Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriproblem på min Macbook Air

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

de står på min macbook air uppe på batteriet att det snart dör och batteriet är rött. men det är laddat upp till 97% och enligt "battery health" är det i bra skick. varför blir det så?

Senast redigerat 2015-11-21 20:57
  • Medlem
  • 2015-11-21 20:27

Hur gammal är datorn och hur många laducykler har du på batteriet? Hur lång batteritid har du utan att ha laddaren i datorn?
Låter som att det kanske är dags att byta batteriet.

Ursprungligen av Dalle:

Hur gammal är datorn och hur många laducykler har du på batteriet? Hur lång batteritid har du utan att ha laddaren i datorn?
Låter som att det kanske är dags att byta batteriet.

vad är laducykler? datan är bara 1 år gammal.. batteritiden är ganska bra. nu är de 93% o de står ca 5 timmar...

  • Medlem
  • 2015-11-21 20:48

Mycket bra fråga! Laddcykler ska det stå. Antalet cykler kan du kika under äpplet i menyraden. Välj sedan "Om den här datorn", systemrapport, ström. Här kan du under "Batteriinformation", laddcykler se hur många gånger batteriet har laddats.

Men generellt så låter det ju inte som att du upplever några problem med batteritiden. Så då är det nog bara att strunta i datorns varning tills vidare.

  • Medlem
  • 2015-11-21 20:51

"Snart dör". Betyder det att datorn varnar för att batteriet snart är slut eller att batteriet behöver bytas? Om datorn varnar för att strömmen i batteriet snart är slut så kan du behöva kalibrera det.

Ursprungligen av Dalle:

Mycket bra fråga! Laddcykler ska det stå. Antalet cykler kan du kika under äpplet i menyraden. Välj sedan "Om den här datorn", systemrapport, ström. Här kan du under "Batteriinformation", laddcykler se hur många gånger batteriet har laddats.

Men generellt så låter det ju inte som att du upplever några problem med batteritiden. Så då är det nog bara att strunta i datorns varning tills vidare.

det står 147, plus normalt skick! men när man laddar, ska man vänta tills det är jätte lite batteri och sen ladda upp den fullt? är det de bästa sättet för att batteriet ska hålla längre?

  • Medlem
  • 2015-11-21 20:59

Prova följa guiden jag länkade till. Kalibrera batteriet genom att använda datorn tills den slocknar helt. Vänta 4 timmar och ladda sedan upp det till 100% igen. Nu är batteriet kalibrerat och eventuella fellarm borde försvinna.
När det gäller normal daglig användning behöver man inte tänka speciellt mycket på hur man använder batteriet. Ladda när du behöver.

Ursprungligen av Dalle:

Prova följa guiden jag länkade till. Kalibrera batteriet genom att använda datorn tills den slocknar helt. Vänta 4 timmar och ladda sedan upp det till 100% igen. Nu är batteriet kalibrerat och eventuella fellarm borde försvinna.
När det gäller normal daglig användning behöver man inte tänka speciellt mycket på hur man använder batteriet. Ladda när du behöver.

Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden