Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två routrar i samma nät?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-11-08 21:54

Jag ska snart aktivera min fiberanslutning och har ett litet bekymmer:
Jag vill koppla en trådad router på "modemet" och dra tråd direkt till en ATV och till en Xbox. Jag vill också dra en tråd till en wifi-accesspunkt som sedan ska skapa trådlös nättillgång på samma nät som den frästa routern. Låter det sig göras på ett bra sätt? Ställer man in wifi-routern (som jag ännu inte har köpt, tips mottages gärna, max 2000 kr) på att agera switch eller hur funkar det?
Anledningen till att jag inte vill ha wifi-routern direkt på modemet är att det antigen blir en dålig placering av routern eller en massa extra kabeldragning fram och tillbaka.

Rita gärna upp hur du vill göra och hur ditt nätverk ser ut, enklare att se om du visualiserar det.

  • Medlem
  • 2015-11-08 22:38

Jag har inget nätverk än. Eller jag ska bygga ett nytt. Men visst. Poängen är att jag vill att alla ska ingå i samma nät.
(edit: uppdaterar bilden.)

Inga problem att köra på det sättet. Bara att sätta wifi-routern i bryggläge, och låta den första routern sköta router-funktionerna.

  • Medlem
  • 2015-11-09 08:15

Och det klarar alla moderna wifi-routrar, utgår jag från. Tack alla!

1
Bevaka tråden