Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nexus 5X från LG landar hos 99mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac får besök av nya Nexus 5X, och förbereder sig på ett upplevelsetest av LG:s nya telefon med operativsystemet Android Marshmallow.

Läs hela artikeln här

Jag tar också gärna emot tips och förslag på vad jag "måste prova" i Android Marshmallow och Nexus 5X!

Inte lätt att få en syl i vädret bredvid Emil men jag tyckte du klarade dig bra Jakob!

Apropå adaptrar, jag hittade denna:

Jag gick nyligen från WP till iOS, och är inte överdrivet intresserad av Android även om Emils entusiasm delvis smittar av sig. Har dock svårt att se mig byta från Apple i dagsläget, gillar det mesta. Kommer följa din rapport om 5X i vilket fall.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-11-21 18:17

Årets ord-lista känns såå aktuell;-P

"Lumbersexual – en ung urban man som odlar ett utseende som antyder en aktiv livvstil utomhus, exempelvis skägg och flanellskjorta."

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag tar också gärna emot tips och förslag på vad jag "måste prova" i Android Marshmallow och Nexus 5X!

Den app som jag verkligen saknar till iPhone , men som finns till Android är Wi-fi Analyzer.
Den är oumbärlig när man ska sätta upp, eller felsöka i wi-fi nät.
Fattar inte varför denna suveräna app aldrig kommer till iOS.

  • Medlem
  • 2015-11-22 14:32
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag tar också gärna emot tips och förslag på vad jag "måste prova" i Android Marshmallow och Nexus 5X!

Skulle vara intressant vad du tycker om Widgets på hemskärmen. Tex mail och kalender mm
Now on Tap
Doze
Multi windows / split screen
Floating toolbar

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2015-11-22 19:47
Ursprungligen av Raxxor:

Den app som jag verkligen saknar till iPhone , men som finns till Android är Wi-fi Analyzer.
Den är oumbärlig när man ska sätta upp, eller felsöka i wi-fi nät.
Fattar inte varför denna suveräna app aldrig kommer till iOS.

Som jag förstår det beror det på systemrestriktioner från och med iOS5 (se http://www.adriangranados.com/blog/where-did-wifi-analyzer-go ). Jag saknar också den appen. På samma sätt som jag saknar en "riktig nummerpresentatörsapp" som TrueCaller för Android. TrueCaller finns ju även till iOS, men även där gör systembegränsningar att den inte är alls lika bra som till Android och t ex inte kan göra automatiskt uppslag på inkommande samtal.

1
Bevaka tråden