Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Libratone Airplay och Airport Express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kört en Airplayhögtalare (Libratone Lounge) trådlöst mot vår Teliarouter med iPhone5 som remoteverktyg - och det har funkat sådär, med en hel del dropouts. Jag blev därför rekommenderad att brygga med en Airport Express, vilket jag har gjort (första generationen, där kontakten sitter i själva routern). Jag får nu bra kontakt med nätverket med min iPhone, iPad och PC men ingen alls med Högtalaren, som inte hittar nätverket. Någon som kan ge mig råd. Tack!

Startat om Airplayhögtalaren? Är teliaroutern verkligen bryggad?

Kan av egen erfarenhet (Libratone Lounge och Live) säga att båda är otroligt känsliga för teckning. Och tyvärr en del dropouts som följd. Känns dock som att det blivit bättre i och med OS 9. Jag hade tidigare en bredbandsbolagsrouter som funkade helt värdelöst. Köpte en Airport Extreme som gav klart bättre teckning och därefter färre dropouts (kan tilläggas att i detta fall handlar det om en lägenhet på 50kvm). Tyvärr verkar Libratone lagt ner tuveckningen för dessa enheter också så tveksam på om vi får se någon uppdatering till de nya protokollen som OS 9 kör. Att de sedan kör på 2.4 ghz gör inte saken bättre.

Men det är inte bara dåligt, jag fullkomligt älskar både mina högtalare och tycker de pryder rummen både estetiskt och ljudmässigt!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Startat om Airplayhögtalaren? Är teliaroutern verkligen bryggad?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Startat om Airplayhögtalaren? Är teliaroutern verkligen bryggad?

Tack! Den är bryggad men dessvärre tycks inte högtalaren gå att starta om. Jag ser att många har beklagat sig över detta i många trådar. Får nog försöka kontakta libratonesupporten.

Ursprungligen av Kidmaster:

Kan av egen erfarenhet (Libratone Lounge och Live) säga att båda är otroligt känsliga för teckning. Och tyvärr en del dropouts som följd. Känns dock som att det blivit bättre i och med OS 9. Jag hade tidigare en bredbandsbolagsrouter som funkade helt värdelöst. Köpte en Airport Extreme som gav klart bättre teckning och därefter färre dropouts (kan tilläggas att i detta fall handlar det om en lägenhet på 50kvm). Tyvärr verkar Libratone lagt ner tuveckningen för dessa enheter också så tveksam på om vi får se någon uppdatering till de nya protokollen som OS 9 kör. Att de sedan kör på 2.4 ghz gör inte saken bättre.

Men det är inte bara dåligt, jag fullkomligt älskar både mina högtalare och tycker de pryder rummen både estetiskt och ljudmässigt!

Tack! Högtalaren står inom tre meter från Expressen men det tycks inte hjälpa. Måste försöka starta om högtalaren -funkar dock inte enl instruktionen.

1
Bevaka tråden