Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TouchID till Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tror ni att TouchID kommer till Mac i form av en tangent? I år släppte Microsoft ett tangentbord till Surface Pro 3/4 med fingertrycksavläsare i en tangent, och jag började genast spekulera kring Apples planer på implementera TouchID till Mac (Magic Keyboard, MacBook Pro, MacBook Air, MacBook).

Frågan är om det ligger nära i tiden eller om Apple kommer dra ut på det. Vad tror ni?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-04 02:23

Borde komma tycker jag. Då blir det ett nytt tangentbord igen
Jag har haft en fingeravtrycksläsare på min iMac i många år, men from Mavericks (eller Yosemite) fungerar den inte längre
Suveränt när man är många och alla har var sin inloggning.

Ursprungligen av Rivqah:

Tror ni att TouchID kommer till Mac i form av en tangent? I år släppte Microsoft ett tangentbord till Surface Pro 3/4 med fingertrycksavläsare i en tangent, och jag började genast spekulera kring Apples planer på implementera TouchID till Mac (Magic Keyboard, MacBook Pro, MacBook Air, MacBook).

Frågan är om det ligger nära i tiden eller om Apple kommer dra ut på det. Vad tror ni?

Tror inte det kommer läggas till El Capitain utan isf i nästa iteration av OSX?

Ursprungligen av kenjon:

Borde komma tycker jag. Då blir det ett nytt tangentbord igen
Jag har haft en fingeravtrycksläsare på min iMac i många år, men from Mavericks (eller Yosemite) fungerar den inte längre
Suveränt när man är många och alla har var sin inloggning.

Vad menar du med det? Vadå för fingertrycksavläsare?

Ursprungligen av Rivqah:

Vad menar du med det? Vadå för fingertrycksavläsare?

Antar att det är ngt liknande som syftas på:
http://www.gizmag.com/eikon-fingerprint-reade...

MacID finns och funkar skitbra. Speciellt om man har Apple Watch.

Dröjjer nog innan Apple fixar nått grymt?

Ursprungligen av Rebeska:

Tror ni att TouchID kommer till Mac i form av en tangent? I år släppte Microsoft ett tangentbord till Surface Pro 3/4 med fingertrycksavläsare i en tangent, och jag började genast spekulera kring Apples planer på implementera TouchID till Mac (Magic Keyboard, MacBook Pro, MacBook Air, MacBook).

Frågan är om det ligger nära i tiden eller om Apple kommer dra ut på det. Vad tror ni?

Isåfall kommer det i form av Trackpad tror jag. Det finns patent på det sedan tidigare har jag för mig. Känns också betydligt bättre än en tangent.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-11-05 19:40

Jag skulle gilla om Apple släppte en funktion så att utvecklare av applikationer till OS X kunde använda sig av Touch ID på iPhone - En snabb notis om att lägga tummen på sin iPhone när lösenord efterfrågas i OS X .

Ursprungligen av barbapappa_86:

Antar att det är ngt liknande som syftas på:
http://www.gizmag.com/eikon-fingerprint-reade...

Jag misstänkte att det var något liknande men det lät nästan som att han menade något som kom med Mac.

Ursprungligen av _empty:

MacID finns och funkar skitbra. Speciellt om man har Apple Watch.

Dröjjer nog innan Apple fixar nått grymt?

Upptäckte MacID när jag sökte på ämnet.

Varför tror du det dröjer innan Apple fixar något nytt? Först att få TouchID var iPhone, sen iPad och näst på tur bör ju vara Mac.

Ursprungligen av emil_stahl:

Isåfall kommer det i form av Trackpad tror jag. Det finns patent på det sedan tidigare har jag för mig. Känns också betydligt bättre än en tangent.

Ja, det vore inte fel. De måste ju inte göra som Microsoft även om de erbjuder det på något sätt.

1
Bevaka tråden