Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blå film över Youtube klipp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-11-14 14:31

Hej! Jag köpte för en tid sedan en DELL U2913WM-bildskärm på 28,5-tum (2560 x 1080). Bildkvaliteten är toppen. Jag har en iMac Mini som jag driver den genom. RAM minne 16 MB, mer kan jag inte sätta in i den. Jag använder Thunderbolt uttaget eftersom det enligt DELL är det enda som går för att få ut den utlovade upplösningen. Mitt problem är att så fort jag tittar på YouTube klipp så får jag en irriterande halvtransparens blå film över klippen. Jag har sökt på olika forum men inte hittat på någon som har samma problem. Jag bifogar en bild jag fick ta med min iPhone eftersom skärmdump inte fick med den blå filmen. Ni får ursäkta kvalitén.

Tacksam för input.

Vilken version av OS X?
Vilken webbläsare?
Provat om det blir likadant i en annan webbläsare?

  • Medlem
  • 2015-11-14 22:20

Jag körde på Safari när det hände men ser att precis samma sak uppstår också i Firefox. Vad jag kan minnas gjorde det likadant i Chrome. Jag kör på OS 10.11.1 El Capitan men detta fanns även i Yosemite.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-11-14 23:40

Jag tycker det ser ut som att själva filmfönstret är markerat. Alltså av dig som användare, som om du (såklart ofrivilligt) markerat något för att kopiera eller klippa ut. Vad händer om du klickar bredvid filmfönstret för att döda eventuell markering?

  • Medlem
  • 2015-11-15 01:15

Nej, det är inte markerat, det kommer dit utan att jag gör något. Det enda jag kan göra är att scrolla uppåt eller neråt men då försvinner det bara några sekunder sedan poppar det upp igen. Testade förresten Opera browsern men samma sak sker där.

1
Bevaka tråden