Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

El Capitan och flera skärmar buggigt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada El Capitan'are!

Jag upplever ett par irriterande buggar i samband med att jag har externa skärmar kopplade till min Macbook Pro.

Detta sker när jag väcker datorn från vila efter att ha kopplat in skärmen:

  • Dockan och skrivbordsbakgrunden är förskjutna och börjar mitt på skärmen

  • Dockan fungerar inte i detta läget

  • Application switcher (kommando-tab) funkar inte

Det löser sig självt efter cirka 20 sekunder, men även direkt med hjälp av killall Dock.

Dessutom har jag märk att ibland så:

  • renderas inte Dashboard med retina-kvalitet

  • låser sig Dockan i ca 20 sekunder när jag vill ta fram den på den andra skärmen

Detta sker med två olika skärmar; en ansluter via HDMI/DVI och en med Displayport. Eftersom skrivbordet, Dashboard, app switchern är delar av Dock tror jag att allt har en gemensam orsak.

Är det fler som har upplevt samma problem? Tänkte skicka en buggrapport till Apple om detta.

Trevlig kväll!

Såhär kan det se ut. Notera att bilden är lika stor som Macbookens 1400x900 punkter. Det externa skärmen är på 1680x1050.

Dockan ligger exakt 900 pt från toppen, men är förskjuten i sidled precis som bilden.

Det gör ingen skillnad om datorn är i vila eller på, när skärmen pluggas in.

Mitt tips är att avvakta 10.11.1-uppdateringen som kommer när som helst. Jag skulle gissa att den släpps i kommande vecka.

Har senaste betan, och det är samma där. Jag vill minnas att detta har hänt sedan första versionen av El Capitan. Tyvärr fick jag denna skärmen ungefär samtidigt, så jag vet inte om det funkade på Yosemite. Testade iofs med en annan på jobbet för länge sedan och då tyckte jag det funkade, så det kan mycket väl vara något som uppstått i 10.11.

Jag la en buggrapport till Apple, så vi får se vad de säger.

Lycka!

Prövade ett annat användarkonto, och där funkade det som det ska. Tog bort Docks plist-filer ur min personliga Library och startade om. Nu verkar det funka.

1
Bevaka tråden