Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Emoji i IOS 9.1 hör till antimobbningkampanj

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple lade till flera emoji till uppsättningen i IOS 9.1. En av dem är en pratbubbla med ett öga i. Symbolen hör till antimobbningkampanjen "I am a witness".

Läs hela artikeln här

När jag tex lägger till en emoji (Y) med brun färg i min iPhone och sedan ser på den i Mac (Facebook messenger) så blir det en vit (Y) med en brun fyrkant efter

Snacka om att helt misslyckas .. som vanligt

Senast redigerat 2015-10-24 11:11
Ursprungligen av MalcomX:

När jag tex lägger till en emoji (Y) med brun färg i min iPhone och sedan ser på den i Mac (Facebook messenger) så blir det en vit (Y) med en brun fyrkant efter

Snacka om att helt misslyckas .. som vanligt

Blir ju så när alla kör egna emoji-uppsättningar.

Ursprungligen av MalcomX:

När jag tex lägger till en emoji (Y) med brun färg i min iPhone och sedan ser på den i Mac (Facebook messenger) så blir det en vit (Y) med en brun fyrkant efter

Snacka om att helt misslyckas .. som vanligt

Det blir ju så när mottagaren inte implementerar Unicode 8. Emoji + hudfärgsmodifierare ska ändra hudfärgen på emojin. Äldre implementationer kommer att visa dem som två separata tecken, vilket är avsett beteende (mer info här).

För övrigt implementeras familje- och puss-emojis (samt såklart den aktuella antimobbing-emojin) på liknande sätt med flera emojis i följd med modifierare mellan. Finns rätt emoji på mottagarsidan blir det ett sånt tecken, saknas den får man ändå en fullt begriplig radda tecken.

Då är det ju ganska meningslöst om det bara kan användas inom applefamiljen och med iMessage
Långt ifrån alla har appleprodukter

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-26 08:22

Bara för att Apple är först betyder ju inte att de andra inte följer efter.

Ursprungligen av kenjon:

Bara för att Apple är först betyder ju inte att de andra inte följer efter.

Precis.

Apple brukar ju vara först - både med att införa grejer och att slakta grejer.

1
Bevaka tråden