Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple TV saknar stöd för IOS-appen Fjärrkontroll

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nya lösning för vardagsrummet är i kundernas händer, men lider av en del begränsningar så som saknat stöd för Apples egna app Fjärrkontroll.

Läs hela artikeln här

Inte heller kan man använda en Harmony-fjärrkontroll, och det känns lite tveksamt om det någonsin kommer fungera. Tillbaka till fler-fjärrkontrolls-träsket.

Ursprungligen av Stefan Wallström:

Inte heller kan man använda en Harmony-fjärrkontroll, och det känns lite tveksamt om det någonsin kommer fungera. Tillbaka till fler-fjärrkontrolls-träsket.

Jag använder min Harmony Ultimate One och det fungerar utmärkt.

Ursprungligen av fjmobile:

Jag använder min Harmony Ultimate One och det fungerar utmärkt.

Aha, hur gjorde du då?
Enligt https://support.myharmony.com/en-us/harmony-e... så verkat inte support vara på plats ännu. Men den gamla så parade man ju Harmony-hubben som ett bluetooth-tangentbord, men det kan man ju inte göra med den nya. Och den nya har väl bara Bluetooth, inte IR?

Ursprungligen av Stefan Wallström:

Aha, hur gjorde du då?
Enligt https://support.myharmony.com/en-us/harmony-e... så verkat inte support vara på plats ännu. Men den gamla så parade man ju Harmony-hubben som ett bluetooth-tangentbord, men det kan man ju inte göra med den nya. Och den nya har väl bara Bluetooth, inte IR?

Ärligt talat, jag gjorde ingenting...
Jag hade min remote konfad för min ATV3. Bytte mot ATV4, startade och det funkade utan att parkoppla ...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-02 12:18

Det är inte så att trådlöst tangentbord funkar för dej oxå?

  • Medlem
  • 2015-11-02 13:00

Min första ATV och tycker den är trevlig, rapp och mycket användarvänlig! Hoppas att Plex kommer snart, längtar som fasiken efter den!

Ursprungligen av fjmobile:

Ärligt talat, jag gjorde ingenting...
Jag hade min remote konfad för min ATV3. Bytte mot ATV4, startade och det funkade utan att parkoppla ...

Hittade kanske förklaringen här:
http://www.cepro.com/article/integrators_appl...
" Luckily the Apple TV itself still has an IR receiver on the front of it..."

Det verkar alltså som en ganska väl dold finess att Apple TV 4 faktiskt fortfarande har IR.

Gissningsvis har du då ställt in din Harmony att prata IR med gamla Apple TV och inte Bluetooth som jag gjorde. Då borde det ju gå att lösa med lite inställningspill...

Ursprungligen av Stefan Wallström:

Hittade kanske förklaringen här:
http://www.cepro.com/article/integrators_appl...
" Luckily the Apple TV itself still has an IR receiver on the front of it..."

Det verkar alltså som en ganska väl dold finess att Apple TV 4 faktiskt fortfarande har IR.

Gissningsvis har du då ställt in din Harmony att prata IR med gamla Apple TV och inte Bluetooth som jag gjorde. Då borde det ju gå att lösa med lite inställningspill...

Det hoppas jag för då ska det fungera "out of the box" för mig och min Harmony:)

Detta nämndes på Grubers senaste podcast där de sa att "den gamla Applefjärren fungerar". Hans gäst hade upptäckt det av misstag en gång då han råkade ta fel fjärr.

Har en Logitech av det enklare slaget ( modell 525 med IR) och det funkade direkt, utan någon som helst setup. Var konfad för ATV3 innan.

//Lasse

Ursprungligen av xhi:

Min första ATV och tycker den är trevlig, rapp och mycket användarvänlig! Hoppas att Plex kommer snart, längtar som fasiken efter den!

Det finns väl redan? Simplex heter den

  • Medlem
  • 2015-11-02 14:13
Ursprungligen av NicklasC:

Det finns väl redan? Simplex heter den

Som sagt, det är ett tredjeparts program och inte från Plex själva. Jag tänker inte betala för en app jag inte kommer använda senare.

Ursprungligen av xhi:

Som sagt, det är ett tredjeparts program och inte från Plex själva. Jag tänker inte betala för en app jag inte kommer använda senare.

Som även nämnts i en ny tråd så finns numera plex egna app. Synd att min NAS inte stödjer det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-03 00:47
Ursprungligen av NicklasC:

Som även nämnts i en ny tråd så finns numera plex egna app. Synd att min NAS inte stödjer det

Då mycket material måste transcodas så krävs det en rätt kraftfull NAS för att kunna göra det förtjänstfullt.

  • Medlem
  • 2015-11-03 06:11

Hur går det att styra med Apple watch?

Ursprungligen av Homse:

Hur går det att styra med Apple watch?

Det går inte. Appen funkar ju inte.

Ursprungligen av Homse:

Hur går det att styra med Apple watch?

Jag har inte provat eftersom jag väntar på boxen men det känns som ett säkert antagande att om inte remoteappen på telefonen fungerar så fungerar inte remoteappen på klockan.

  • Medlem
  • 2015-11-03 07:39

Hur vet du det?

Ursprungligen av Homse:

Hur vet du det?

Slutledning. Appar på klockan behöver stöd från mobilen. Om det inte fungerar via mobilen så är det sannolikt att det inte fungerar via klockan.

Och att det inte fungerar via mobilen är liksom vad hela den här tråden handlar om.

  • Medlem
  • 2015-11-03 07:50

Ok, bara massa gissningar.
Kan någon som vet svara?

Ursprungligen av Homse:

Ok, bara massa gissningar.
Kan någon som vet svara?

Det är 100% säkert att om iOS-appen inte fungerar så gör AW-appen inte heller det, eftersom den bara är en förlängning av den föregående.

  • Medlem
  • 2015-11-03 08:17
Ursprungligen av pmarriott:

Det är 100% säkert att om iOS-appen inte fungerar så gör AW-appen inte heller det, eftersom den bara är en förlängning av den föregående.

Hur fungerar iOS appen?

  • Medlem
  • 2015-11-03 08:33

Tråkiga nyheter, jag som precis vant mig att använda klockan som fjärrkontroll.

Ursprungligen av Homse:

Hur fungerar iOS appen?

Inte alls. Vilket är ämnet för hela tråden.

  • Medlem
  • 2015-11-03 09:05

Jag får starta nya trådar om jag undrar något, så att alla tråd-Hitler inte börjar gråta.

  • Medlem
  • 2015-11-03 09:22
Ursprungligen av Homse:

Jag får starta nya trådar om jag undrar något, så att alla tråd-Hitler inte börjar gråta.

Eller kanske ta till dig de svar du får i tråden? Nej, appen fungerar inte med AW eftersom ATV4 idag inte stödjer den kommunikation via bluetooth som krävs för att appen ska kunna styra din ATV4.

  • Medlem
  • 2015-11-03 09:26
Ursprungligen av Dalle:

Eller kanske ta till dig de svar du får i tråden? Nej, appen fungerar inte med AW eftersom ATV4 idag inte stödjer den kommunikation via bluetooth som krävs för att appen ska kunna styra din ATV4.

Ok, då får jag leva med gissningar och antaganden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-03 09:33

Men det är ju inte gissningar!
Det är en kedja av händelser som ska funka. AWappen pratar inte med ATV alls! AW pratar med iPhone, som pratar med ATV. Om länken iPhone-ATV inte funkar, hur ska du kunna tro att AW-iPhone-ATV ska funka???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-03 14:09

Tangentbordet, annars topp!

Jag provade faktiskt innan jag använde appen på telefonen med att ställa in klockan som fjärr till atv4, men det gick inte.
Oväntat va?

Tror dock inte det är någon större plan bakom. Man har bara inte hunnit uppdatera fjärrkontrollsappen. Kommer säkert.

1
Bevaka tråden