Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Elements 10 har slutat fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den 16 maj 2012 köpte jag Adobe Photoshop Elements 10 Editor genom App Store till min Mac Mini. Sedan dess har jag köpt en ny Mac Mini och allt har fungerat klanderfritt till idag på morgonen då jag plötsligt möts av ett meddelande om att mitt Elments var köpt på en annan dator och att jag nu måste bekräfta för App Store att jag är ägaren till programmet genom att logga in. Så jag knappade in min App Store-kod. Resultatet blev att programmet slutade fungera. Tvärdog. Vad är det som händer???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-12 08:25

Version av OSX?
Startat om? Installerat om Elements? Installerat alla uppdateringar?
Får du något felmeddelande när du startar Elements?
Kom inloggningsrutan när du startade Elements, eller var det ett emil som uppmanade dej att skriva in lösenordet?

Ursprungligen av kenjon:

Version av OSX?
Startat om? Installerat om Elements? Installerat alla uppdateringar?
Får du något felmeddelande när du startar Elements?
Kom inloggningsrutan när du startade Elements, eller var det ett emil som uppmanade dej att skriva in lösenordet?

OS 10.11.1
När jag försökte starta Elements i morse kom rutan upp om att jag måste bekräfta.
När jag sedan försöker starta studsar ikonen några gången, sedan händer ingenting mer.
Jag raderade Elements 10 från min hårddisk alldeles nyss och gjord en ominstallation från App Store, men det fungerar lika illa. En märklig erfarenhet. Det ser ju faktiskt ut som om Apple och/eller Adobe har bestämt sig för att jag inte längre har rätt att använda programmet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-12 08:55

Testa att logga in med en ny användare, och starta Elements därifrån.
Har du testat att starta om datorn?
Annars är det nog att kolla på Adobes forum/maila dem om problemet.

Ursprungligen av kenjon:

Testa att logga in med en ny användare, och starta Elements därifrån.
Har du testat att starta om datorn?
Annars är det nog att kolla på Adobes forum/maila dem om problemet.

Jo, jag har startat om flera gånger. Ingen skillnad.
Får kolla med Adobe.

Kollade på Adobes forum, och problemet verkar vara känt sedan några timmar. Ännu ingen lösning, vad jag kunnat se, men det kommer säkert.

1
Bevaka tråden