Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonos Play:5 i ny snygg kostym

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sonos nylanserar sitt flaggskepp Play:5 och resultatet är en mycket tjusig och mångsidig högtalare, som dessutom låter riktigt bra.

Läs hela artikeln här

Min erfarenhet av Sonos är minimal, men det jag hängde upp mig på när jag testade lite var att den inte hade AirPlay-support eller dyl., utan man behövde köra allt via Sonos egna app och var begränsad till vad den stödjer.
Är det fortfarande så? Recensionen berör knappt appen men det står att vi vänta på Apple Music-stöd så det verkar rimligt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-29 09:37

Det finns en tidigare test av Ida tror jag, som tog upp mer av funktionaliteten hos Sonos.

Ursprungligen av Stefan Wallström:

Min erfarenhet av Sonos är minimal, men det jag hängde upp mig på när jag testade lite var att den inte hade AirPlay-support eller dyl., utan man behövde köra allt via Sonos egna app och var begränsad till vad den stödjer.
Är det fortfarande så? Recensionen berör knappt appen men det står att vi vänta på Apple Music-stöd så det verkar rimligt.

Stämmer, det är fortfarande så att all uppspelning sker via Sonos egen app. Eller då linjeingången.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Stämmer, det är fortfarande så att all uppspelning sker via Sonos egen app. Eller då linjeingången.

Det anser i alla fall jag vara ett enormt minus. Då kan man ju inte använda sin favorit-app, t.ex. för podcasts. Om man inte stoppar in en express i linjeingången eller något sådant.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Stämmer, det är fortfarande så att all uppspelning sker via Sonos egen app. Eller då linjeingången.

Enligt elgigantens specifikationslista har enheten stöd för Airplay: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/ho...

Ursprungligen av EdvinT:

Enligt elgigantens specifikationslista har enheten stöd för Airplay: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/ho...

Finns informationen på pålitligare ställe än Elgiganten? Kollade runt på Sonos sidor utan att hitta något.

En notering bara: Linjeingång finns redan i dagens Play:5, men inte i 1 respekt 3.

Ljudet må ha blivit lite bättre tillsammans med några fler kul nyheter, men när jag för några år sedan köpte min Play:5 kostade den 3500 kr. En ökning på 2000 kr är mycket och det känns nu inte lika tilltalade att fullt ut bygga vidare på sin Sonos-samling till resten av huset. Synd tycker jag.

Senast redigerat 2015-10-30 20:39
  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-11-01 00:58
Ursprungligen av Stefan Wallström:

Min erfarenhet av Sonos är minimal, men det jag hängde upp mig på när jag testade lite var att den inte hade AirPlay-support eller dyl., utan man behövde köra allt via Sonos egna app och var begränsad till vad den stödjer.
Är det fortfarande så? Recensionen berör knappt appen men det står att vi vänta på Apple Music-stöd så det verkar rimligt.

Sonos har inte stöd för AirPlay i traditionell mening men du kan ju koppla in, som du säger, en express i linjeingången så får du den som en källa i appen. Därifrån kan du sen ställa in en förinställd högtalare eller alla högtalare att spela på automatiskt när linjeingången aktiveras. Det kvittar alltså vilken högtalare Expressen sitter i. Så har du väl en express inkopplad är det i praktiken ingen skillnad mot fullt AirPlay-stöd.

1
Bevaka tråden