Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansikte i Photos

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lagt till alla Ansikte som photos har hittat. Men saken är den att jag har fler bilder med samma personer i separata album i photos som inte photos har hittat när jag jobbat med ansikte.
jag vill även lägga till dessa hur gör man??

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-25 18:37
Ursprungligen av Mac Jonson:

Har lagt till alla Ansikte som photos har hittat. Men saken är den att jag har fler bilder med samma personer i separata album i photos som inte photos har hittat när jag jobbat med ansikte.
jag vill även lägga till dessa hur gör man??

Öppna fönstret Info ⌘+I och klicka på + på raden Lägg till ansikte.

Detta var det första jag provade, då kommer olika namnförslag upp och jag klickar sedan på namnet jag vill att ansiktet ska hamna under men sen? För de bilder jag provat har inte hamnat under det ansikte jag valt??

Ursprungligen av reboot81:

Öppna fönstret Info ⌘+I och klicka på + på raden Lägg till ansikte.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-26 15:26
Ursprungligen av Mac Jonson:

Detta var det första jag provade, då kommer olika namnförslag upp och jag klickar sedan på namnet jag vill att ansiktet ska hamna under men sen? För de bilder jag provat har inte hamnat under det ansikte jag valt??

Du kan flytta på ansikten i bilden, är det det du menar?

Exempel: Jag har bilder på Sven som jag vill lägga under ansikte i photos. När jag lagt till alla bilder på Sven som photos har hittat upptäcker jag att jag har ett helt album i photos med bilder på Sven som photos inte upptäckt. jag provar då att gå in i albumet och trycker på info på en bild och lägg till ansikte. När jag ska namnge trycker jag S då dyker en list upp med namn och där bland Sven jag väljer Sven. men bilden hamnar inte under ansikte Sven.

Ursprungligen av reboot81:

Du kan flytta på ansikten i bilden, är det det du menar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-26 20:30

Såhär funkar det för mig iaf.

Tack för den fantastiska videon alla föreslagna ansikte har jag sorterat in. Har ett album i photos med bilder på min lilla dotter.
Gör allt rätt och hennes ansikte blir en ikon där det innan var ett+ tecken, men när jag sedan går in i ansikte har den bilden inte hamnat där. störande är det i alla fall
/Jonson

Ursprungligen av reboot81:

Såhär funkar det för mig iaf.

Update: Nu fungerar det hur jag en vrider och vänder måste jag nog erkänna att det måste varit handhavande fel ha ha ... tack för all hjälp

Ursprungligen av Mac Jonson:

Tack för den fantastiska videon alla föreslagna ansikte har jag sorterat in. Har ett album i photos med bilder på min lilla dotter.
Gör allt rätt och hennes ansikte blir en ikon där det innan var ett+ tecken, men när jag sedan går in i ansikte har den bilden inte hamnat där. störande är det i alla fall
/Jonson

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-26 22:19
Ursprungligen av Mac Jonson:

Update: Nu fungerar det hur jag en vrider och vänder måste jag nog erkänna att det måste varit handhavande fel ha ha ... tack för all hjälp

Bra att det löste sig. Bilder-appen är allt annat än logiskt. Dålig hjälp, fattas kommandon och funktioner.
Man får prova sig fram, och misstag går oftast att backa med ⌘+Z

1
Bevaka tråden