Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #109: Dressed For 6S

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ännu en vecka är slut, och 99mac-redaktionen pratar telefoner, datorer och spännande nomineringar.

Läs hela artikeln här

Kan inte sluta fundera vart Ida fastnade med gaten ? Och intervallträning borde ni pröva på..

Angående att det inte går att återställa en Ipad Air 2 med en backup gjord på en iOS beta enhet så går det, även om det tar lite extra tid. Starta nya paddan och välj att den ska vara som en ny enhet. Ladda hem beta profilen och uppdatera paddan till iOS beta. Återställ sen enheten till fabrikationsinställningar och sen under uppstarten sen kan du enkelt ladda in backupen igen

  • Medlem
  • 2015-10-17 12:18

Otroligt bra rubrik! Vem var det som kläckte den idén?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2015-10-17 15:02

Skänk arbetsdatorn till mig

  • Medlem
  • 2015-10-17 17:09

Vart kan man läsa om at3 jailbreak?

Ursprungligen av koblars:

Skänk arbetsdatorn till mig

Vad var det för dator Jakob hade? Var det inte riktigt en iMac, men nästan? Kanske jag som missade nåt tidigare i avsnittet.

  • Medlem
  • Orust
  • 2015-10-17 19:19
Ursprungligen av Redaktionen:

Ännu en vecka är slut, och 99mac-redaktionen pratar telefoner, datorer och spännande nomineringar.

Läs hela artikeln här

Bra avsnitt igen, man lär sej alltid nåt nytt Sen blev man ju lite nyfiken på att jailbreaka ATV3. Men det verkar inte finnas eller?
Kollade på http://snow3rd.com/ men fanns bara en tom zip-fil att ladda ner?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vad var det för dator Jakob hade? Var det inte riktigt en iMac, men nästan? Kanske jag som missade nåt tidigare i avsnittet.

Om det är Jakobs gamla iMac vi pratar om kör han en 27" 2560x1440-variant från 2010 med Core i3-processor. Första generationen efter att Apple lämnade Core 2, om jag minns rätt.

Ursprungligen av Dalle:

Otroligt bra rubrik! Vem var det som kläckte den idén?

@jakobnilsson! Den är en av de bästa, håller med!

Håller helt med om övrig, fint avsnitt!

Har använt telefonen i tre dygn nu å jäkla härlig uppgradering! iOS känns superbt i mina upplevelser, först vid iPhone 4 upplevde jag denna speed och tillfredställelse. Väldigt fint att de nu tillåter att under uppspelning av videor att låta en zooma i filmen. Mys.

Ända puckade inställningen som de ändrat från 8:an är vid inspelning i slow motion, attman nu krävs att behöva gå in i inställningar för att ändra val av hastighet är urbota korkat! Motsatta till speed där..

3Dt är helt klart wowkönslan, men att utvecklare än så länge inte haft möjlighet? för att inplanterat det gör det lite meningslöst. Tex bank-appen Swedbank jag har skulle kunna ha 3Dt för snabbsaldo. Det hade varit fint.

Ursprungligen av D_Odell:

Kan inte sluta fundera vart Ida fastnade med gaten ? Och intervallträning borde ni pröva på..

Inget mer spännande än något av de där kortare stråna runt örat.

Jag kör intervaller ibland, men tycker det kan va lite svårt att verkligen trycka på tillräckligt mellan viloperioderna/sträckorna när jag är själv. Oftast blir det istället fartlek eller vad det brukar kallas när mer naturliga sträckorn som "fram till det där trädet" eller så får gå snabbare.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-10-18 12:41

MX Anywhere 2 heter den Ida (går inte att pinga dig för övrigt, när du har ett mellanrum i användarnamnet) Och den är fantastisk. (Småsyskon till MX Master)

För övrigt borde de inbyggda batterierna i Magic-tillbehören hålla 7-8 år utan problem!

Personligen skulle jag gärna se att det kommer en Magic Numpad inom kort Då är uppsättningen komplett!

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-18 20:20
Ursprungligen av Tius:

Vart kan man läsa om at3 jailbreak?

Här

Ursprungligen av Tius:

Vart kan man läsa om at3 jailbreak?

Bry dig inte om att Googla för det finns inget jailbreak till ATV3.
Drar slutsatsen att du menar Apple-TV3?

  • Medlem
  • 2015-10-18 20:47
Ursprungligen av Dytron:

Bry dig inte om att Googla för det finns inget jailbreak till ATV3.
Drar slutsatsen att du menar Apple-TV3?

Apple tv 3 stämmer. Nämdes i podden om jag inte minns helt fel att det har släppts? Men samtidigt stod jag och handlade vid lyssningstillfället med en massa skrikande barn runtom mig så jag kan mycket väl hört fel.

Har inte hittat något via google.

Ursprungligen av Tius:

Apple tv 3 stämmer. Nämdes i podden om jag inte minns helt fel att det har släppts? Men samtidigt stod jag och handlade vid lyssningstillfället med en massa skrikande barn runtom mig så jag kan mycket väl hört fel.

Har inte hittat något via google.

Har inte lyssnat på podden så om dom sa det vet jag inte.
Det jag vet att det inte finns ett jailbreak för ATV3 och lär aldrig heller komma ett.
En av anledningarna till att jailbreaka var för att kunna installera andra mediaspelare och med släppet av ATV4 är det problemet löst.
För Infuse,Plex och VLC har alla meddelat att dom kommer släppa appar till ATV4.

  • Medlem
  • 2015-10-18 20:52
Ursprungligen av Dytron:

Har inte lyssnat på podden så om dom sa det vet jag inte.
Det jag vet att det inte finns ett jailbreak för ATV3 och lär aldrig heller komma ett.
En av anledningarna till att jailbreaka var för att kunna installera andra mediaspelare och med släppet av ATV4 är det problemet löst.
För Infuse,Plex och VLC har alla meddelat att dom kommer släppa appar till ATV4.

Alright, Tack

Ursprungligen av JohannesKBA:

MX Anywhere 2 heter den Ida (går inte att pinga dig för övrigt, när du har ett mellanrum i användarnamnet) Och den är fantastisk. (Småsyskon till MX Master)

För övrigt borde de inbyggda batterierna i Magic-tillbehören hålla 7-8 år utan problem!

Personligen skulle jag gärna se att det kommer en Magic Numpad inom kort Då är uppsättningen komplett!

Sätt citattecken runt så går det. @ " namn namn " alltså.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-18 23:39
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Sätt citattecken runt så går det. @ " namn namn " alltså.

Pröva och gör det till användaren "adress@mac"

Ursprungligen av zinned:

Pröva och gör det till användaren "adress@mac"

Mm, jag vet det går inte.

Angående jailbreak för Apple TV 3 så får jag nog ta och besöka skamvrån här på redaktionen lite. Tyckte mig ha sett att det nu fanns en metod i nyhetsflödet, men hittar inte tillbaka dit och internet tycks hålla fast vid att det inte går – och troligen inte kommer att gå – precis som flera här påpekat.

Ledsen för att jag kanske tände en gnutta hopp hos er som är intresserade av jailbreak, men låt oss hoppas att ATV4 gör det helt onödigt att göra sånt.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-10-19 15:02

@Ida Lindkvist

Edit: Wow, man lär sig något nytt varje dag!

1
Bevaka tråden