Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

texten på utskriften är felvänd

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dokumentet är en hyrbils-Voucher som jag måste få ut korrekt . Bokstäverna är felvända.
Jag skickar bilder på hur det ser ut och vilken skrivare det är.
Felet verkar inte vara från skrivaren eftersom jag provade att skriva ut en text från MS word och det var korrekt.
Det är väl någonting med PDF?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-26 12:14

Kolla under Layout (där du just nu tittar på Firefox). Där finns Flip Horizontally. Den uppdateras live/i realtid med Preview men inte med Acrobat Reader.

Ursprungligen av frazze:

Kolla under Layout (där du just nu tittar på Firefox). Där finns Flip Horizontally. Den uppdateras live/i realtid med Preview men inte med Acrobat Reader.

Jag hittade inte denna funktion men det blev i alla fall inte bra att rotera manuellt.
Dock har jag hittat ett sätt att få ut det via "öppna pdf i förhandsvisning". Dock var det också felvänt där också men ifall man väljer skriv ut från förhandsvisning i stället för från Firefox så blir det korrekt i utskriften.
Tack i alla fall för hjälpen!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-26 15:28
Ursprungligen av calinou:

Jag hittade inte denna funktion men det blev i alla fall inte bra att rotera manuellt.
Dock har jag hittat ett sätt att få ut det via "öppna pdf i förhandsvisning". Dock var det också felvänt där också men ifall man väljer skriv ut från förhandsvisning i stället för från Firefox så blir det korrekt i utskriften.
Tack i alla fall för hjälpen!

Den finns "också" i Firefox. Egentligen är det den generella utskriftsdialogen som är från OSX och inte från applikationen ifråga. Men du har hittat samma sak som jag beskrev fast i Preview (=Förhandsgranskning) så du gick bara en annan väg men kom fram till samma ställe som jag pekade på.

Ursprungligen av frazze:

Den finns "också" i Firefox. Egentligen är det den generella utskriftsdialogen som är från OSX och inte från applikationen ifråga. Men du har hittat samma sak som jag beskrev fast i Preview (=Förhandsgranskning) så du gick bara en annan väg men kom fram till samma ställe som jag pekade på.

jaha, på såvis. Bra att det löste sig!

Ursprungligen av frazze:

Den finns "också" i Firefox. Egentligen är det den generella utskriftsdialogen som är från OSX och inte från applikationen ifråga. Men du har hittat samma sak som jag beskrev fast i Preview (=Förhandsgranskning) så du gick bara en annan väg men kom fram till samma ställe som jag pekade på.

Utskrifterna blir inte bra från Firefox och jag lyckas inte ändra i Firefox. Jag har gått in på inställningar och kollat på layout. (skärmdump skickas). Enligt HP supporten är det fel i Firefox pga det går att skriva korrekt från Word och andra program. Enligt dem ska jag ringa Apple datasupport eller ominstallera. Kan man alltså inte fixa detta direkt i inställningspanelen? vad anser du?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-02 10:06
Ursprungligen av calinou:

Utskrifterna blir inte bra från Firefox och jag lyckas inte ändra i Firefox. Jag har gått in på inställningar och kollat på layout. (skärmdump skickas). Enligt HP supporten är det fel i Firefox pga det går att skriva korrekt från Word och andra program. Enligt dem ska jag ringa Apple datasupport eller ominstallera. Kan man alltså inte fixa detta direkt i inställningspanelen? vad anser du?

Bocka ur Vänd horisontellt.
(Dåligt val av benämning, borde ju heta "Spegelvänd").

EDIT: ser att frazze hittade lösningen, för en vecka sedan. Flip Horizontally (eng.) = Vänd Horisontellt.

Senast redigerat 2015-11-02 11:58
Ursprungligen av reboot81:

Bocka ur Vänd horisontellt.
(Dåligt val av benämning, borde ju heta "Spegelvänd").

Jag har ställt markören på texten och provat högerklicka samt alla F-knappar, backsteg, m fl och lyckas inte aktivera egenskaperna så att jag kan ändra. Frågade supporten hur man kan aktivera och de svarade tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Det kanske inte går att aktivera?

Nu fungerar det! jag har ändrat till förvalsinställningar. Det behövdes inte att installera om Firefox eller kontakta Applesupport.
Oavsett tack för er snabba och professionella support här på 99mac. Tack för hjälpen!.

1
Bevaka tråden