Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriv snällare saker med tangentbordet Fulfiltret

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fulfiltret är ett tangentbord för IOS som ersätter fula ord med snälla. Appen hör till en kampanj mot nätmobbing från Länsförsäkringar.

Läs hela artikeln här

Förstår inte riktigt dessa appar. Samma med gps'en som ändrar till en barnröst när man kör i barntäta områden. De personer som egentligen skulle behöva dessa appar kommer ju aldrig att installera dessa. Visst att de tjänar ett publicitet syfte, men det hade man säkert kunnat ordna lika bra med vanlig reklam.

Ursprungligen av Sledde:

Förstår inte riktigt dessa appar. Samma med gps'en som ändrar till en barnröst när man kör i barntäta områden. De personer som egentligen skulle behöva dessa appar kommer ju aldrig att installera dessa. Visst att de tjänar ett publicitet syfte, men det hade man säkert kunnat ordna lika bra med vanlig reklam.

Jag tror att budskapet blir lite starkare när vi interagerar med något, snarare än bara passivt matas med reklam. Håller med om att några nätmobbare inte kommer installera den här appen, men kanske kan den dra igång en diskussion om vårt språkbruk och få oss som redan sköter oss att säga till dem som inte gör det.

Jag är redan tillräckligt snäll, jag behöver nog full-filtret istället

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag är redan tillräckligt snäll, jag behöver nog full-filtret istället

Kom att tänka på denna bilden när du skrev full-filter ?

Underbart om man har en riktigt nemisis.
Så det blir alltså slump valda ord som gör att meningarna blir helt osammanhängande.

  • Medlem
  • Bunkeflostrand
  • 2015-11-05 07:17

Jag har appen installerad! Och då vill jag även passa på att hälsa alla i tråden att ni är de underbaraste människorna jag vet! Så snälla, söta och intelligenta! Älskar er alla!

Ursprungligen av xaero:

Jag har appen installerad! Och då vill jag även passa på att hälsa alla i tråden att ni är de underbaraste människorna jag vet! Så snälla, söta och intelligenta! Älskar er alla!

Vågar man ens gissa vad du egentligen skrev.

1
Bevaka tråden