Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kullander anordnar teknikbytardag till förmån för UNHCR

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Malmöbaserade Apple-återförsäljaren Kullander anordnar i helgen en teknikbytardag till förmån för UNHCR.

Läs hela artikeln här

Ett initiativ som fler Apple-återförsäljaren borde ta efter

Jag tycker tillräckligt av mina skattepengar går åt att driva 150000 nykomlingar, tänker inte ge bort mina surt förvärvade pengar på min teknikkonsumption till fler "nödställda".

Till och med barnprogrammet vartenda morgon är besudlat i ämnet om dessa nykomlingar.

Ett barnprogram, för fan...

Ursprungligen av Cancerman:

Ett initiativ som fler Apple-återförsäljaren borde ta efter

Varför det? Gratis PR? Ingenting går "oavkortat". Det är löner, administrativa kostnader och annat trams som tar en stor del av kakan.

Sånt här är bara så jävla tramsigt.

Ursprungligen av Segas:

Jag tycker tillräckligt av mina skattepengar går åt att driva 150000 nykomlingar, tänker inte ge bort mina surt förvärvade pengar på min teknikkonsumption till fler "nödställda".

Till och med barnprogrammet vartenda morgon är besudlat i ämnet om dessa nykomlingar.

Ett barnprogram, för fan...

UNHCR arbetar med nödställda utomlands - bygger tält, erbjuder juridisk och psykologisk hjälp, delar ut mat, vatten, regnkläder, sätter upp mobila toaletter, arbetar för flyktingars rättigheter i närheten av krigszoner. Oavsett vad du tycker så har det inte så mycket med det svenska mottagandet att göra.

  • Medlem
  • Vulcan
  • 2015-10-24 05:25
Ursprungligen av Segas:

Jag tycker tillräckligt av mina skattepengar går åt att driva 150000 nykomlingar, tänker inte ge bort mina surt förvärvade pengar på min teknikkonsumption till fler "nödställda".

Till och med barnprogrammet vartenda morgon är besudlat i ämnet om dessa nykomlingar.

Ett barnprogram, för fan...

Det är ingen som tvingar dig att gå dit. Du kan alltid ligga hemma i soffan med dina tiotusentals kronor i ny teknik, äta snacks, titta på rapport och klaga över hur hemskt det är att människor som tvingas fly för sina liv måste komma just till Sverige...

Jag tycker det är ett bra initiativ!

Ursprungligen av Noorp:

Det är ingen som tvingar dig att gå dit. Du kan alltid ligga hemma i soffan med dina tiotusentals kronor i ny teknik, äta snacks, titta på rapport och klaga över hur hemskt det är att människor som tvingas fly för sina liv måste komma just till Sverige...

Jag tycker det är ett bra initiativ!

Jag ligger skitbra här i soffan.

Ursprungligen av jakobnilsson:

UNHCR arbetar med nödställda utomlands - bygger tält, erbjuder juridisk och psykologisk hjälp, delar ut mat, vatten, regnkläder, sätter upp mobila toaletter, arbetar för flyktingars rättigheter i närheten av krigszoner. Oavsett vad du tycker så har det inte så mycket med det svenska mottagandet att göra.

Helt otroligt att soffhatare lyckas att leta sig in överallt, gemensamt för de flesta är att de sällan vågar framstå med namn och sina åsikter i sammanhang där andra människor kan se vilka de är, därav att de ofta är maskerade när de visar sina åsikter. Initiativet som Kullander här visar är glädjande nog en av många i samma stil och jag tycker det är helt fantastiskt! Att de sen kanske får sälja lite i samband med kampanjen är väl bara bra för då får de ännu större medel att kunna dela med sig av.

Bara tanken på att vi skulle stänga gränserna nu när behovet är större än någonsin i modern tid att hjälpa folk är så otroligt ohumant och grymt så jag kan inte finna ord för detta. Det är helt fantastiskt vilken brist på minne vissa människor lider av, och hur inskränkta de är när de delar upp folk i vi och dem. Idag hör man ofta uttalanden som att "araber, kan man inte lita på. De är alla terrorister och vill bara komma hit för att stjäla", eller "Alla Rumäner är tiggare för att de är lata". Undrar hur det då kommer sig att det bara för några få år sedan i sammanhanget var Européer som fick fly vår världsdel pga att andra "upplysta och moderna Européer plötsligt fick för sig att de ville utrota alla andra som inte tyckte som dem. Vi skulle vara väldigt tacksamma om vi kunde få lov att fly till ett annat land om något liknande skulle hända igen vilket inte alls är otroligt.

Titta i statistiken, vilka är det som begår brott i Sverige, jo folk i utanförskap. Det är ganska intressant att andelen dömda brottslingar är mycket högre i exempelvis Sverigedemokraterna än i andra partier, trots att det är just brottslighet som är ett av deras argument att stoppa invandringen! Tänk på det kära rasister nästa gång ni sitter på den lokala pizzerian och odlar ert hat för det ni inte vet någonting om!

Kan förresten tillägga att bakom min anonyma signatur i detta forum döljer sig en helsvensk person utan några som helst kopplingar till invandrare. Jag heter Kjell Svensson och bor i Göteborg och jag kommer på mig själv ibland att också vara fördömande mot andra människor, som exempelvis i denna text. Men jag vill i alla fall vara öppen och erbjuda plats för alla i vårt land. Enda undantaget är människor som skadar andra genom sina handlingar som exempelvis gärningsmannen i Trollhättan eller för den del våldsverkare från fjärran länder.

Till sist: Vi har råd! Den totala kostnaden för invandringen i år är mindre än hälften av vinsten som våra fyra storbanker har presenterat som en jämförelse!

1
Bevaka tråden