Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac packar upp Ipad Pro

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Redaktionen har fått in ett testexemplar av jätteplattan Ipad Pro. Kika in i studion när Ida och Jakob packar upp enheten.

Läs hela artikeln här

Hur tål den ett fall från Jakob-höjd till asfalt

Ursprungligen av Stefan Wallström:

Hur tål den ett fall från Jakob-höjd till asfalt

Det ska vi förhoppningsvis inte behöva testa!

Ursprungligen av Stefan Wallström:

Hur tål den ett fall från Jakob-höjd till asfalt

Men hu! Va taskigt mot vår nya kompis.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-18 14:42

Will it blend?

Testade den idag, gillade den skarpt! Skulle gärna köpa en om jag hade råd, kanske blir den istället för ny dator.

Ursprungligen av zinned:

Will it blend?

Går inte ner i mixer-kannan...

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Går inte ner i mixer-kannan...

Tom "Will it Blend" Dickson löste det på ett bra sätt dock - våld! Testa!

Ljud?

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2015-11-19 10:44
Ursprungligen av Redaktionen:

Redaktionen har fått in ett testexemplar av jätteplattan Ipad Pro. Kika in i studion när Ida och Jakob packar upp enheten.

Läs hela artikeln här

Jag önskar ingående test / jämförelse av tangentborden, eftersom dom verkar helt omöjliga att få tag på för en vanlig dödlig.
Och en viktig sak där, hur väl funkar dom i knät när man sitter i soffa, säng, buss, vänthall och liknande!
Iaf Apples ser rätt 'mjukt' ut så är oroad att det kommer funka dåligt halvliggandes i soffan

Jämför med Wacoms plattor i lagg, noggrannhet, etc.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jämför med Wacoms plattor i lagg, noggrannhet, etc.

Lite jämförelser här: https://www.youtube.com/watch?v=IUvgKXwc8oo&f...

  • Medlem
  • 2015-11-19 11:53
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Går inte ner i mixer-kannan...

LOL

Har ni fått några indikationer på när Smart Keyboard blir tillgängligt i svenska Apple Store? Jag förstår inte varför det är tillgängligt (med US layout, men det är mig egalt) i exempelvis Frankrike, som har en ännu mer annorlunda tangentbordslayout än vi har, men inte här.

Ursprungligen av DrRotmos:

Jag förstår inte varför det är tillgängligt (med US layout, men det är mig egalt) i exempelvis Frankrike, som har en ännu mer annorlunda tangentbordslayout än vi har, men inte här.

Kanske för att fransmännen är ca 6 gånger fler än oss.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kanske för att fransmännen är ca 6 gånger fler än oss.

Sure, men det är ju samma produkt. Rimligen har Apple bra nog marginaler på tangentbordet att den tidskostnaden de har av att lägga upp produkten i svenska Apple Store är lägre än vad de tjänar på försäljningen av det i Sverige?

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2015-11-19 23:18
Ursprungligen av DrRotmos:

Sure, men det är ju samma produkt. Rimligen har Apple bra nog marginaler på tangentbordet att den tidskostnaden de har av att lägga upp produkten i svenska Apple Store är lägre än vad de tjänar på försäljningen av det i Sverige?

Grejen är att -nånting- måste ha gått mkt fel.
Det handlar inte om att inte kunna lägga till den i apple store, det måste vara problem med produktion.
Just eftersom tangentbordet marknadsfördes så väl som en "del" av konceptet ipad pro. (Jag sitter ju t ex här skitsur och missnöjd med mitt köp).

Det är ju inte direkt svårare att tillverka ett .SE tangentbord med lite andra stämplar på tangenterna...

Nånting i produktionen måste ha falerat miserabelt, framförallt eftersom det står 4-5 veckor i leveranstid på dom marknader där det finns till försäljning.

Beslutet har då säkerligen blivit att det är bättre att försöka mätta vissa marknader, än att lägga ut det till försäljning överallt och få 10 veckors leveranstid och missnöjda kunder överallt? Det är min teori iaf...

Ursprungligen av Basss:

Grejen är att -nånting- måste ha gått mkt fel.
Det handlar inte om att inte kunna lägga till den i apple store, det måste vara problem med produktion.
Just eftersom tangentbordet marknadsfördes så väl som en "del" av konceptet ipad pro. (Jag sitter ju t ex här skitsur och missnöjd med mitt köp).

Det är ju inte direkt svårare att tillverka ett .SE tangentbord med lite andra stämplar på tangenterna...

Nånting i produktionen måste ha falerat miserabelt, framförallt eftersom det står 4-5 veckor i leveranstid på dom marknader där det finns till försäljning.

Beslutet har då säkerligen blivit att det är bättre att försöka mätta vissa marknader, än att lägga ut det till försäljning överallt och få 10 veckors leveranstid och missnöjda kunder överallt? Det är min teori iaf...

Jag kan absolut köpa att man börjar med att lansera bara ett tangentbord med US layout. Det är klart att det hade varit trevligt om de lanserat ett med ISO-layout också, men det är inte någon stor grej för mig, det är inte så att jag tittar på tangentbordet när jag skriver ändå.

Det kan säkert vara som du säger, men man verkar ju ha liknande leveransproblem med pennan, och den finns ju till försäljning i Sverige (min kommer rentav skickas i närtid, den gick precis till "Förbereder leverans").

1
Bevaka tråden