Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator CS6 fryser vid start - Ska jag slänga inställningsfiler?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adobe Illustrator CS6 fryser vid start. Symbolen dansar en stund i dockan och stannar sedan. Programmet svara inte.
Jag tänkte försöka med att slänga inställningsfiler för att se om det hjälper, men vilka är det?

Har ganska nyligen installerat om allt på en ny hårddisk, inklusive Illustrator. Tror att jag kollade funktionen efter det. Andra CS6-program fungerar i alla fall.

Andra felsökningstips mottages tacksamt!

Ett långskott, men Illustrator kräver Java SE6 Runtime, ladda ner och installera: https://support.apple.com/kb/DL1572?viewlocal...

Ursprungligen av Mattias A:

Ett långskott, men Illustrator kräver Java SE6 Runtime, ladda ner och installera: https://support.apple.com/kb/DL1572?viewlocal...

Hjälpte inte. Tror jag råkat ut för det tidigare och då kom en dialogruta om att det var just Java som fattades.

Vilken version av OS X?
Är alla tillgängliga uppdateringar till Illustrator installerade?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken version av OS X?
Är alla tillgängliga uppdateringar till Illustrator installerade?

Yosemite 10.10.5.
Skulle tro att Illustrator är uppdaterat. Nu kan jag ju inte kolla eftersom jag inte får igång det.

Senast redigerat 2015-10-30 14:35

Slängde: ”com.adobe.illustrator.plist”
Men det hjälpte inte.

Avinstallerade programmet och installerade på nytt från skivan. Allt såg bra ut men när jag skulle starta programmet så hängde det sig precis som tidigare. Börjar bli frustrerad! Nu behöver jag använda Illustrator.

Nu verkar det fungera!
Slängde mappen "sv_SE" som ligger här:
/Users/(ANVÄNDARNAMN)/Library/Preferences/Adobe Illustrator CS6 Settings

Ursprungligen av Asterraster:

Yosemite 10.10.5.
Skulle tro att Illustrator är uppdaterat. Nu kan jag ju inte kolla eftersom jag inte får igång det.

Högerklicka på programmet i Finder och välj visa info, det bör ge dig versionsinformation.

1
Bevaka tråden