Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att köra en livesändning via iPhone 6s?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-26 10:38

Som sagt, går det på något vis köra en livesändning ut på Youtube via en iPhone 6s?
Eller kan man på något vis föra över en filmfeed, live, via luren till datorn för att sen därifrån lägga ut den på Youtube?

Finns det någon som sysslar med livesändningar via enklare medel, alltså inte stora filmkameror utan mindre enklare varianter.
Grundtanken här är inte att köra någon pulitzer-vinnare med en Red kamera utan prio ligger på att det ska vara skitenkelt, även för den oinvigde, att sätta igång och köra på lättast möjligast vis.

Jag har använt google men tycker mig inte hitta någonting om detta, kanske finns det andra tricks som Apple inte stöder.

Är det görbart?

*Edit* Jag glömde bort att tillägga, det finns väl de som lägger ut live-feed från Apples egna event typ WWDC? Typ från deras telefoner eller iPads. Eller har jag fattat det fel.

Senast redigerat 2015-11-26 10:51
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-26 10:47

Mobil live till Youtube går, men du vill köra via datorn?
https://support.google.com/youtube/answer/247...

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-26 10:52
Ursprungligen av reboot81:

Mobil live till Youtube går, men du vill köra via datorn?
https://support.google.com/youtube/answer/247...

Precis, jag sitter precis och läser på om det. Frågan är om det går att slippa datorn som mellanhand, men det verkar inte så. Än.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-26 11:27

Jag hittade även Wirecast Play som man verkar kunna köra en feed via sin iPhone/iPad till en dator och sen till Youtube. Jag ska testa det.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-26 12:13
Ursprungligen av Potah:

Precis, jag sitter precis och läser på om det. Frågan är om det går att slippa datorn som mellanhand, men det verkar inte så. Än.

Missade det, tog för givet att det gick med Youtubes Capture-app. Funkar ju från andra appar, tex kan man streama direkt från en DJI Phantom 3.
http://www.airsquirrels.com/reflector/feature...

Med Bambuser kan man live streama från telefonen!

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-26 13:03
Ursprungligen av reboot81:

Missade det, tog för givet att det gick med Youtubes Capture-app. Funkar ju från andra appar, tex kan man streama direkt från en DJI Phantom 3.
http://www.airsquirrels.com/reflector/feature...

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-26 13:04
Ursprungligen av hummel:

Med Bambuser kan man live streama från telefonen!

Fast inte via Youtube som jag har förstått det. Det är ett grundkrav från min sida för att det ska fungera.

Ustream och Livestream - dom två tungviktarna inom gratis och billig streaming - har app för live feed från en iOS-manick.

Ursprungligen av Potah:

Fast inte via Youtube som jag har förstått det. Det är ett grundkrav från min sida för att det ska fungera.

Missuppfattade det kravet.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-27 14:53
Ursprungligen av Demiurgen:

Ustream och Livestream - dom två tungviktarna inom gratis och billig streaming - har app för live feed från en iOS-manick.

Då måste man titta via deras egna kanaler som jag förstår det. Vi har en lösning som måste gå via youtube för att sedan bäddas in på vår site. Det är så vår tekniska lösning ser ut i dag så då fungerar inte de här tjänsterna om jag har förstått det rätt.
Tack för tipsen dock!

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-27 14:54
Ursprungligen av hummel:

Missuppfattade det kravet.

Inga problem, det verkar finnas massor med olika lösningar på det här. Men då är problemet att de löser själva tittandet via sina egna kanaler eller i en app. Vi behöver ut på youtube för att sedan kunna bädda in det på vår site.
Tack för tipset dock!

Man kan bädda in Ustream och Livestream också så klart.
Men om ni Måste gå via YouTube så förstår jag inte riktigt tråden...då är valet oerhört enkelt: YouTube.
Men som jag minns så har YouTube bara live streaming med utvalda kunder. Kan ha ändrats....men det är inte öppet för allmänheten vad jag vet.

Ursprungligen av Potah:

Då måste man titta via deras egna kanaler som jag förstår det. Vi har en lösning som måste gå via youtube för att sedan bäddas in på vår site. Det är så vår tekniska lösning ser ut i dag så då fungerar inte de här tjänsterna om jag har förstått det rätt.
Tack för tipsen dock!

Senast redigerat 2015-11-27 16:19
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-29 23:12
Ursprungligen av Demiurgen:

Man kan bädda in Ustream och Livestream också så klart.
Men om ni Måste gå via YouTube så förstår jag inte riktigt tråden...då är valet oerhört enkelt: YouTube.
Men som jag minns så har YouTube bara live streaming med utvalda kunder. Kan ha ändrats....men det är inte öppet för allmänheten vad jag vet.

Ja det funkar inte för oss så vitt jag vet, tyvärr. Det hade annars varit det absolut smidigaste sättet kan tyckas.
Jag har inte full koll på hur det fungerar med allting kopplat till siten utan min roll är att filma och ordna med den biten.

Jag har bäddat in från Livestream och Ustream - många gånger. Hos Ustream är det möjligt redan med gratis-kontot, med Livestream så krävs dock minst billigaste abbo-lösningen. Så var det för ett år sedan i alla fall.

Ursprungligen av Potah:

Ja det funkar inte för oss så vitt jag vet, tyvärr. Det hade annars varit det absolut smidigaste sättet kan tyckas.
Jag har inte full koll på hur det fungerar med allting kopplat till siten utan min roll är att filma och ordna med den biten.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2015-11-30 21:02
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag har bäddat in från Livestream och Ustream - många gånger. Hos Ustream är det möjligt redan med gratis-kontot, med Livestream så krävs dock minst billigaste abbo-lösningen. Så var det för ett år sedan i alla fall.

Jag tror att jag tar och skickar ett pm till dig om det är ok? Du verkar ha bra koll på det här.

1
Bevaka tråden