Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävla och vinn extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lagring är en sådan där grej som man aldrig kan få för mycket av. Nu kör vi igång en tävling där vinsten är en extern hårddisk från Toshiba.

Läs hela artikeln här

Jag skulle vilja kunna lagra förståelse och acceptans på min hårddisk! Alldeles för ofta möter jag människor som saknar tolerans mot andra människor, ibland är det jag själv som saknar denna tolerans.

Tänk att då kunna ta fram sin hårddisk från bakfickan och erbjuda personen det handlar om en gratis kopia av diskens innehåll! Plötsligt skulle vi leva i en bättre värd eftersom saker som är digitala sprider sig blixtsnabbt!

Jag skulle lätt vilja lagra minnen från livet. Tänk er när man får uppleva sitt barn första stapplade steg igen, eller när man får höra sitt barn säga pappa/mamma. Såna minnen berör och skulle vara fint att få återuppleva igen

Jag skulle vilja lagra själva hårddisken som en fil på hårddisken. På så sätt skulle man utan problem kunna ta med sig sin data överallt!

Där skulle jag spara all information om hur jag startar datorn om den inte går att starta på det vanliga sättet ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-11-23 15:01

Optimisten i mig ser en framtid där jag kan lagra mitt eget medvetande och därmed få en form av evigt liv.

Jag skulle koppla den till min hjärna och lagra alla mina tankar och idéer lätt sökbara.

Citat:

Om du kunde lagra vad som helst på en hårddisk, vad skulle det vara?

Körbara applikationer!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-11-23 15:17

Jag skulle lagra kopior av alla artiklar som säger att Apple är slut. Fast då räcker väl inte 1TB.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-11-23 15:30

Lagrade drömmar

Ursprungligen av Redaktionen:

Lagring är en sådan där grej som man aldrig kan få för mycket av. Nu kör vi igång en tävling där vinsten är en extern hårddisk från Toshiba.

Läs hela artikeln här

Jag tycker det vore väldigt kul att lagra alla sina drömmar som man har när man sover. Många gånger minns man inget eller bara små delar av drömmen. Vissa drömmar är knasiga, roliga och även väldigt spännande. Lätt att glömma bort allt. Vore väldigt kul om de var sparade som filmer för att kunna titta på då och då. Man kanske t.o.m skulle kunna ha någon lönsam nytta av sina drömmar. Tänk vad kul det skulle kunna vara och se en spännande film med sig själv och ibland med många bekanta och nära vänner en fredag kväll, speciellt om man inte minns drömmen själv eller har sett på den tidigare.

Jag skulle lagra alla gamla pojkvänner och kanske ta fram en nån gång om man ångrar sig.

Tid, så jag kunde få mer tid när den inte räcker till men inte som i In Time!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-23 16:38

Känslor.

  • Medlem
  • 2015-11-23 16:43
Ursprungligen av Redaktionen:

Lagring är en sådan där grej som man aldrig kan få för mycket av. Nu kör vi igång en tävling där vinsten är en extern hårddisk från Toshiba.

Läs hela artikeln här

Jag tycker att man alltför ofta kommer ihåg sånt man vill glömma, och glömmer sånt man vill komma ihåg. Jag skulle vilja att en hårddisk kan lagra allt jag vill komma ihåg. Om det är för mycket begärt att den, vid en backup, även automatiskt sållar bort sådant jag vill glömma, ska den i alla fall åtminstone lagra detta under en mapp döpt "Skräp".

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-11-23 17:00

Jag skulle vilja kunna lagra ost. Tänk att kunna skära en liten bit god ost när du vill! Hur mycket ost är 1TB då? Ingen aning! Men det visar väl sig

Jag skulle vilja lagra en hel ko.
Mest för att de är det första fildelarna.

Jag skulle vilja kunna lagra mig själv. Då skulle jag kunna hoppa in i disken och sedan posta mig var jag vill i världen och på så vis få massa billiga resor!

Jag skulle vilja lagra allt som gör mig..... mig.

Tänk att kunna göra en backup av mig själv och sen nån gång i framtiden kunna ladda upp mig till internet eller nån form av avatar.

Windows

Tänk att få utrymme att spara DOS, Windows 3.11, Windows NT, Windows Milennium Edition, Windows 98, Windows 7, Windows 10 och alla andra klassiker. Självklart även min personliga favorit Windows 8.

När jag sen går i pension och Pensionsmyndighetens bränt alla pengarna på idiotsäkra börstips från Vattenfall så kan jag starta mitt museum för att försörja mig. Timglaset skall det heta.

Väggarna skall självklart vara blå och entrévärden kommer att fråga dig minst 3 gånger om du är säker på att du vill gå in. Under din vistelse så kommer helt plötsligt att börja gå i slowmotion, bli inte rädd. Allt är som det ska, det har nämligen gått 10 minuter och det är dags att uppgradera dig. Efter några mindre fysiska ingrepp är du redo för nästa attraktion.

Lotteriet... Här får alla en dator med Windows 8 installerat och uppgiften att starta internetexplorer. Då ingen kommer att lyckas kommer denna attraktion att dra in storkovan. På vägen ut kommer du få uppleva ett kärt minne, du kommer få sitta i en hiss med en robotröst som säger "var god vänta uppdateringar installeras steg 1/27. Gå ej ur hissen"

När du sedan kommer hem till mamma och pappa och berättar om din konstiga dag kommer de skratta och säga, mitt barn på min tid var Windows det största operativsystemet i världen. Du kramar om dina föräldrar och lovar att aldrig mer strunta i dina sysslor hemma. För tänk hur tufft de hade det när de var små.

Din bok en värld utan Apple som baseras på denna händelse släpps ett år senare i schangern Science Fiction, men recensionerna blir tuffa. Boken sägs vara orealistisk och överdriven.

Världen har redan glömt Windows...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-23 18:21

Sköna dofter, naturens ljus och ljud, och värmen från en sommarkväll ute vid havet.

Ursprungligen av Redaktionen:

Lagring är en sådan där grej som man aldrig kan få för mycket av. Nu kör vi igång en tävling där vinsten är en extern hårddisk från Toshiba.

Läs hela artikeln här

Familjen, då skulle jag inte behöva sakna dom när jag är iväg.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2015-11-23 18:47

Jag skulle lagra min hustru och hennes varma kyssar, för att lätt kunna plocka fram så fort jag var tvungen att vara borta från hemmet längre än jag egentligen vill <3

99MAC

Jag skulle ju då spara textdokument där det står att 99mac är jätte bra och att det finns inget bättre! Jaaa det skulle även stå att jag ska använda hårddisken bara till det och jag skulle nog även spara alla länkar till alla artiklar på 99mac!

Solljus för mörka dagar och energibrist.

En hund, en katt, en hatt och en glass. Tre cyklar och ett utedass.

Nej skämt åsido,
MINNEN! Allt från barnens första steg till deras första skoldag, deras första sneda ljusstake eller värdelösa smörkniv, gjord i slöjden. Minnen från mina föräldrar, mor- och farföräldrar. Bilder, videor och kanske lite musik!

Platsen för var jag har lagt mina bilnycklar...

Jag skulle spara allt som gör livet väl värt att leva och som gör mig glad.
Bilder på alla människor, djur, minnen, platser som värmer mitt hjärta. Musik att uppleva dem med. Böcker för att slappna av och läsa tillsammans.
Helt enkelt en plats för att lagra de minnen vi skapar tillsammans i form av bilder, musik och dokument för att kunna ta fram och uppleva de där dagarna då man behöver påminna sig om saker och tings storhet, oavsett hur litet eller obetydligt det kändes den där stunden som minnet skapades och placerades där - på hårddisken.

  • Medlem
  • borås
  • 2015-11-24 03:55

Jag skulle vilja spara känslor som är värda eller borde kommas ihåg t ex mina döttrars första steg eller när ett idiotex gör nåt riktigt korkat. Jag ill oxå spara måndagsjobbet, kopiera den 4 ggr o klistra in den varje vardag så att alla tror jag vart där o få lön men jag varit hemma o spelat tv-spel!!!

Skulle lagra framtiden som synkas med den tidlösa eviga superdisken.
Det förflutna har jag redan på andra diskar som också synkas med ’min’ superdisk.

Men jag behöver ladda ner framtiden till en specifik disk nu, för framtida projekt.
Tror det skulle kunna vara vinst-disken ifrån 99mac, men jag vet inte än eftersom jag behöver disken till det

Mat så klart! Hittar man en kanonburgare vill jag kunna äta denna senare igen. Copy+Paste fungerar givetvis på allt lagrat så det räcker med en burgare på varje ställe.

Bevaka tråden