Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blå PROFILEtext i skärmhörnet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-11-05 11:49

Vid start av datorn efter inloggning och då skrivbordet visas syns en blå text: PROFILE "tändas" upp i ca 2 sekunder. Ngn som vet vad det betyder...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-05 12:12

På vilken dator/skärm?

En bild säger mer än 1000 ord.

Och lite mer info hade väl också varit bra, t.ex vilket operativsystem det handlar om.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-11-05 14:04

OK. Gör frågan ngt tydligare. Datorn iMac 21,5" late 2013, system: 10.10.5 Yosemite.
Och färgen på texten är grön, inte blå, och är synlig ca 2 sekunder efter att skrivbordet blivit synligt efter inloggning.
Jag har ingen profil i systeminställningarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-05 14:43

Går det att skärmdumpa texten? (CMD + Shift + 3, kolla bilden på skrivbordet)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-11-05 14:59

Har inte försökt, förstår inte vad det skulle vara för skillnad. Kan det bli tydligare än bilden jag bifogade?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-11-05 15:11
Ursprungligen av hpes:

OK. Gör frågan ngt tydligare. Datorn iMac 21,5" late 2013, system: 10.10.5 Yosemite.
Och färgen på texten är grön, inte blå, och är synlig ca 2 sekunder efter att skrivbordet blivit synligt efter inloggning.
Jag har ingen profil i systeminställningarna.

Är det så att du har en Razer mus eller tangentbord?
Har för mig att Razers mjukvara slänger upp vilken profil som är aktiv vid inloggning.

Senast redigerat 2015-11-05 15:41
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-11-05 15:24
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Är det så att du har en Razr's mus eller tangentbord?
Har för mig att Razr's mjukvara slänger upp vilken profil som är aktiv vid inloggning.

Jo så kan det nog vara, har en Razer Death Adder mus inkopplad sedan igår och upptäckte texten idag på morgonen när jag startade datorn.
Har använt denna mus ett antal år nu på tidigare Imacar och med äldre systemversioner utan att "PROFILE"texten dykt upp. Tycks iaf då vara jag/min profil och ingen annans som är inne och rotar...

Tack för lösningen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-05 20:07
Ursprungligen av hpes:

Har inte försökt, förstår inte vad det skulle vara för skillnad. Kan det bli tydligare än bilden jag bifogade?

Nej, men det är intressant i felsökningssyfte. Nu var det ju en iMac du hade, men hade det varit en vanlig skärm och texten alltid legat "on top" (över alla fönster och muspekaren) så kunde det ju varit skärmen som la till texten på bilden. Att inte vrida och vända på sina förutfattade antaganden när man felsöker är en ofta en källa till att man fastnar.

Hur som helst så var det kul att det löste sig så enkelt.

1
Bevaka tråden