Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken webbläsare är snabbast i OS X El Capitan?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har kört igenom tre Javascript-tester för att se hur de största webbläsarna presterar i OS X El Capitan.

Läs hela artikeln här

Kör Safari privat och Chrome på jobbet eftersom vi använder gapps for education.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-11-16 17:47

Jag skulle egentligen helst vilja använda mig av Safari men den går bort för mig pga två orsaker. Saffari kommer inte ihåg vilken inzoomningsgrad jag har på olika sidor. Inte optimalt på en 27" skärm i alla fall. Chrome klarar av detta. Sedan har Safari en bugg (I alla fall på min maskin) som gör att menyraden är gömd lite då och då. Kommer helt random.

Kör uteslutet Safari, dels för att det känns integrerat i OS X, samt att gester fungerar bäst med just Safari.

Testet i sig känns ju rätt meningslöst när varje test inte ens är i närheten av oberoende en specifik webbläsare.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2015-11-16 17:51

Lite trådkapning kanske.......... men undrar om någon av de andra webbläsarna 'käkar' så mycket minne som Safari.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-16 17:53
Ursprungligen av Segas:

Testet i sig känns ju rätt meningslöst när varje test inte ens är i närheten av oberoende en specifik webbläsare.

Jovisst, men alla tester är ju konsekvent lika beroende någon specifik webläsare!

Chrome laggar så förbannat vid scrollning

Använd Safari nästan jämt, men chrome tycker jag har bättre utvecklingsverktyg.

Sen har jag hört att även chrome käkar minne. Verkar vara nåt generellt för alla browsers.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-11-16 20:30
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Använd Safari nästan jämt, men chrome tycker jag har bättre utvecklingsverktyg.

Sen har jag hört att även chrome käkar minne. Verkar vara nåt generellt för alla browsers.

Chrome käkar EXTREMT mycket minne jämfört med andra browsers.

Själv kör jag uteslutande safari...ni har framför allt rätt i en sak, det skulle vara väldigt skönt att slippa flash, rena skadeprogrammet...personligen så är jag inte jätte förtjust i java heller men det är bara min personliga åsikt...

Ursprungligen av Cotillion:

Själv kör jag uteslutande safari...ni har framför allt rätt i en sak, det skulle vara väldigt skönt att slippa flash, rena skadeprogrammet...personligen så är jag inte jätte förtjust i java heller men det är bara min personliga åsikt...

Inte många som gillar varken java eller flash...

Själv kör jag mest Firefox och Chrome. (Mest pga utbudet av tillägg och gammal vana) Men jag använder safari oxå. Kör lite olika, beror på humöret

Hos mig drar Safari och Firefox mest minne, just nu ca 300 MB, Chrome ca 90-100 MB

Ursprungligen av Emanuel L:

Inte många som gillar varken java eller flash...

Själv kör jag mest Firefox och Chrome. (Mest pga utbudet av tillägg och gammal vana) Men jag använder safari oxå. Kör lite olika, beror på humöret

Hos mig drar Safari och Firefox mest minne, just nu ca 300 MB, Chrome ca 90-100 MB

ahh, nå, för min del så har det inte så mycket med vad det drar i minnet som att jag helt enkelt inte gillade utseendet på chrome med dess flikar tex som jag tycker tar för mycket plats och är fula. Firefox var så länge sedan jag använde att jag inte ens vill gå in på det. Jag gillar helt enkelt utseendet på safari..rent och snyggt utan en massa onödiga saker som stör...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-11-17 10:05
Ursprungligen av Gordon67:

Chrome laggar så förbannat vid scrollning

Du har möjligtvis inte en något äldre Macbook Pro Retina? Jag hade en 15" early 2013 förut som var helt hopplöst dålig när jag scrollade eller bytte spaces. Min nya 13" early 2015 känns mycket rappare och har inget lagg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-18 19:53

Hej, jag kör Safari, Chrome och Opera, ibland också Firefox. Det beror av att jag jobbar med webb och behöver testa i olika webbläsare. Safari och Chrome kompletterar varandra bra tycker jag. Opera är snabb, men har lite tråkigare gränssnitt. Undviker Flash så mycket jag kan.

Jag kör uteslutande Chrome pga snabbhet och utvecklingsverktyg. Tycker egentligen bättre om Firefox vad gäller gränssnitt för bokmärken, historia etc (och ideologi), men det har ju varit så ohyggligt långsamt på senare år. Hoppas dock på en comeback en dag.

Kör Safari men känner att det är oerhört ostabilt och kraschar ofta tyvärr för jag gillar annars Safari

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2015-11-22 09:19
Ursprungligen av unsuspected:

Kör Safari men känner att det är oerhört ostabilt och kraschar ofta tyvärr för jag gillar annars Safari

Problemet ligger inte hos safari utan det är något annat är min misstanke eftersom jag själv kör Safari med El Capitan som operativsystem. Jag har inte stött på ett enda problem med varken El Capitan eller Safari. Jag har alltid kört Safari och kommer fortsätta med det. Gillar inte flash player eller java så de används inte. Använder inte Google, dvs deras webbläsare, sökmotor, e-post, youtube m.m.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-22 15:59
Ursprungligen av Redaktionen:

99mac har kört igenom tre Javascript-tester för att se hur de största webbläsarna presterar i OS X El Capitan.

Läs hela artikeln här

Slutsatsen av testet är att alla tre är snabba. Sen att en viss är långsam beror på vad man använder för tillägg och vilka sidor man besöker.

Själv gillar jag Firefox med det "gamla" utseendet och kör därför med ClassicThemeRestorer:

1
Bevaka tråden