lagrat mina föräldrars minnen så jag den dagen de inte finns kvar kan gå tillbaka och få svar på alla frågor jag inte visste jag borde frågat!

I mina tankar så hade det varit guld värt om fall den externa hårddisken hade varit trådlöst så man hade kunnat överföra allt på sin dator, iPhone, iPad utan någon sladd bara föra över med ett sweep

Ursprungligen av KennyM:

I mina tankar så hade det varit guld värt om fall den externa hårddisken hade varit trådlöst så man hade kunnat överföra allt på sin dator, iPhone, iPad utan någon sladd bara föra över med ett sweep

Jag har en sådan och dem funkar rätt skaplig: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?...

Jag skulle absolut lagra filer, i form av datafiler. De flesta hårddiskar har anslutningstyper som antingen USB eller Thunderbolt numera vilket passar mig för min dator har bådadera. På så sätt skulle jag kunna spara och förvara gamla bilder, musik och egentligen kunna göra någon form av säkerhetskopia av min interna hårddisk men jag har bara inte hittat någon inbyggd programvara i OS X som gör detta åt mig.
Lång historia kort - det vore grymt att kunna spara undan filer från datorn och samtidigt frigöra utrymme från den interna hårddisken. Alltså föra över filer till den externa hårddisken.

Mitt liv . . . att jag kan välja vilken tidpunkt i mitt liv, och se vad jag såg/gjorde då. (Man skulle lära sig mycket om sig själv och varför man är som man är) Att återuppleva vissa stunder man uppskatta mycket.

Smalt men användbart.

Ursprungligen av Redaktionen:

Lagring är en sådan där grej som man aldrig kan få för mycket av. Nu kör vi igång en tävling där vinsten är en extern hårddisk från Toshiba.

Läs hela artikeln här

Jag hade lagrat all världens kunskap om medicin & kirurgi i ett lättanvändbart beslutsstödssystem. Det hade underlättat min (och sannolikt hela yrkeskårers när den informationen i lättanvänd form kan kopieras över hela världen) vardag som läkare något enormt.

Mvh // Leg. Läk.

Alla bilar jag ägt och då menar jag inte en bild utan den fysiska bilen. Exempel: Tänk att plocka ut en Dodge Dart GT -63 2d HT, vilken härlig bil, och köra en runda för att sedan läsa in den igen! Den är i precis det skick den lästes in med rostproblem och allt

Jag skulle lagra alla sambos bilder som hon vill spara, börjar bli en del med tiden.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2015-11-26 20:48

Brain-mode ON

Om ingen annan redan tänkt på detta och skrivit ned det så BÖR jag vinna extralagringen!

Jag skulle vilja kunna koppla in ett lagringsmedia i huvudet när man går och lägger sig, så man kunde spara drömmar man drömt! Vissa saker jag drömt är som hela filmer och jag skulle LÄTT vilja titta om dem

Kul tävling! Tack för mig. / AugustssOn

Läs hela artikeln här[/quote]

Doften av syrén

Ursprungligen av Redaktionen:

Lagring är en sådan där grej som man aldrig kan få för mycket av. Nu kör vi igång en tävling där vinsten är en extern hårddisk från Toshiba.

Läs hela artikeln här

Tid. Jag hade arkiverat all tid som känns bortkastad när man sitter i telefonkö eller väntar på någon som är sen. Hade varit extremt praktiskt att kunna plocka fram några extra timmar i slutet av ett jobbprojekt när deadline börjar närma sig hotfullt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-26 22:02

I väntan på singulariteten skulle jag göra daglig inkrementell backup av mitt neural nätverk och mitt medvetande i hopp om att kunna leva vidare som ett cyberspöke i händelse av plötslig, fysisk, bortgång...

Jag skulle lagra en kanin jag såg en gång. Han såg nervös ut och tuggade på en karta över Rotterdam. Kaniner rör sig oförutsägbart Det gör den för att öka chansen att överleva en jakt, men det kan också orsaka en kaninsk vilsenhet, både i bokstavlig och i överförd bemärkelse. Han födde en kull ungar senare samma vår, och kom sedan i ro på ett sätt som är ovanlig för den sortens däggdjur.

Redan lagrad maltwhiskey

  • Medlem
  • 2015-11-26 23:19

Jag hade lagrat all världens samlade ondska, fördomar, rasism och hat. Sedan hade jag sett till att detta inte kunde spridas ut i världen igen.

Jag skulle börja med helt vanlig fil, och sedan tillsätta lite grädde och till sist löpe. Då blir det färskost, som sedan måste virtualiseras för att man ska kunna få in den på hårddisken. Eftersom själva disken är inkapslad, så är osten väl skyddad från bakterier och luftföroreningar, vilket innebär att osten kommer att bli perfekt. Ingen risk för att det blir oönskat mögel på den allts. Jag tycker iofs om mögelostar också, men de lagrar jag på en egen partition, så att den inte påverkar mina hårdostar.

Kärlek att dela ut i världen

jag skulle ha lagrat allt min älskade mor har glömt, hennes demens har gjort att hon inte längre ens minns vem sin son är, tänk att få kunna lagra alla hennes minnen för att snabbt kunna ta fram dem vid behov och visa för henne... kanske inte roligt eller så kreativt, men tänk möjligheterna...

Jag skulle lagra min hjärnan, precis som Chappie gör i filmen med samma namn. Så att den dagen jag dör(vilket jag är rädd för) kan ladda ner hjärnan i en annan kropp eller valfritt skal. Och på det sättet lever jag för evigt.

  • Medlem
  • Tanum
  • 2015-11-27 07:52

Att lagra på extern hårddisk

Ursprungligen av Redaktionen:

Lagring är en sådan där grej som man aldrig kan få för mycket av. Nu kör vi igång en tävling där vinsten är en extern hårddisk från Toshiba.

Jag skulle vilja lagra mina tankar och minne samt att kunna ta bilder med ögonen som skulle sparas och senare kunna skrivas ut.

Jag skulle vilja lagra en säkerhetskopia av mig själv, så om jag skulle gå bort kan man återställa mig...??

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-11-27 08:37

Jag skulle lagra en del av min själ. Horrokruxer är inte att lita på.

Jag skulle vilja ha en funktion som lät mig lagra mina drömmar på den externa hårddisken medan jag drömmer dem. Så att jag på morgonen kan spela upp dessa och se vad för underbart udda och konstiga världar jag har besökt under natten.

Bevaka tråden