Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera om datorn, hur?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blev något fel på datorn så att jag inte kom in på den längre. Jag blev tillslut tvungen att radera allt genom att starta med cmd+R.
Men nu kan jag inte installera om Den.

När jag klickar på "installera om Mac OS X" så står det - den här skivan är inte formaterad som Mac OS X Extenden (journalförd). Du kan använda skivverktyg till att aktivera journalföring eller formatera om hårddisken.

Som jag förstått det så kommer jag behöva lägga Mac OS X på ett USB från en annan dator sen försöka installera det genom USB?

Men den enda andra dator jag har tillänglig är en PC.
Jag har köpt OS X via appstore på telefonen sedan fått koder å grejer via mailen på pdf.
Men ingen aning hur jag ska kunna öppna detta på min PC och sen lägga över det på ett USB.

Senast redigerat 2015-11-08 09:35
  • Medlem
  • 2015-11-07 22:24

Vilken version av OS X? Varför måste du lägga en kopia av OS X på ett USB? Du är ju inne i Recovery Mode, och där har du en kopia av OSX redo att installeras.

Inne i Recovery Mode har du ett program som heter Skivverktyg. Använd det för att formatera disken i HFS+ journalförd. Efter det kan du installera OS X igen.

Ursprungligen av Dalle:

Vilken version av OS X? Varför måste du lägga en kopia av OS X på ett USB? Du är ju inne i Recovery Mode, och där har du en kopia av OSX redo att installeras.

Inne i Recovery Mode har du ett program som heter Skivverktyg. Använd det för att formatera disken i HFS+ journalförd. Efter det kan du installera OS X igen.

För att när jag gör det står det "kan inte hämta de ytterligare komponenter som krävs för installation av Mac OS X."

1
Bevaka tråden