Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

17 dolda funktioner i IOS 9

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Åstorp
  • 2015-09-26 21:55
Ursprungligen av zinned:

Det är väl separerat? Man kan också, för att styra det lättare, stänga av möjligheten att justera styrkan på ringsignalen med knapparna på sidan av enheten.

Nope. Inte separerat. När jag sänker volymen på sidan så sänks både alarmvolymen och ringvolymen. Borde gå att fixa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-26 22:18
Ursprungligen av Knogen:

Nope. Inte separerat. När jag sänker volymen på sidan så sänks både alarmvolymen och ringvolymen. Borde gå att fixa.

Då har du ju inte gjort som jag sa, stängt av så att knapparna på sidan inte reglerar båda ljudreglagen.

Ursprungligen av Megolon:

Jag skulle oroa mig mer över alla olästa mail om jag vore du

De är några år bakåt på min vardagsadress. Hade jag valt att visa totalen över alla tre adresser hade den legat kring 20'000 olästa :D.

Vådan av att inte rensa eller "läst"-markera vartefter de kommer

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2015-11-17 16:34
Ursprungligen av zinned:

Då har du ju inte gjort som jag sa, stängt av så att knapparna på sidan inte reglerar båda ljudreglagen.

Har provat och hur jag än väljer att reglera volymen, så följs väcknings- och ringsignalen åt. Reglaget är bara till för om du vill kunna reglera volymerna med knapparna på sidan eller ej.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-17 19:29
Ursprungligen av Knogen:

Har provat och hur jag än väljer att reglera volymen, så följs väcknings- och ringsignalen åt. Reglaget är bara till för om du vill kunna reglera volymerna med knapparna på sidan eller ej.

Precis, det är ju det jag har sagt.

Med togglen på så styr du BÅDE ringsignal/påminnelseljud och den vanliga ljudvolymen med knapparna på sidan. Med togglen av så kan man inte styra ringsignal/påminnelseljud med knapparna.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-11-17 20:48
Ursprungligen av zinned:

Precis, det är ju det jag har sagt.

Med togglen på så styr du BÅDE ringsignal/påminnelseljud och den vanliga ljudvolymen med knapparna på sidan. Med togglen av så kan man inte styra ringsignal/påminnelseljud med knapparna.

Det är tänkt att fungera så, ja. Har själv samma problem som Knogen, både på min iPhone 6 och min 5s.

Bevaka tråden