Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Powerbook och iMac runt den 20:e?

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enligt Mac OS Rumors är så fallet:

Powerbook and possible iMac updates around the 20th: Reliable sources have confirmed to Rumors that recent whisperings about a product announcement scheduled for the 18th-21st timeframe are well-founded, even if not 100% certain (supplies of existing PB's continue to be unusually strong so close to a revamp). Powerbook updates are expected, and the grapevine is abuzz with the possibility that a modest iMac update (read: no new displays or other major features, beyond a speed bump and general modernization of specs) may accompany the new PBG4s to bolster iMac sales which have been somewhat soft recently. Much more detail in the days ahead....

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-13 13:54

Såg att inwarehouse hade stort sett slut på alla powerbooks. Och att preliminärt leveransdatum för fler var ca 20 aug... hmmm :rolleyes:

Och med tanke på att ComputerCity säljer PB12 för 11992 (tusen spänn per tum som gäller i forsättningen eller?) exkl moms idag, så känns det som en fet lagerrensning vi ser...!

Jag tror också att Comp-city har fått en lagerrensning på halsen. Jag har en känsla att de sålt ut andra produkter bl a äldre Palm-datorer har de sålt billigt innan/efter nya har lanserats.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-13 18:58

Men 12papp+moms är ett sabla klipp hursomhaver. Frågan är om man kan be om en (från comp-city då) 12"PB med 60GB och 640MB RAM?

CJ -Sugen på en 12" alulåda...

Jag tror på den 19 augusti, som jag skrev om i en annan tråd.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Bergvall
Enligt Mac OS Rumors

Enligt Mac OS Rumors skulle vi fått en PowerBook med dubbla processorer för ett bra tag sen nu.

Enligt MOSR skulle vi haft G5 för typ tre år sedan från Motorola eller nåt sånt

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 00:46

Borde inte fler ÅF än CC fått samma info/deal från Apple och därmed också köra rea? CC är väl inte ens med i Apple Center-kedjan? Jag tycker det verkar skumt, men hoppas såklart på fest nästa vecka också.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 03:14

Fan vad billigt det är på computer city! Blev förvånad.. min sambo köpte en ibook i januari för 16.500 inkl moms.. kanske dags att sälja den och köpa en powerbook på rean.. själv väntar jag dock på en 15-tummare.. och har väntat LÄNGE nu. Trött på alla ryktessajter. Vid det här laget har man ju hört typ 5 datum.. Men hoppas på den 19e. Annars får man väl se vad som händer på keynoten i paris.. ska bli kul att se steve jobs predika en gång för alla off topic, men hur många är vi som ska till paris??

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-08-14 08:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av rodin
Men hoppas på den 19e. Annars får man väl se vad som händer på keynoten i paris.. ska bli kul att se steve jobs predika en gång för alla off topic, men hur många är vi som ska till paris??

Jag hoppas som du på den 19:e. En ordentlig knuff i pris/prestanda-frågan på PB skulle nog kunna göra mitt datorval lite lättare.

Lika OT: Jag ska till Paris. Men det finns väl säkert en annan tråd om det...

Apple-x.net pekar på den 18:e el. 19:e, den som lever får se.

Var inne på Computercity tidigare i dag och där sa dator ansvarig chefen att apple kommer att introdusera nya Powerbooks inom 2månadet...detta är en säker källa och därför säljer computercity ut alla powerbooks!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 17:44

Whoa, Nelly! Ska man börja våga hoppas på YOTN igen alltså? PBook G5? :eek:

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-14 17:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Var inne på Computercity tidigare i dag och där sa dator ansvarig chefen att apple kommer att introdusera nya Powerbooks inom 2månadet...detta är en säker källa och därför säljer computercity ut alla powerbooks!

"2månadet" eller nåra veckor??

Nåra veckor kan ju vara oktober typ. Men å andra sidan verkar det dumt att rea bort alla pbooks flera veckor innan nya kommer.

CJ

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Whoa, Nelly! Ska man börja våga hoppas på YOTN igen alltså? PBook G5? :eek:

Dessvärre tror jag inte att det kommer ngn PowerBook G5 än på ett tag men däremot en G4 upp till 1,3GHz.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 18:02

<PBG5feber>

Men skulle man citera DanielEk1 som citerade nån chef på CC så skulle det ju bli "Apple introducerar nya PowerBooks" och inte "Apple speedbumpar sina PowerBooks ännu en gång". Eller hur?

</PBG5feber>

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 19:40

En 1.42a med 15", inbyggt bluetooth och ALU så är den såld. Till mig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Whoa, Nelly! Ska man börja våga hoppas på YOTN igen alltså? PBook G5? :eek:

Inte en chans att det är G5.

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
<PBG5feber>

Men skulle man citera DanielEk1 som citerade nån chef på CC så skulle det ju bli "Apple introducerar nya PowerBooks" och inte "Apple speedbumpar sina PowerBooks ännu en gång". Eller hur?

</PBG5feber>

Sluta drömma. Och förresten, en 15" i aluminium skulle väl vara en helt nya PB eller hur?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 20:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Var inne på Computercity tidigare i dag och där sa dator ansvarig chefen att apple kommer att introdusera nya Powerbooks inom 2månadet...detta är en säker källa och därför säljer computercity ut alla powerbooks!

Jag tycker det låter skumt när butiksanställda "vet" när nya datorerna kommer.. Det kan ju lika gärna vara så att de slutar med apple-produkter, precis som onoff.. Men det visar ju sig ganska snart!

Senast redigerat 2003-08-14 23:42

Och klockan tickar... Jag börjar tröttna på ryktesfloran... och längta efter min Pismo som jag sålde i våras!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 16:42

Macheadsen i US har lipat i några timmar redan. Så tydligen blidde det inget idag. Jag tippar på att Now Shipping kommer att ligga kvar en stund.

Testa runt fem-sex tiden svensktid på torsdag 21a...

Åååååååååhhh vilken ryktes-junkie jag är! Jag förbannar mig själv för att jag inte köpte en tolva på ComputerCity för 11995:- i fredags!

Snälla datagudarna gör mig glad igen på torsdag kväll

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-19 17:19

Är det bara jag som inte får upp nånting på skärmen när jag väljer apples produkter på computercity??

Apple släpper tydligen nya produkter kring 9.00 på morgonen, västkust-tid. Det är cirka 18.00 idag så än är inte allt hopp ute. Håll tummarna, inte andan kamrater!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 17:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
Är det bara jag som inte får upp nånting på skärmen när jag väljer apples produkter på computercity??

Nej, det finns inga apple-produkter kvar där. Undrar om de inte gjort som onoff, sagt upp avtalet med apple. De kanske ville sälja ut powerbooks så snabbt som möjligt..

Klockan är 18.01. Jag kräks snart.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-19 18:52

Ok inte idag, men imorrn då?

Bevaka tråden